Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Okej, så hur ska jag tolka detta? Att comviq uppgraderat sitt nät? Jag trodde alltid att telefonen gick tillbaka till 3G för att spara batterier, jag har alltid haft H/H+ men bara under användning när jag belastar nätet/surf osv...
Hur beter sig era telefonenr?

Jag har Halebop och min har också börjar bete sig så på sistone. Antar att de uppdaterat något i sitt gemensamma 3G-nät. Tre och Telenor har haft så hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Okej jag har display problem med min men hur vet du att den fixar det vart kan man läsa det?

Såg det när jag sökte på hur man skulle fixa det. Va nokias officiella forum tror jag. Folk där hade sagt att deras problem hade lösts efter senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Senaste uppdateringen har börjat rulla ut i Europa med fix för temp filer m.m. hoppas se någon hojta till snart som fått den.

var förbi El-Giganten o testa andra lurar, fanns inte en lur jag kunde tänka mig att byta 920 mot. Wp8 är medelvägen mellan iPhones totalt slutna os (mardrömmen iTunes), och Android som känns som att få ett os bestående av lösa delar. Min gula är dessutom estetiskt klart överlägsen alla andra modeller i mitt tycke.

Jag har den, men fick den inte via OTA. Jag tvingade fram den med MSU! Har haft den rätt länge nu.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Okej jag har display problem med min men hur vet du att den fixar det vart kan man läsa det?

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-firmware-update-roll...

"AndyGriff says:

Got the update last night (UK, T-Mobile). No data connection issues that I can see. I never had random rebooting or locking problems in the first place so can't comment there. Phone seems generally more "fluid" now -- I can't quite put my finger on it but it just seems smoother just doing basic stuff. Camera was, I thought, perfectly OK before but are the colours slightly more vibrant post-update or is it my imagination? Storage management -- brilliant. Recovered 5 GB instantly. The best thing of all, though, is that it fixed the issue I had with the proximity sensor, i.e. the screen blacking out on making a call and not coming back until the call ended. I'm a very happy camper now; if it's not tempting fate I have literally no remaining issues with my 920."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag har den, men fick den inte via OTA. Jag tvingade fram den med MSU! Har haft den rätt länge nu.

ok nice, själv har jag inte velat hålla på MSU riktigt, men läste att den var ute OTA i Europa till slut, så nu ska det inte dröja länge hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Fick just ett problem och en snabb googling senare visar att jag inte är ensam och funderar på vad jag ska göra...

Min blixt och led lampa har slutat att fungera helt...
Verkar som en om flashing ska kunna lösa problemet men funderar då på om det är värt det eller om problemet kommer tillbaka... Eller om jag ska lämna in den på service vilket brukar ta ett tag...

Någon ide?

Samma problem här med,men sen om det är hårdvaran eller mjukvaran som fått sig törn,det är en annan fråga.

Jag väntar och ser om det kanske hoppar igång vid en uppdatering av mjukvaran.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Samma problem här med,men sen om det är hårdvaran eller mjukvaran som fått sig törn,det är en annan fråga.

Jag väntar och ser om det kanske hoppar igång vid en uppdatering av mjukvaran.

I stort sett vad jag hoppas på, ska nog uppdatera till 1308 och se om det hjälper.. Men är för sent på dan just nu..

Måste om inte annat leta upp en ersättnings telefon innan jag lämnar in den...

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått tillbaka min 920 från service, dom har även lagt in senaste programvaran 1308.
Men jag får bannemig inte till att synka mina kontakter från Outlook kontot till mobilen bara en del av de kontakter jag har synkas till telefonen.
Vad kan vara fel?
Har testat att göra en återställning av telefonen och loggat in på microsoftkontot igen men samma fel.
Exakt samma kontakter är det också som han klarar av att synka i kontakthubben. Detta är en blandning mellan mina första kontakter och de senaste jag lagt dit.

Den hittar åt alla direkt om jag loggar in på min Lumia 620 med MS kontot. Tips på vad som kan vara galet?
Tror ni at det kan hjälpa att dra hem programvaran och lägga in den på nytt igen?

