Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Monsterspelaren:

Sms ifrån 3: din beställning är skickad. leverans om 1-2 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Skickad idag från butik? Körs ut till utlämningsställe imorgon så har du den på måndag.

Permalänk
Permalänk

Hm, tydligen var mitt abonemmang hos Halebop bundet, vilket innebär att jag visserligen kan byta till Rubbet (vilket jag vill och gjort) men jag kan inte köpa HTC One tillsammans med Rubbet, utan jag måste köpa telefonen med kontantkort. Vilket gjorde det jättemycket dyrare på Halebops shop.

Så nu har jag en fråga, jag får vända mig till en annan butik för att köpa telefonen kontant. Har ni hört något om vilka butiker som verkar få in telefonen först? Och såklart är billigast Just nu funderar jag mest på netonnet, eller cdon.com. Men det står inte att deras telefoner är Nordisk certifierade. Hur viktigt är detta?

Permalänk
Avstängd

multitasking så in i väggen.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Skickad idag från butik? Körs ut till utlämningsställe imorgon så har du den på måndag.

Verkar som att dem har rykt upp sig på posten. Paket finns att hämta

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Monsterspelaren:

Verkar som att dem har rykt upp sig på posten. Paket finns att hämta

Skit också:)

Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Tror dem som beställer idag får vänta längre, med tanke på säljstoppet, om de nu inte skulle betala Nokia licenspengar om Nokia ens skulle vilja sälja.

För er som skaffar/skaffat One: http://www.swedroid.se/uppdatering-till-htc-one-lovar-bland-annat-forbattrad-kamera-och-ljud-notis/

Nja, det beror nog på hur många exemplar de hann importera innan förbudet trädde i kraft. Som jag förstod det har de rätt att sälja alla befintliga exemplar som nått ut till butiker då HTC inte kunde veta att komponenten de köpt inte fick säljas av ST. Det kan dock mycket riktigt vara så att de inte hann få in så många och att det blir som du säger ändå.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

För stor. Skulle kunna sträcka mig till en 4.3" men helst 4". Ingen One för mig med andra ord.

Permalänk
Medlem

Halebop börjar sända ut dom första silverfärgade idag tror jag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nja, det beror nog på hur många exemplar de hann importera innan förbudet trädde i kraft. Som jag förstod det har de rätt att sälja alla befintliga exemplar som nått ut till butiker då HTC inte kunde veta att komponenten de köpt inte fick säljas av ST. Det kan dock mycket riktigt vara så att de inte hann få in så många och att det blir som du säger ändå.

Jo det var liksom så jag tänkte, jag både hoppas och antog att det redan är en del som har förhandsbokat, så att de som kanske beställt för 1-1,5 vecka sedan får sin lur nästa vecka. De svarta har väl inte blivit importerade än om jag förstått det rätt, utan det ska ta 1 månad till för dem att komma, och längre om säljstoppet skulle påverka leveransen.

Skrivet av Lilloanne:

Hm, tydligen var mitt abonemmang hos Halebop bundet, vilket innebär att jag visserligen kan byta till Rubbet (vilket jag vill och gjort) men jag kan inte köpa HTC One tillsammans med Rubbet, utan jag måste köpa telefonen med kontantkort. Vilket gjorde det jättemycket dyrare på Halebops shop.

Så nu har jag en fråga, jag får vända mig till en annan butik för att köpa telefonen kontant. Har ni hört något om vilka butiker som verkar få in telefonen först? Och såklart är billigast Just nu funderar jag mest på netonnet, eller cdon.com. Men det står inte att deras telefoner är Nordisk certifierade. Hur viktigt är detta?

http://cdon.se/hemelektronik/htc_one_silver_nordic-22797218

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Tydligen hade jag "halv-bokat" ett exemplar på The Phone House, så nu ringde de och sa att den finns där till mig. Så jag ska hämta den på söndag Den är lite dyrare, men då får jag den direkt och slipper oroa mig för att få vänta jättelänge i och med försäljningsstopp och grejs.
Tydligen hade de bara fått in två exemplar, och inga andra butiker hade den enligt säljaren, så jag känner mig glad

Permalänk
Medlem

Jag önskar jag kunde skaffa HTC One men jag måste leva med min S3 ett år till

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag önskar jag kunde skaffa HTC One men jag måste leva med min S3 ett år till

Inget att vara ledsen över om det inte laggar i nuläget. Jag kan köpa den direkt men väntar på Snapdragon 800 istället. Vill dock ha större skärm också.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Inget att vara ledsen över om det inte laggar i nuläget. Jag kan köpa den direkt men väntar på Snapdragon 800 istället. Vill dock ha större skärm också.

