Permalänk
Medlem

Söker bra svenskt webbhotell!

Tjenare!

Har tidigare fokuserat mest på att bygga hemsidor på engelska för Engelsk-talande publik och har då använt webbhotell som ligger i USA, men nu är det dags att starta upp en hemsida i Sverige!

Det jag söker är:

• Servern ska ligga nära eller i Sverige

• Helst cPanel

• Snabb laddningstid

• 30GB+ utrymme

• 100GB+ dataöverföring

• Så billigt det kan bli

• Betalning via PayPal är ett stort plus!

Har kollat runt lite och hört att one.com inte är så värst bra när det gäller laddningstider, men de är ganska billiga. Sedan finns ju binero.se och citynetwork.se etc, men vet inte så mycket om dem. Vilket webbhotell skulle ni föreslå?

PS: Kommer köra Wordpress.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Har mina domäner hos binero och det fungerar riktigt fint! snabb support och trevligt att domänkontot är gratis.

Har själva webbhotellet i USA till de flesta domäner (unlimited webbhotell-cpanel) och en vps i Tyskland till en viktigare hemsida (70GB lagring och obegränsad överföring på 1Gbit/s lina, laddar därifrån ner bahnhofs 1GB fil på ca 15sek som jag får till ca 500mbit/s vilket räcker för mig mellan Tyskland och de som besöker sidan i Sverige) .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

https://www.citynetwork.se/

Funkar kanon, snabbt, billigt. Betydligt fler inställnings- och anpassningsmöjligheter än tex. One.

Permalänk
Medlem

Kör alla mina sidor hos Binero, dom står för både domäner och hosting
Helnöjd med dom.

Permalänk
Medlem

En viktig sak att tänka på vad gäller binero.se är att deras privatpaket endast har php 5.2, inte 5.3!

Permalänk
Medlem

Titta gärna på Crystone också som har 75% rabatt på sina webbhotell nu! De kör visserligen inte cPanel men träffar på alla dina andra punkter i och med rabatten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Tjenare!

Har tidigare fokuserat mest på att bygga hemsidor på engelska för Engelsk-talande publik och har då använt webbhotell som ligger i USA, men nu är det dags att starta upp en hemsida i Sverige!

Det jag söker är:

• Servern ligger nära eller i Sverige

• Helst cPanel

• Snabb laddningstid

• 30GB+ utrymme

• 100GB+ data överföring

• Så billigt det kan bli

• Betalning via PayPal är ett storp plus!

Har kollat runt lite och hört att one.com inte är så värst bra när det gäller laddningstider, men de är ganska billiga. Sedan finns ju binero.se och citynetwork.se etc, men vet inte så mycket om dem. Vilket webbhotell skulle ni föreslå?

PS: Kommer köra Wordpress.

Hej!

Angående One.com så har dem tdigare haft varierande prestanda på hemsidorna dem hostat, dock så har dem nyligen byggt om systemet till ett lastbalanserat serversystem, sedan dess så är laddningstiderna lägre, och också stabilare.

Så över lag så har One.com ökat prestandan rätt mycket sen tidigare, då det var rätt segt.

Skulle säga att One.com nu är ett av dem bättre webbhotellen om man ser ur prestanda synpunkt.

Sen så är det klart att alla webbhotell har varierande prestanda beroende på tid på dygnet, antal besökare, eller andra faktorer som spelar in.
Sen att One.com har dygnet runt support är rätt bra :).

Och vid större belastning / sidor så är det lämpligt att satsa på en VPS när man börjar växa ur ett webbhotell.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

binero.se funkade riktigt bra för mig när jag använde det. Dock hade jag bara det till för att leka och testa olika saker.. Så hade inte så stora krav alls. Men det funkade bra för mig

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kör just nu citynetworks efter att ha kört Binero i 2 år.
Vilken uppgradering!

Binero har haft OTROLIGA problem under Q1 detta året, vilket gjorde att vi lämnade dom och testade på citynetwork.
Vi fick ett sjukt pris på 120kr första året så att testa dom va billigt!
Sjukt nöjd än så länge.

Dom kör samma kontrollpanel som Binero.
Våra sidor laddar snabbare, och även våra kunder märker en stor skillnad

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Lås dig inte till Svenska webbhotell.

Många av Sveriges stora webbhotell har visat rätt så stora brister under förra året/årets gång.

Fråga dig även vad upptid är värt för dig. Om du letar efter ett webbhotell för att hosta eventuell verksamhet där du förlorar pengar om din webbsida/mail går ner så bör du inte leta efter "Så billigt det kan bli", för du får precis vad du betalar för.

