Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer detta kunna sprida sig över youtube och internet?

Permalänk

Varför är användaren borta? Jag som ville se videon. :cry:

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Svårt att få 50000 prenumeranter om man stänger ner sin kanal hela tiden...

Permalänk

Jag vet, men blir aldrig nöjd med mitt namn, vilket jag anser vara väldigt viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Jag vet, men blir aldrig nöjd med mitt namn, vilket jag anser vara väldigt viktigt.

Har man nått intressant att visa upp så betyder inte användarnamnet ett skit...

Permalänk

Jo det är sant, men jag är typ perfektionist med allt och jag vet om jag stör mig på namnet så kommer det bara störa mig hela tiden.

Skrivet av Toye666:

Har man nått intressant att visa upp så betyder inte användarnamnet ett skit...

Permalänk

Så.. Någon som har några intressanta idéer på vad man kan göra för pranks?

Permalänk
Skrivet av kvnwpts:

Så.. Någon som har några intressanta idéer på vad man kan göra för pranks?

Låtsas stäla en barnvagn för någon. Någon som du gjort upp detta med såklart.

Låtsas fastna i grejer och ramla vid ställen som är livsfarliga.

Det är bara störda grejer jag kommer på. Typ försök ta dig över ett staket till ett dagis med en kniv i handen osv, saker som får folk att gripas av panik typ. Det är min humor

Jag ser helst klipp där du filmar folks reaktioner iaf, så slipper du prata engelska och/eller texta också.

Edit: Ta 100 år på dig att korsa ett övergångsställe, när folk kommer och ska hjälpa dig över så går du iväg som vanligt. Eller springer iväg eller vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

Tyckte det med kniven va överdriven haha.

Övergångsstället är ju en klassiker men kan säkert göra en sådan.

Skrivet av overheizer:

Låtsas stäla en barnvagn för någon. Någon som du gjort upp detta med såklart.

Låtsas fastna i grejer och ramla vid ställen som är livsfarliga.

Det är bara störda grejer jag kommer på. Typ försök ta dig över ett staket till ett dagis med en kniv i handen osv, saker som får folk att gripas av panik typ. Det är min humor

Jag ser helst klipp där du filmar folks reaktioner iaf, så slipper du prata engelska och/eller texta också.

Edit: Ta 100 år på dig att korsa ett övergångsställe, när folk kommer och ska hjälpa dig över så går du iväg som vanligt. Eller springer iväg eller vad som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej!

Nu är kanalen uppe!

www.youtube.com/user/Kevasy

SUBSCRIBA! Jag lovar det blir inga fler ändringar. Första filmen kommer på tisdag tror jag, ska bli kul att se vad ni tycker.

Permalänk
Medlem

7 sek? dessutom känner jag mig violated av slutet :<

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Skulle bara ha den där för att fixa I kanalens layout. HAHA.

Skrivet av Marticus:

7 sek? dessutom känner jag mig violated av slutet :<

Permalänk
Medlem

Har subbat, hoppas det blir bra videor.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Gött, ja det hopas jag också.

Skrivet av Shrudder:

Har subbat, hoppas det blir bra videor.

Permalänk

Håller på att designa bannern nu, får se om det blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Har kommit på ett namn - Kevazy.

Heter kevin, kev förkortning sen cr(azy).

Kasst eller?

Nä det var nog ganska hyffsat

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Skrivet av kvnwpts:

Jo, jag har tid nog att sätta in mig i detta. Läser otroligt mycket överallt som du säger med affärssidan etc.

Måste man ha tillstånd av folket igentligen? Finns det någonstans man kan läsa detta så jag kan sätta mig lite mer in i det.

Tack för svaret! Uppskattas.

Har några andra åsikter?

Så länge man är på ett så kallat ''public place'' så är det helt ok att filma, (vad jag fattat det som)

Kör påt jag vill se detta! älskar såna här awkward lägen som uppstår när fil inte vet vad som pågår!! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Tjena!