Är nästan ingen skillnad mellan förra generationens quad core mobiler med dagens quad core.
Största WoW effekten är helt klart skärmarna. Märkte själv ENORM skillnad från min 800p skärm på note och polarens xperia z 1080p skärm.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Komplett skall få ett stort antal svarta i lager den 10/05. Om jag gör min beställning nu, hur tror ni chansen är att jag kommer med i den leveransen? Vart kan jag beställa för att garanterat få en svart modell?

Kommer den svarta modellen innehålla Nokias chip?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Komplett skall få ett stort antal svarta i lager den 10/05. Om jag gör min beställning nu, hur tror ni chansen är att jag kommer med i den leveransen? Vart kan jag beställa för att garanterat få en svart modell?

Kommer den svarta modellen innehålla Nokias chip?

Svårt att garantera vart du får en lur om du beställer idag, lär i alla fall garanterat vara Nokias chip i svarta luren också.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

För stor. Skulle kunna sträcka mig till en 4.3" men helst 4". Ingen One för mig med andra ord.

Det finns ett företag som säljer premium lurar med 4" skärm. Synd nog så håller inte skärmen 720p HD standard ens nu när andra tillverkare säljer sina high end lurar med skärmar som håller 1080p HD standard... just ja.. apple heter företaget som ligger kvar i 2010...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Det finns ett företag som säljer premium lurar med 4" skärm. Synd nog så håller inte skärmen 720p HD standard ens nu när andra tillverkare säljer sina high end lurar med skärmar som håller 1080p HD standard... just ja.. apple heter företaget som ligger kvar i 2010...

Finns ett annat företag som säljer premiumlurar med 4,3" 720 och som får högre benchmarkpoäng än HTC One och Galaxy S4... (Xiaomi).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Hämtat hem min idag! Bara hunnit komma igång med den, men jag här är mina tankar så långt:

Det första jag tänkte på var att den blir väldigt varm fort. Vet inte om det kanske bara är så i början nu när jag hållit på med den länge.
Härligt ljud! Hörlurarna som följer med är faktiskt helt okej.
Gillar musikspelaren, att de mappar jag har på datorn faktiskt blir mappar även i spelaren, så jag slipper göra spelningslistor osv.
Inte kollat kameran så mycket men tog en bild och den är iallafall vääldigt mycket bättre än min HTC Sensation XE (inte oväntat dock).
Vilken härlig känsla på telefonen, den är snabb, lätt, härlig att hålla i osv.
Blink Feed har jag faktiskt inte börjat med än, jag fixade så jag fick en vanlig startsida med mina val av appar osv.

Är det något ni vill veta så är det bara att hojta till!

Superglad idag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lilloanne:

Hämtat hem min idag! Bara hunnit komma igång med den, men jag här är mina tankar så långt:

Det första jag tänkte på var att den blir väldigt varm fort. Vet inte om det kanske bara är så i början nu när jag hållit på med den länge.
Härligt ljud! Hörlurarna som följer med är faktiskt helt okej.
Gillar musikspelaren, att de mappar jag har på datorn faktiskt blir mappar även i spelaren, så jag slipper göra spelningslistor osv.
Inte kollat kameran så mycket men tog en bild och den är iallafall vääldigt mycket bättre än min HTC Sensation XE (inte oväntat dock).
Vilken härlig känsla på telefonen, den är snabb, lätt, härlig att hålla i osv.
Blink Feed har jag faktiskt inte börjat med än, jag fixade så jag fick en vanlig startsida med mina val av appar osv.

Är det något ni vill veta så är det bara att hojta till!

Superglad idag

Metall leder värme mycket bättre än plast, så det är antagligen därför den blir varm. Fast jag vet att HTC haft problem med dåliga kyllösningar förut, som med One X.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Metall leder värme mycket bättre än plast, så det är antagligen därför den blir varm. Fast jag vet att HTC haft problem med dåliga kyllösningar förut, som med One X.

Jo metallen är helt klart en faktor till värmen, antagligen. Stämmer även bra att HOX:en har/hade problem med värmen, jag har däremot upplevt som att det har blivit bättre med uppdateringarna som kommit osv. Har inga som helst problem med värmen i dagsläget med min HOX.