Permalänk
Medlem

Binero har haft stora driftstörningar i sina miljöer under det senaste halvåret skulle jag nog sträcka mig till. De har haft problem med sin lagringslösning vilket slagit ut väldigt många tjänster till och från. Tyvärr har de också som ett led i att göra miljön mer stabil, fått en i mitt tycke lite långsammare miljö. För mig som använder asp.net så innebär det även att mina ändringar som jag lägger upp inte slår igenom direkt pga cachening i systemet.
Har även webbhotell hos citynetwork men använder det faktiskt inte och har inte haft möjlighet att testa prestanda med samma site (lite pga bristande möjligheter att belasta miljön)
Dock upplever jag både Binero och Citynetwork som lite slöa när man först ansluter till sin site, och den troliga förklaringen är att de är bägge klustrade och lastbalanserade miljöer som innebär att man inte alltid hamnar på en webbserver som har startat upp en arbetsprocess för siten (detta är återigen IIS/asp.net). När siten väl är laddad och "igång" så är det inga fel på överföringshastigheten från iaf Binero.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Kör också med www.one.com Riktigt bra. Aldrig några problem. Kan inte påstå det är speciellt slött heller. Billigt också

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1lle:

Lås dig inte till Svenska webbhotell.

Många av Sveriges stora webbhotell har visat rätt så stora brister under förra året/årets gång.

Fråga dig även vad upptid är värt för dig. Om du letar efter ett webbhotell för att hosta eventuell verksamhet där du förlorar pengar om din webbsida/mail går ner så bör du inte leta efter "Så billigt det kan bli", för du får precis vad du betalar för.

Ville ha ett svenska hotell mestadels för att jag vill ha snabbare laddningstider och bättre SEO då Google kollar serverlokering vid rankning av hemsidor. Funderar nästan på o köra med mitt befintliga Hostgator.com konto, då det inte svikit mig än på 3 år. Har dock inte lust o slänga ut tusentals kronor på webbhotell då jag inte vet om hemsidan kommer lyckas eller inte.

Skrivet av fragwolf:

Kör också med www.one.com Riktigt bra. Aldrig några problem. Kan inte påstå det är speciellt slött heller. Billigt också

Har du lust att posta din domän i ett PM eller liknande så man kan få se laddningstiderna? Also, kör du någon speciell plattform, typ WP, Joomla, etc?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Med dom kraven är det nog bättre du kikar på en vps, det är inte många webbhotell med cpanel som erbjuder så stora paket. Vad har du tänkt att göra? Hosta video? Isåfall bättre att dumpa på s3 eller liknande.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Skulle säga att One.com nu är ett av dem bättre webbhotellen om man ser ur prestanda synpunkt.

Skrivet av fragwolf:

Tillåt mig le. Visa mig en wordpress som ligger på one där index-sidan laddar snabbare än 30ms.

http://tools.pingdom.com/fpt/#!/rieQYgCyr/http://wildstarvide...

http://wildstarvideos.com

Den hostar jag på ett 10-kronors webbhotell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av der_keiser:

Med dom kraven är det nog bättre du kikar på en vps, det är inte många webbhotell med cpanel som erbjuder så stora paket. Vad har du tänkt att göra? Hosta video? Isåfall bättre att dumpa på s3 eller liknande.

Finns en hel del webbhotell som erbjuder detta utan att priset är speciellt högt. Tänker aldrig använda Amazons servrar då jag en gång arbetade med EC2 i skolan och tyckte det var helt värdelöst. Kan ju bara varit min uppfattning, men har inte lust att testa igen.

Skrivet av der_keiser:

Tillåt mig le. Visa mig en wordpress som ligger på one där index-sidan laddar snabbare än 30ms.

http://tools.pingdom.com/fpt/#!/rieQYgCyr/http://wildstarvide...

http://wildstarvideos.com

Den hostar jag på ett 10-kronors webbhotell.

Vilket webbhotell ligger den hemsidan på då?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Finns en hel del webbhotell som erbjuder detta utan att priset är speciellt högt. Tänker aldrig använda Amazons servrar då jag en gång arbetade med EC2 i skolan och tyckte det var helt värdelöst. Kan ju bara varit min uppfattning, men har inte lust att testa igen.

Vilket webbhotell ligger den hemsidan på då?

Den ligger på mebo, men dom har inte paket i den storleken du behöver så det är nog inget för dig.