Så nu har jag äntligen efter om och men med min kompis kommit fram till mitt nu slutgiltiga namn... jag lovar.
http://www.youtube.com/Kevsike
Jag har en liten historia bakom den så därför blev det så.

Designen med avataren och dedär vet jag inte om jag är så jättenöjd med men det duger änsålänge.

Kanalen kommer bara vara på engelska, allt som sägs på svenska kommer jag lotsas att jag är en turist och snabbt vända över på engelska, och sedan texta det svenska.

Vi har trådlös mic så min kompis kan stå långt ifrån och filma och få perfekt ljud.

Rösten ska jag träna på också.

Vi ska även köpa hatt, glasögon, gamla kläder, så kommer han se mycket äldre ut än vad han gjorde i filmen.

Men om ni nu går in och prenumererar lovar jag på en film så fort som möjligt, den vi filmade innan insåg vi va kass.

Men kom gärna med förslag på pranks på den lilla snutten på youtube eller här så hoppas jag på att hitta en bra idé!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oq_Rna...

Nu är det andra kanalen jag går in på och fortfarande funkar inte länken.....
Vi kan inte förutspå dina framgångar förrens du försöker, vi har ju inte sett något ännu

Permalänk
Medlem

Det ända jag ogillar med detta är att du går efter att tjäna pengar... Och eftersom jag nu vet det. Kommer jag inte kolla på dina klipp. Sorry. Men ska du göra en youtube kanal, gör det för att du tycker att det är kul. Inte för att oh shit, jag ska göra detta för att tjäna storkovan.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk

Jag köpte masken endast för att jag tyckte det var en kul grej att kunna hålla på med folk. Om man då kan tjäna pengar på det vilket hade varit nice att kunna få in, så varför inte.

Men tråkigt..

Skrivet av Kimaro:

Det ända jag ogillar med detta är att du går efter att tjäna pengar... Och eftersom jag nu vet det. Kommer jag inte kolla på dina klipp. Sorry. Men ska du göra en youtube kanal, gör det för att du tycker att det är kul. Inte för att oh shit, jag ska göra detta för att tjäna storkovan.

Permalänk
Medlem

Angående vad videona skall innehålla så ogillar åtminstone jag skarpt pranks som på sätt eller annat faktiskt gör illa åt andra. Som exempel kan nämna några av de saker Rémi Gaillard gör (pricka cyklister med fotboll, sparka fiskare ner i vattnet, hälla ut folks drycker, sparka in en fotboll i en öppen ambulans). Han gör också mycket roligt, men lyckade pranks är i min mening sällan några där offren är väldigt arga i slutet.

Permalänk

Ja, jag vet inte vad du tycker om att ha på sig hörlurar och missat att kontakten sitter i i mobilen och så kommer det stönljud från mobilen så de bredvid mig hör det?

Skrivet av Tazavoo:

Angående vad videona skall innehålla så ogillar åtminstone jag skarpt pranks som på sätt eller annat faktiskt gör illa åt andra. Som exempel kan nämna några av de saker Rémi Gaillard gör (pricka cyklister med fotboll, sparka fiskare ner i vattnet, hälla ut folks drycker, sparka in en fotboll i en öppen ambulans). Han gör också mycket roligt, men lyckade pranks är i min mening sällan några där offren är väldigt arga i slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Absolut så kan du lyckas. men jag tror att du behöver tänka mer på affärssidan av det hela. te.x. så måste du ju ha tillstånd av folket som du lyckas fånga på film att lägga upp dina klipp osv. annars kommer din karriär vara väldigt kort, speciellt om den lyckas få mycket uppmärksamhet. det ligger självklart fler aspekter bakom men det vet du antagligen om.
Det kan bli en riktigt stor succe. Lycka till!

Nej, behöver man väl inte? då skulle det bli stora problem för alla tv program där de filmar folk.
http://www.voodoofilm.org/faq/1692

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Ser fram emot det. Subbade

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Ja, jag vet inte vad du tycker om att ha på sig hörlurar och missat att kontakten sitter i i mobilen och så kommer det stönljud från mobilen så de bredvid mig hör det?

Kan bli lyckat, definitivt något som kan vara värt att pröva. Ingen lär väl ta någon skada av det

Permalänk
Permalänk
Medlem

Att köpa en mask är inte automatiskt profit.
Det krävs en jäkla fantasi och dessutom kreativitet i utförandet, bra kameravinklar och att få det hela snyggt på video också.
Största felet du gör är att du ser presumtiva slantar redan nu, det kommer styra dig alldeles för mycket i vad du gör och hur du gör det.

Läs på lite om hur man klättrar på Youtube
Jag bjuder dig på några.
Skaffa dig en publik, se till att det du gör är något som gillas, undersök videorna hur många som tittar på dem, hur många ser halva, hur många klickar bort efter 10 sekunder, hur många spolar ... etc.
På det sättet får du fram nyttigheter vad du gör som kan förändras, bevara och tas bort helt.
Men aktivera för allt i världen inte ads innan du har en publik och något att titta på.

Att bara göra pranks, se views och subs öka kommer inte funka, hur gärna du än vill det.
Vem som helst kan köpa en mask för 10k, det krävs lite mer att spela rollen och göra det bra!
Att du frågar på forumet vad/hur du ska göra får mig att fundera på om du inte borde köpt en mountainbike istället.

Kör hårt!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Fin mask och kul idé men jag efterlyser mindre snack och mer youtube, var ju 4 månader sen du fick masken O_o

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Fin mask och kul idé men jag efterlyser mindre snack och mer youtube, var ju 4 månader sen du fick masken O_o

1år och 5 månader sedan tråden skapades så han har nog haft den längre än så

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av kvnwpts:

Tjena!

Jag och en kompis har en idé, att göra en youtube kanal och försöka få den att bli stor - Vårt mål (50 000 prenumeranter - om det kan leda oss dit).
Vår inriktning är humor. Jag har en sådan här mask:
http://i.imgur.com/0rriO.jpg

(Har betalat 11 000:- för den)
Den är väldigt realistisk, och folk kan verkligen inte se att det är en mask, inte ens på 30 centimeters avstånd. Alltså går det inte och ja, det liknar exakt en äldre gubbe.

Nu har vi tänkt att lägga ner väldigt mycket fritid och göra alla möjliga "pranks", ja ni vet säkert hur mycket som faktist går att hitta på, ex. gå in i en resturang och sätta sig bredvid någon random och ja, gå in i butiker och spela dum, finns hur mycket som helst.

Kommer lägga in iaf, 3 filmer i veckan 2-3 minuter långa, varierad humor men alltid med mask på.

Till detta har jag en väldigt bra kamera och är en väldigt duktig på photoshop och sony vegas vilket kanske gör det mer attraktivt med en riktigt snygg layout och en lite snutt i början på varje film med mitt användarnamn, ni fattar. Är alltså duktig redigerare.

Kommer även i senare framtid när jag får (om jag får) ca. 5000 prenumeranter skaffa mig en hemsida (kan göra professionella hemsidor). Och där ha exklusiva videos som jag kommer länka från mina youtube videos. Och inne på hemsidan ha ads från google adsense till en början och förhoppningsvis få in ett par dollar om dagen.

Förresten har jag letat igenom hela youtube och ja det finns vissa som också prankar med detta men det e max ett par videos (Dom har dock fått kommentarer som: "more videos please, people like it, its so hilarious".) Hela min kanal är inriktat bara på detta med mask.

EDIT: Jag tycker detta är sjukt kul själv och om man ska bara göra saker som är kul annars leder det ingen vart,... tror jag.
Och jag kommer ha tålamod, räknar inte med 100 000 views efter en vecka, jag ska nog ta min tid:)

Tror ni jag kan lyckas? Varför/Varför inte?

Vad kommer YouTube kanalen heta ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, den här tråden börjar likna Duke Nukem Forever