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet något bra skärmskydd till One? Alltså sådan plats man sätter på framsidan. Vet inte om det kommit specialanpassade ännu till One, men man kan ju klippa till. Använder ni skärmskydd till era telefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Någon som vet något bra skärmskydd till One? Alltså sådan plats man sätter på framsidan. Vet inte om det kommit specialanpassade ännu till One, men man kan ju klippa till. Använder ni skärmskydd till era telefoner?

Jag kör Copter(på HOX) som jag gillar, känslan är lite knas från början men efter någon vecka är det väldigt trevligt!

http://www.dustinhome.se/product/5010672734/copter-displayfilm-htc-one/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=21452

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hade för någon månad sedan en iphone 5, och innan dess så hade jag android. Måste säga att jag var otroligt nöjd med min iphone, alla appar strålade kvalitet, till skillnad från Android apparna som ibland känns som en beta. För ca en vecka sedan köpte jag Nexus 4, och det slutade med att jag DOA telefonen pga den usla batteritiden, batteritiden var ganska dålig, kunde knappt hålla några timmar med fullt användande, dvs surfning,netflix,spotify, medan min iphone klarade detta galant.

Nu till saken, har nu lagt en beställning på svart Htc one, hur upplever ni att batteritiden är? Hur bra klarar ni er med tex, netflix,spotify,internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Hade för någon månad sedan en iphone 5, och innan dess så hade jag android. Måste säga att jag var otroligt nöjd med min iphone, alla appar strålade kvalitet, till skillnad från Android apparna som ibland känns som en beta. För ca en vecka sedan köpte jag Nexus 4, och det slutade med att jag DOA telefonen pga den usla batteritiden, batteritiden var ganska dålig, kunde knappt hålla några timmar med fullt användande, dvs surfning,netflix,spotify, medan min iphone klarade detta galant.

Nu till saken, har nu lagt en beställning på svart Htc one, hur upplever ni att batteritiden är? Hur bra klarar ni er med tex, netflix,spotify,internet?

Ganska svårt att säga något direkt rak på sak om batteritiden, då batteriet blir optimalt efter några laddningar(2-5). Förmodligen så har HTC One längre tid än Nexus 4 med något större batteri och jag tror även att processorn är strömsnålare, jag tror däremot det inte är något jättekliv jämfört med Nexus 4 utan skulle nog säga att det är MAX 1,5 timmes skillnad. Läs recensioner så får du säkert svar på det mesta du undrar!

Är själv lite förvånad över Iphone 5s batteritid, trodde den var betydligt sämre med allt man har hört om Iphones batterier osv, dessutom är den ju bara på 1,440mAh vilket kan jämföras med Ones 2,300mAh. Det är då min syster som nyligen skaffat en 5:a.

Har du provat rootat, flashat in en ROM samt kernel för att se om det blir någon skillnad? Detta tar däremot bort garantin. Ett annat tips är att sänka skärmens ljusstyrka, jag kör själv alltid på lägsta på min HOX.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej allehop

Hej allehop!

Kag beställde min htc från webhallen för några veckormsedan och nu när folk börjar få sina telefoner så undrar jag ifall någon fått sin eller hört något från webhallen? Eller går den att köpa i butik någonstans i stockholm? Så jag kan få den idag?

Permalänk
Medlem

Verkar som den är slut överallt. Finns det möjligtvis någon som har insideinformation/koll på när man kan förvänta sig att den kommer i lager igen?

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Avstängd

HTC One ser väldigt snygg ut men jag tycker det är märkligt att en ny dyr flaggskeppsmodell skeppas med Android 4.1 när 4.2 Jelly Bean har varit ute ett bra tag.
Jag tror ingen hade accepterat att när Windows Phone 8.1 (Blue) kommer ut att Nokia skulle sätta in den äldre versionen 8.0 i sin nästa flaggskeppsmodell.
Men folk verkar vara mer förlåtande med Android.

En recension av One:
http://www.guysfromqueens.com/reviews/htc-one-review/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Verkar som den är slut överallt. Finns det möjligtvis någon som har insideinformation/koll på när man kan förvänta sig att den kommer i lager igen?

Det kommer leveranser typ en gång i veckan. Enklaste sättet att veta vart/när du kan få tag i en är att kontakta diverse kundservice till tex webhallen/komplett/telia osv.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x