Jag har haft Lumia 620 i en månad och tycker den är väldigt prisvärd. Vet ju inte hur din användarprofil ser ut men jag själv tittar inte på film och spelar väldigt lite spel på telefonen så jag behöver inte monsterprestanda.
Gillar Hotmail-appen, Office och SkyDrive smidigt integrerat. Gränssnittet passar mig som handen i handsken och det flyter på bra. Lätt att öppna apparna på startskärmen. Upplösningen och batteritiden är tillräckligt bra för mina ändamål. Bra kontrast på skärmen - går att välja t.ex. vit bakgrundsfärg och färgade ikoner.
Kameran ersätter inte på långa vägar min riktiga kamera men den tar ganska bra bilder i dagsljus och bilderna blir användbara till skillnad från min gamla Xperia.
Finns väl inte så jättemånga appar än, men jag har iaf hittat och installerat de jag behöver just nu.
Inser att smaken är som baken det kanske inte gillas av alla men för mina behov känns WP8 mer användarvänligt när man t.ex. är ute på stan och snabbt vill kolla banksaldot eller e-posten, och mer "färdigt" än Android.