Edit: Ne nu får jag exakt samma fel om jag nollställer 620 och försöker logga in på nytt via den. Är det Outlook kontot som har fått nå knäpp då eller?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Min Lumia 920 har börjat bete sig konstigt...under natten, oftast då, tappar den nätet och det står då ingen tjänst på morgonen när man vaknar. Detta betyder att ingen kan nå mig. Man får då genomföra en omstart av telefonen, men sedan händer samma sak nästa natt igen. Någon anna som har detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspman:

Min Lumia 920 har börjat bete sig konstigt...under natten, oftast då, tappar den nätet och det står då ingen tjänst på morgonen när man vaknar. Detta betyder att ingen kan nå mig. Man får då genomföra en omstart av telefonen, men sedan händer samma sak nästa natt igen. Någon anna som har detta problem?

Kan det inte ha med att göra att din operatör gör uppdateringar i nätet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspman:

Hade samma igår på dagen och fick starta om den, och exakt samma i morse. Riktigt störigt. Har tele2.

Har damm i frontkameran, blixten funkar inte, ibland kan jag inte lägga på och nu detta.

Måste jaga fram en telefon så denna kan åka på reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kan det inte ha med att göra att din operatör gör uppdateringar i nätet?

Skrivet av Returburk:

Hade samma igår på dagen och fick starta om den, och exakt samma i morse. Riktigt störigt. Har tele2.

Har damm i frontkameran, blixten funkar inte, ibland kan jag inte lägga på och nu detta.

Måste jaga fram en telefon så denna kan åka på reparation.

Har faktiskt ingen aning om så är fallet. Jag har Telenor, men det kanske är så att de håller på och uppdaterar. Det är iaf riktigt störande.

Damm i frontkameran har även jag, verkar var många som har det.

Permalänk
Skrivet av waspman:

Har faktiskt ingen aning om så är fallet. Jag har Telenor, men det kanske är så att de håller på och uppdaterar. Det är iaf riktigt störande.

Damm i frontkameran har även jag, verkar var många som har det.

Jag har Telenor och har inga sådana problem här i Stockholm iaf.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de finns en app för att spela upp musik från spotify på lumia 920 till ett par airplay högtalare?

Har läst att det ska finnas något som heter "Play to" från Nokia corp. men hittar fan inget i store.. har sökt på allt möjligt..

kan det vara så att jag måste uppdatera firmware i telefonen?
har sökt på uppdateringar i telefonen men den säger att den är up to date..

Permalänk
Medlem

Damm i frontkameran problemet kan lösas med en lufttryck pistol. Har en på jobbet, works wonders.
Jag tror även där i det lilla hålet övanför FFC kommer in damm och blockerar sensorn också så den känner inte igen när man flyttat telefonen från ansiktet.
Efter att jag blåste i det lilla hålet en gång har problemet att använda telefonen under samtal försvunnit. Prova om du kan hitta nånstans en lufttryck pistol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Någon som vet om de finns en app för att spela upp musik från spotify på lumia 920 till ett par airplay högtalare?

Har läst att det ska finnas något som heter "Play to" från Nokia corp. men hittar fan inget i store.. har sökt på allt möjligt..

http://betalabs.nokia.com/trials/play-to-for-wp8
There you go
Logga in med ditt Nokia konto så får du ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

http://betalabs.nokia.com/trials/play-to-for-wp8
There you go
Logga in med ditt Nokia konto så får du ladda ner.

Edit: hittade QR koden man kunde scanna djupt inrotad i undersidor haha

Varför är det inte bara en stor QR kod på samma sida som "förstasidan" på appen?
Aja nu fick jag ner den iaf och funkar bra

Tack

Permalänk

Min skärm sprack när det var kallt kalt ute för ett par veckorsedan.
Någon annan som har råkat ut för det?
Den låg i fickan möjligtvis att den har gått i mot mitt bälte.
Det gick tre sprickor i den. När jag tog i den lite hårt efteråt så gick sprickorna iväg tvärs över skärmen.
Den har fungerat halltiden så jag ha inte orkat göra något åt det. Men nu ska jag skicka in den.

Problem är då mina mail konton ”hotmail” som jag har på den. Jag vill ju inte att de ska kunna läsa mina mail.
Går det att ta bort dem och isf hur?

En annan sak jag tänkt på. Hur får man igång ett skärmlås på telefonen?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Det gick tre sprickor i den. När jag tog i den lite hårt efteråt så gick sprickorna iväg tvärs över skärmen.
Den har fungerat halltiden så jag ha inte orkat göra något åt det. Men nu ska jag skicka in den.

