Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Varför minear ni LTC istället för BTC? Ingen kritik utan bara höra fördelar/nackdelar som ni tycker

Svårighets graden ligger på någon miljon i BTC. I LTC så ligger den på 234..
Samt att ASIC maskiner kommer mer och mera in i BTC systemet.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Vilken LTC pool är bäst att mina i enligt er?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Svårighets graden ligger på någon miljon i BTC. I LTC så ligger den på 234..
Samt att ASIC maskiner kommer mer och mera in i BTC systemet.

Precis, man får högre reward i nuläget med LTC, värdet kan också öka på LTC vilket många hoppas på; man kan använda http://ltc.kattare.com/calc.php för en snabb calc för vad man får och exempelvis kolla på btc-e för de olika coinsen.

Skrivet av Schackmannen:

Vilken LTC pool är bäst att mina i enligt er?

Coinotron, låga stales och varit uppe hela tiden.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Precis, man får högre reward i nuläget med LTC, värdet kan också öka på LTC vilket många hoppas på; man kan använda http://ltc.kattare.com/calc.php för en snabb calc för vad man får och exempelvis kolla på btc-e för de olika coinsen.

Coinotron, låga stales och varit uppe hela tiden.

Grym länk!

Vad består din setup utav? Kanske nämnts men kommer inte ihåg.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Inte mycket till setup, ensamt asus top 7950 som är undervoltat på en 980x-plattform som foldar (när den inte kör mitt vm-labb) När det begav sig var jag upp i 2400Mhash... men den utrustningen såldes av.

Grannen ovanför klagade på att hennes klädgarderob var jättevarm och jag fick påringning av hyresvärden om jag visste varför det var så. Sen flyttade jag ut allt i datorrummet, men inget låg i chassin så det var en dålig kombination med de katter jag hade vid tillfället. True story.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte få GUIMiner att mine:a ltc på CPUN

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Whooo! Lyckats få över 400Kh/s med ett singel 6870 kort

Vilka settings? Har själv 1010/1060 med Guiminer-Scrypt och får bara 332. Thread concurrency 6720, worksize 256, intensity 18, vectors 1 gputhread 1, stratum true.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Jag lyckas inte få GUIMiner att mine:a ltc på CPUN

Vad får du för fel? Eventuelle felmeddelanden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Vad får du för fel? Eventuelle felmeddelanden?

http://imgur.com/CMypXe7

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

ser ut som BTC-miner och inte en ltc-miner; https://bitcointalk.org/index.php?topic=150331.0

De kanske är kompatibla och bara bry sig om port, men jag vet inte hur den skulle veta vad för jobb den ska göra om det inte står kodat i minern.

Men du använder även fel port; coinotron.com:3334 är det som gäller för ltc.

Om du väljer View-> console.

Vad står det i console-fliken då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Inte mycket till setup, ensamt asus top 7950 som är undervoltat på en 980x-plattform som foldar (när den inte kör mitt vm-labb) När det begav sig var jag upp i 2400Mhash... men den utrustningen såldes av.

Grannen ovanför klagade på att hennes klädgarderob var jättevarm och jag fick påringning av hyresvärden om jag visste varför det var så. Sen flyttade jag ut allt i datorrummet, men inget låg i chassin så det var en dålig kombination med de katter jag hade vid tillfället. True story.

Haha det var som, värmer flera lägenheter
Det är inte så passande att ha husdjur i en kombo med öppna datorer. Har själv en rottweilern som sällan får vara i mitt rum.

Har fått hem 2st 5850 kort, väntar bara på resten (mobo, 2gpus, nätagg, bakplåt) så blir det att fixa den setupen.

Har en gammal Anthol cpu som jag funderat på att använda. Då det är enbart gpusen som ligger belastade. Dock vet jag inte om det kommer fungera i praktiken.

Edit: TDP på 970 ligger på 125 medans på anthlon ligger på 65...aja får se hur det blir

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Vilka settings? Har själv 1010/1060 med Guiminer-Scrypt och får bara 332. Thread concurrency 6720, worksize 256, intensity 18, vectors 1 gputhread 1, stratum true.

