Hur levlade du 85-90?

Permalänk
Medlem

Hur levlade du 85-90?

Hej!

Jag är lite nyfiken på hur ni levlade till lvl 90.

Questade du, Grinda du, körde du pvp eller instanser? Eller hur levlade ni ni? och hur lång tid tog det?

själv questar jag

Permalänk

Blandat, försökte få oftast ett vapen från första instanserna för att snabba upp questandet. Grinda är meningslöst för det är ganska dåligt i mop jämfört med dom tidigare expansionerna det gäller även instanserna, mycket mindre xp än tidigare. Questandet är snabbaste sättet för att levla :/ Tog ungefär 3-5dagar beroende på hur mycket man la ner på spelandet varje dag.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Enbart questande. Bytte zon för varje level.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K - ASRock Z77 Pro4 - CM Hyper 212 EVO - Asus DirectCU II GTX 670 - 32 GB Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Jag levla under tiden då , farmandet av vissa mobs fanns kvar , så jag levland 90 på några timmar

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag körde AV-rushar, drek var fortfarande 85 och xp'n var insane tills de fixade det.

Permalänk
Medlem

Vid release så instance grinda jag med 4 från guilden, tog runt en och en halv dag att bli 90. Mina övriga gubbar har jag levelat genom instancer eller PvP för jag hatar verkligen qustandet i MoP, små quest hubbar är bara dumt då man spenderar all sin tid med att rida mellan dom.

Permalänk
Medlem

Quests och prof-gathering. Mining/Herbing ger en schysst portion XP styck, så det är bara att ta dem man springer förbi.

Permalänk
Medlem

En massa BOA rares (har alla som finns) + archy sakerna.
ilvl 450+ vapen m.m vid lvl 85-86 är trevligt och gör en stooor skillnad när man questar.
Och sedan köar man konstant för dungeons, de flesta tar ju knappt 20 minuter och ger en rejäl massa exp + chans till drops.
Utöver questarna man får första gången.
Och som sagt ett gathering proffession, mer exp än man tror

Permalänk
Medlem

Mobtagging, tog 3h. Dock är alla ställen jag känner till nerfade

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

En blandning av Quest + Instance och PVP. Mest Quest.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

questade, samtidigt som man stod i kö för dungeons..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Quest. Dungeon OM det finns quest, annars är det bara waste of time.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Olika beroende på karaktär. Först powerlevlade jag min main, vilket innebar questing då det är vad som går fortast (förutom exploits vad jag vet..)
Sen levlade jag en alt, då levlade jag enbart genom dungeons. Dock var man ganska trött på dessa när man äntligen kommit till 90...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första gubben, questande / mycket dungeons, andra gubben ( blev bara 89 ) questande, tredje gubben ( också 89 ) questande. fjärde gubben ( här slutade jag att spela skitspelet, lvl 87 ) questande / dungeon.

quest är snabbast.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Spenderade 45k guld o köpte fisk
http://www.masterofwarcraft.net/2012/11/level-from-85-90-in-4... (Varning för risig sida)

Permalänk
Medlem

Min main questade jag messt med samtidigt som jag varvade dungeons / pvp..
Mina övriga 8 lvl 90 dom körde jag upp med pet battle i sw. tog 2 dagar / char 85-90 innan dom nerfade det.. nu tar det ca:4 dar 85-90..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Spenderade 45k guld o köpte fisk
http://www.masterofwarcraft.net/2012/11/level-from-85-90-in-4... (Varning för risig sida)

Snacka om att slösa pengar.. Du kunde ha gett dem till mig ist :>

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Mina tre första questade jag på har jag för mig, de andra 4:a så bg-lvlade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Neee :3 Köper man o säljer guilds så blir det inte så farligt mycket pengar

Permalänk

Jag körde instancer på båda mina 90s, tog ett fruktansvärt bra tag eftersom jag inte spelar så mycket

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk

Jag har lvla massa gubbar, det snabbaste är om man kör själv att questa och köra alla instanser en gång å göra questerna.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Trodde att trådens rubrik löd "Hur levde du 85-90?" (alltså årtalen). Kom på ett jättefyndigt svar

Aldrig riktigt spelat WoW, förutom att ha testat det en gång då. Så, nu vet ni det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Questar, gör klart dung questserna sen skiter jag i dungs och forsätter att questa och byta zon så for man dingar, finns nog inget snabbare sätt om det gäller göra det "legit"

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Skrivet av oscar_98123:

Questar, gör klart dung questserna sen skiter jag i dungs och forsätter att questa och byta zon så for man dingar, finns nog inget snabbare sätt om det gäller göra det "legit"

Jo mob tagging, och det är legit. Men att inget sätt att lvla själv är snabbare.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag gjorde liknande, fast inte i leveling syfte. Och jag köpte inte ut några fiskar, men man får cooking mark och för den köper men soy sauce (glömt hela namnet)

Jag tjänade lätt 100-200k på dessa i början av mop, alla köpte som galningar för 150-200g styck.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Avstängd

Första timmarna kunde jag inte logga in sedan så körde jag lite dungeons till lvl 86.
Questade väldigt lite och resten av tiden körde jag AV och hann bli 90 samtidigt som blizzard nerfade sönder xpn från AV.

Permalänk
Medlem

beroende på vad som var roligast för den char jag lvlade upp,..med min DK blev det bara instancer, medans med min Shaman blev det bara Quester och en sväng i varje instance för questerna. och när jag drog upp min mage så blev det PvP för hela slanten xD sedan har man ju några till som varit vad man känt för att göra för stunden.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jo mob tagging, och det är legit. Men att inget sätt att lvla själv är snabbare.

Vad är mob taggning?

Min main questade jag upp men min healer alt försöker jag bara köra Dungeons med eftersom det är lite segare att questa som healer (orkar inte skaffa shadow gear). Kör jag bara på rested så går det hyfsat fort. En instans ger ca 10-15% XP per level vid 88.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är mob taggning?

Min main questade jag upp men min healer alt försöker jag bara köra Dungeons med eftersom det är lite segare att questa som healer (orkar inte skaffa shadow gear). Kör jag bara på rested så går det hyfsat fort. En instans ger ca 10-15% XP per level vid 88.

Länge sen man spelade WoW. Men tror det menas med att du attackerar en mob först, sen hjälper någon/några (som inte är i ditt party) att döda den.
Du får all EXP och dom som hjälper dig får ingenting, så är nog inte allt för många som ids ställa upp på något så enformigt.

Om jag inte minns fel så gjorde väl Worldfirst lvl 90 så, dock blev han väl bannad? Var sköldpaddor eller nå sånt de dödade.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Länge sen man spelade WoW. Men tror det menas med att du attackerar en mob först, sen hjälper någon/några (som inte är i ditt party) att döda den.
Du får all EXP och dom som hjälper dig får ingenting, så är nog inte allt för många som ids ställa upp på något så enformigt.

Om jag inte minns fel så gjorde väl Worldfirst lvl 90 så, dock blev han väl bannad? Var sköldpaddor eller nå sånt de dödade.

Var mobs i townlong steppes som tog extra skada av arcane och han körde uggla, tog runt 4 timmar.
Vad som är mest fashinerande är att metoden testats många gånger på PTR'en utan att bliz intresserade sig.
Men på live servern så blev han rerollad tillbaka till lvl 87...
Lite märkligt dock att krabbkillen hävdar world first när han tog 5 timmar på sig.

Men mobtagging har ju varit praxis för snabblevlare ganska länge, utom WOTLK där en lock gjorde det helt solo tack vara snabbspawnande mobs.
Först till 70 var iaf taggning, samma med 85.