Problem är då mina mail konton ”hotmail” som jag har på den. Jag vill ju inte att de ska kunna läsa mina mail.

Har du ens varit inne i inställningar och kollat?
Hur som helst så väljer du låsskärm där, och för att ta bort dit hotmail konto så väljer du e-post +konto

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Har du ens varit inne i inställningar och kollat?
Hur som helst så väljer du låsskärm där, och för att ta bort dit hotmail konto så väljer du e-post +konto

Microsoft kontot går inte att ta bort där. har försökt.
Tack! Nu hittade jag skärmlåset.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Om du vill ha bort ditt Hotmailkonto kan du göra en fabriksåterställning av luren och sedan när den frågar efter ditt Microsoftkonto efter återställningen så hoppar du bara över det steget. Med en fabriksåterställning förlorar du dock alla inställningar, appar och filer du har på luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag har Halebop och min har också börjar bete sig så på sistone. Antar att de uppdaterat något i sitt gemensamma 3G-nät. Tre och Telenor har haft så hela tiden.

riktigt störande, kan man se driftinfo någonstans? För jag tycks se att telefonen dragit runt 10% under natten, innan drog den runt 5 när den visade 3G, vad visar era telefoner för bokstav vid signalstyrkan, min har visat H ett par dagar..
edit: det lustiga är att, jag skall inte ha mer än 3G, kollade även netspeed, o den visar sist runt 3 Mbit, har varit o snolkat som mest runt 7mbit, så det kan lika bra stå 3G för hastigheten överskrides inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Hur får jag igång 4g på telefonen? Jag har tele2 fastpris och från deras sida verkar allt vara ok. Problemet ligger hos telefonen. Jag bor i Gbg och där finns det 4g. I menyn är det inställt på att telefonen får välja allt upp till 4G. Men den får aldrig mer än ett "H" uppe i hörnet vilket betyder turbo3g ?

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

har 1308 uppdaten börjat ramla in för er än ? jag väntar med spänning på att få in den. in kul när mobilen kraschar fyra gåner per dag ibland .

Permalänk
Skrivet av menlivet:

har 1308 uppdaten börjat ramla in för er än ? jag väntar med spänning på att få in den. in kul när mobilen kraschar fyra gåner per dag ibland .

Har manuellt sökt efter uppdateringar typ varje halvtimme de två senaste dagarna men inget har kommit än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Har manuellt sökt efter uppdateringar typ varje halvtimme de två senaste dagarna men inget har kommit än...

ungefär som mig då.

Permalänk
Medlem

Min håller på uppdaterar just nu. Den har frågat nu i en eller två dagar om jag vill uppdatera. Får väl se om de märks nån skillnad

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Vilken bokstav vid signalstyrkan visar era telefoner när ni har 3G akriverat ?

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

riktigt störande, kan man se driftinfo någonstans? För jag tycks se att telefonen dragit runt 10% under natten, innan drog den runt 5 när den visade 3G, vad visar era telefoner för bokstav vid signalstyrkan, min har visat H ett par dagar..
edit: det lustiga är att, jag skall inte ha mer än 3G, kollade även netspeed, o den visar sist runt 3 Mbit, har varit o snolkat som mest runt 7mbit, så det kan lika bra stå 3G för hastigheten överskrides inte.

3G utan HSPA har en maxhastighet på 384 Kbit/s ned och mer än så har du ju

Jag kör alltid min i 4G-läge, men tycker inte den drar mycket alls i standby. Har faktiskt inte märkt någon större skillnad mellan 3G och 4G på den punkten. När man utnyttjar datatrafik däremot så drar 4G väsenligt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

3G utan HSPA har en maxhastighet på 384 Kbit/s ned och mer än så har du ju

Jag kör alltid min i 4G-läge, men tycker inte den drar mycket alls i standby. Har faktiskt inte märkt någon större skillnad mellan 3G och 4G på den punkten. När man utnyttjar datatrafik däremot så drar 4G väsenligt mer.

jaha, trodde 3G vart uppemot 8 Mbit,efter det gällde Hspa o sträckte sig runt 20mbit, är inte insatt i ämnet..

Visa signatur