970/1110, tc 8192, intensity 16, worksize 128 dock brukar det ligga runt 350 och hoppa upp till 400 då och då.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Hej, lånar tråden lite snabbt då det inte finns något forum, Jag minar till och från med mitt 6950, men tycker att det inte är värt det riktigt. Vad anser ni med kunskap om sånna här produkter: https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...
Det är svårt att bedöma hur lönsamma de blir då svårighetsgraden kanske hinner öka mycket fram till leveransdatum sen är ju BTC priset inte garanterat. Vad anser ni är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Echelon:

Hej, lånar tråden lite snabbt då det inte finns något forum, Jag minar till och från med mitt 6950, men tycker att det inte är värt det riktigt. Vad anser ni med kunskap om sånna här produkter: https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...
Det är svårt att bedöma hur lönsamma de blir då svårighetsgraden kanske hinner öka mycket fram till leveransdatum sen är ju BTC priset inte garanterat. Vad anser ni är det värt det?

Ovärt. Det är runt 6månaders väntetid på den sk "leverans", sedan om den levereras kan man inte vara 100 på. Flera som inte fått sina varor.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Ovärt. Det är runt 6månaders väntetid på den sk "leverans", sedan om den levereras kan man inte vara 100 på. Flera som inte fått sina varor.

Typ, BFL har inte levererat. Avalon är de enda som har levererat men de tar typ inte ordrar och gör de det så är det pre-order med betalning för att täcka tillverkningskostnad utan ångerrätt. kncminer kan vara nåt att hålla ögonen på, de är svenska och har skapat en tråd på bitcointalk, finns ingen data, de har ingen produkt, inga specs, ingen leveransplan, ingenting, förutom att de reggat siter, och presenterat sig samt har pre-order utan betalning än så länge.

När asics kommer ut på marknaden på riktigt så tror man att svårighetsgraden kommer öka astronomiskt, jag tror det definitivt men har ingen aning om i vilken tidsram det kommer ske. Man måste ju alltid väga elkostnad mot hur mycket btc man minear och vad den btc:n är värd. Teoretiskt skulle det kunna vara värt att minea på gpu om btc skulle vara värt 1000$ men du minear 0.01 btc per vecka osv.

Så för det mesta om man vill spekulera är det enklare och billigare (och låter mindre) att köpa billigt och sälja dyrt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så, en helt annan fråga; Hur säkrar ni era btc/altcoins och deras wallets? Intressant om ni har några synpunkter och erfarenheter då jag blev hackad i den stora mtgox-hacket 2011 och scammad genom mybitcoin.com som jag hade som transferwallet...

Kan vara värt att diskutera då tråden hittils bara inriktat sig på mining.

Visa signatur

Permalänk

1 btc = 503 kr!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

970/1110, tc 8192, intensity 16, worksize 128 dock brukar det ligga runt 350 och hoppa upp till 400 då och då.

Skall testa att öka TS. Ändrade sidan tidigare ws till 12, kom till 341, stabilt.

Funderar på vilka sidor som gör att man kan converta, mtgox tar ju (ännu) inte emot LTC.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

1 btc = 503 kr!

Vilken dykning alltså. Hoppas att det hämtar sig snart.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Varför har dom inte öppnat bitcoin forumdelen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Därför att nu när valutan sänkts så kommer hypen försvinna, skulle jag tro.
Men visst, hade varit trevligt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Hej, Kan någon förklara snällt för mig vad detta är?, vad är det "företage" tjänar på?

Hur fungerar detta?

//SaP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

De anser väl att det är en liten trend som snart dör igen. Och det lär de ju göra... Precis som förra gången

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Jo, jag tänker ungefär som du efter att jag har läst det här: https://forums.butterflylabs.com/showwiki.php?title=FAQ:Real+...

Det som jag funderar på just nu är hur man ska gå till väga om man vill tjäna pengar, Att mina på ett 6950 @350-360 MHASH blir inte mycket pengar, och det tar lite för långtid (tror jag) att tjäna in ett 7970 om man tar till väga dagens pris samt att det om 2 månader kan bli jättesvårt då ev. många sitter på 5ghz + maskiner.

