När kommer Nokia Lumia 620 till Norden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Nu finns den att beställa på Dustin, men tyvärr inget leveransdatum.

http://www.dustinhome.se/product/5010671927/nokia-lumia-620-g...

För dyr där också. Nokias rek. pris är 250 USD. Cirka 1800kr. Överpriser jämt i Sverige, hur fn kan det bli billigare inkl. frakt att beställa från utlandet.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

För dyr där också. Nokias rek. pris är 250 USD. Cirka 1800kr. Överpriser jämt i Sverige, hur fn kan det bli billigare inkl. frakt att beställa från utlandet.

... och Dustin har ännu ingen bekräftad leveranstid på Lumia 620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Skrivet av eldfan:

Nokia har ingen internationell garanti

Det är väl detta som är en av de stora nackdelarna med att köpa från utlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Ja det står ju på Bazula att det är UK-import. Dom har säkert köpt själv på ebay och lägger på pengar och säljer vidare.

Självklart finns det även brittiska distributörer.

Skrivet av Jfqvist:

Du kan inte jämföra amerikanska priser med svenska eller ens europeiska priser.

Permalänk
Medlem

https://www.digivire.com/p/11973/lumia-620
Påstår 5-10 dagar.

Annars finns ju:
http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuheli...

Levereras 31.12.2013 till ett pris på 999€.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

https://www.digivire.com/p/11973/lumia-620
Påstår 5-10 dagar.

Annars finns ju:
http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuheli...

Levereras 31.12.2013 till ett pris på 999€.

...som hittat

Permalänk

Finns på brittiska amazon för ca 2000kr fast bara med svart å vit färg. Undrar vart man kan få dom andra skalen? Blå å grön är ju snyggast...

+skatt ca 500kr
+import avgift (100kr)
+post 50kr
+tull avgift ca 100kr

Permalänk
Skrivet av simonthesaint:

...som hittat

Nu lanseras tydligen Lumia 620 i flera länder i östra och södra Afrika, men i Norden lyser den med sin frånvaro. Kanske hinner Nokia lansera Lumia 720 och Lumia 520 innan 620.

Permalänk

Palla den här telefonen, 720 säljs för 500kr mer och då får man nästan dubbelt så stort batteri, större å bättre skärm, trådlös laddning å mycket bättre kamera. Dom kan likaväl skita i å släppa 620 och släppa den här istället så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mockashocka:

Finns på brittiska amazon för ca 2000kr fast bara med svart å vit färg. Undrar vart man kan få dom andra skalen? Blå å grön är ju snyggast...

+skatt ca 500kr
+import avgift (100kr)
+post 50kr
+tull avgift ca 100kr

Kommer inge skatt, importavgitt eller tull inom EU. Amazon UK är i EU.

Elgiganten har Lumia 620 nu för 2290kr. Leveransdatum 18.3. Tror nog 720 blir närmare 1000kr dyrare i Sverige.

Permalänk
Medlem

Lumia 620 har funnits i Sverige nu i någon vecka, men här är ganska tyst om den. Har någon köpt den och har erfarenheter? Enligt alla recensioner verkar den ju riktigt prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Lumia 620 har funnits i Sverige nu i någon vecka, men här är ganska tyst om den. Har någon köpt den och har erfarenheter? Enligt alla recensioner verkar den ju riktigt prisvärd.

Av de 10 användaromdömena på prisjakt jag kan se så ser den ut att vara en helt okej budgetlur.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Jag har haft Lumia 620 i en månad och tycker den är väldigt prisvärd. Vet ju inte hur din användarprofil ser ut men jag själv tittar inte på film och spelar väldigt lite spel på telefonen så jag behöver inte monsterprestanda.

Gillar Hotmail-appen, Office och SkyDrive smidigt integrerat. Gränssnittet passar mig som handen i handsken och det flyter på bra. Lätt att öppna apparna på startskärmen. Upplösningen och batteritiden är tillräckligt bra för mina ändamål. Bra kontrast på skärmen - går att välja t.ex. vit bakgrundsfärg och färgade ikoner.

Kameran ersätter inte på långa vägar min riktiga kamera men den tar ganska bra bilder i dagsljus och bilderna blir användbara till skillnad från min gamla Xperia.

Finns väl inte så jättemånga appar än, men jag har iaf hittat och installerat de jag behöver just nu.

Inser att smaken är som baken det kanske inte gillas av alla men för mina behov känns WP8 mer användarvänligt när man t.ex. är ute på stan och snabbt vill kolla banksaldot eller e-posten, och mer "färdigt" än Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Jag har haft Lumia 620 i en månad och tycker den är väldigt prisvärd. Vet ju inte hur din användarprofil ser ut men jag själv tittar inte på film och spelar väldigt lite spel på telefonen så jag behöver inte monsterprestanda.

Gillar Hotmail-appen, Office och SkyDrive smidigt integrerat. Gränssnittet passar mig som handen i handsken och det flyter på bra. Lätt att öppna apparna på startskärmen. Upplösningen och batteritiden är tillräckligt bra för mina ändamål. Bra kontrast på skärmen - går att välja t.ex. vit bakgrundsfärg och färgade ikoner.

Kameran ersätter inte på långa vägar min riktiga kamera men den tar ganska bra bilder i dagsljus och bilderna blir användbara till skillnad från min gamla Xperia.

Finns väl inte så jättemånga appar än, men jag har iaf hittat och installerat de jag behöver just nu.

Inser att smaken är som baken det kanske inte gillas av alla men för mina behov känns WP8 mer användarvänligt när man t.ex. är ute på stan och snabbt vill kolla banksaldot eller e-posten, och mer "färdigt" än Android.

har haft en lumia 620 i snart en månad.. Batterietiden är överförväntan... Får verkligen anstränga mig för att inte batteriet ska hålla en heldag... Dagliga användandet består av... Samtal knappt en timme om dagen.. En del surfande, två epost konton som synkar konstant.. Läsa skriva epost och en del facebook..

Som mest har jag haft ~30h sen senaste laddning.

lyssnar på Nokia musik, sporadiskt... Men att strömma musik över 3g käkar ström....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Media Markt har sänkt priset till 1990:- för 620án

Permalänk
Skrivet av stelex:

Media Markt har sänkt priset till 1990:- för 620án

Köp!

Permalänk
Avstängd

1890:- på Elgiganten (billigast på Prisjakt)

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Lumia 620 (gul) och är riktigt nöjd med vad man får för under 2000:-.
Lagom stor att stoppa i byxfickan och ligger även bra i handen med rundade hörn och gummerad baksida.
Internminnet kunde ju varit lite större då WP8 inte (än) gör det möjligt att spara några appar och dess data på minneskortet. Dvs, nedladdade kartor till navigeringsappar och offline listor för Spotify riskerar att ganska snart fylla upp dom 6GB som är kvar efter att WP8 har tagit ca 2GB.
Dessutom får jag inte IMAP mailsynkning att funka med en mailserver, bara POP funkar.
Nåja, inga större problem med andra ord, en klart prisvärd och smidig WP8 mobil.