Permalänk

För att 99% av alla som ventilerar sig här har senaste dagarna gått upp i högvarv pga av värdet på BTC. Jag ser flera annonser varje dag där folk vill byta eller köpa grafikkort, den här tråden går varm med frågor som "Hur mycket kommer jag tjäna?" och "Hur gör man?". Varför var det inte tal om bitcoins för ~2 veckor sedan? Jag antar att modsen ser, precis som jag, att diskussionerna kommer minska till i princip ingenting så fort Bitcoins tappat värdet igen.

Ni som tittar in i denna tråden (och även ni som frekventerar den) måste förstå att vi har redan haft en sådan här rush förut. Vad hände när värdet gick ner? Ingen skrev något på bitcoin-delen.

En sak till, gå inte och köp 10 tals grafikkort, moderkort, nätagg osv osv för att tro att ni ska bli rika. Gör det i första hand för att ni tycker det är roligt. Det är så många som redan gått på en eller flera minor och förlorat massa pengar. Ta bara exemplet med "våran egna" mining pool som en användare här (Jine) ansvarade för. Den var rätt stor ute i bitcoinvärlden men i slutändan så snodde tydligen "hans vän" bitcoinsen från ett bankfack i USA och många blev av med sina bitcoins dom inte hade tagit ut ifrån poolen.
Detta är bara ett exempel av många. Personligen så tycker jag nästan den här tråden borde begravas också, den eldar bara på människor som kanske inte har hela bilden klar för sig att gå och investera i maskinvara och tro att dom ska bli miljonärer.

Jag tror själv bitcoins (och även litecoins) har en framtid och hoppas verkligen dom kommer användas i mycket större utsträckning än idag. Har själv "mine:at" och sålt, i förra rushen, så jag vet hur lockande det känns. Uppmanar er bara att tänka efter noga innan ni springer iväg och impulsköper saker.

Hur många här har använt sig utav Bitcoins/Litecoins till ett köp och inte bara samlat på sig för att sälja?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Hur många här har använt sig utav Bitcoins/Litecoins till ett köp och inte bara samlat på sig för att sälja?

Jag har köpt saker för BTC ungefär en gång i månaden i över ett års tid, BTC som jag fått uteslutande genom mining och "free BTC"-sidor. Senast jag kollade hade jag spenderat runt 30 BTC.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Har handlat på 3 sidor saker. Funkat enkelt. Man får en address och man skriver in sin address, skickar och det är klart hyfsat snabbt när betalningen har registrerats i blockexplorer eller liknande.

Värt att notera att det jag köpt varit IT baserade tjänster, samt prenuminationer... Dock det jag sysslat med mest är att 'trada' bitcoins. Har inte grafikkort för att leka med de stora pojkarna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser ni på denna tråd?
Saxat ur tråden:

Citat:

Jag satt precis och språkade med skatteverket och tänkte sammanfatta det jag fick ut från samtalet.

1. Bitcoins räknas inte som en valuta utan som en handelsvara, likt guld.
2. Vinst vid försäljning av Bitcoins skall beskattas med 30%.
3. Förlust vid försäljning av Bitcoins är avdragsgilt med 70%.
4. Punkterna 2 och 3 gäller även om pengarna inte når ett svenskt bankkonto och även om man köper nya Bitcoins för pengarna vid en försäljning.
5. Vid köp av annan vara med Bitcoins som betalningsmedel skall skatt redovisas på "försäljningen", eftersom Bitcoins räknas som en vara och inte som en valuta.

Sammantaget så var kunskapen inte jättehög hos dem jag talade med, även om "experten" kände till begrepp som att "mina" osv. Hon skulle dock tala med deras rättsavdelning för att få dem att skapa tydligare riktlinjer.

Med reservation för att inget av det jag sagt stämmer ö.h.t.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Hur ser ni på denna tråd?
Saxat ur tråden:

Jag är mest intresserad över hur de ska kunna se innehållet i min krypterade wallet :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag är mest intresserad över hur de ska kunna se innehållet i min krypterade wallet :>

Sant det.
Undrar hur det kommer utvecklas i framtiden Skall man bli skyldig att skatta?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas