Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av ny dator!

Hej,

jag behöver hjälp och råd från er medlemmar om vilka delar jag ska och kan välja för att uppfylla mina krav och önskemål. Kort och gott.

Jag har ca 9000~ kr att spendera. Kringdelar som headset, skärm, operativsystem, tangentbord och datormus har jag redan.

Krav/Önskemål:

• Den ska helst klara av Battlefield 3 på maximala inställningar i 60 fps. Och med lika höga eller åtminstone väldigt höga inställningar med fraps på (eller annat inspelningsprogram)

• HDMI-uttag för grafikkortet är ett måste

• Då jag håller på mycket med bildredigering och en del med videoredigering ska den klara av dessa galant.

• Hårddisken behöver inte vara större än 500 gb förutom. Det behövs liksom inte.

• En SSD som rymmer Windows 7 + ett tiotal andra gigabyte skulle vara trevligt men är inget krav.

• Den ska inte överhettas och brinna upp

• Den behöver inte vara jättetyst men bör inte låta som en flygplansmotor heller.

Går det att genomföra?

OBS! - Köpet sker under sommaren/tidig höst.

Permalänk
Medlem

Denna dator är vad jag har att rekomendera: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3199629/gaming-dator . Det kan vara svårt att av göra hur mycket olika komponenter kommer att kosta om 3-4 månader men detta är vad jag skulle köpt idag!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Skrivet av Gibbis:

Denna dator är vad jag har att rekomendera: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3199629/gaming-dator . Det kan vara svårt att av göra hur mycket olika komponenter kommer att kosta om 3-4 månader men detta är vad jag skulle köpt idag!

glömt agg:
http://www.inet.se/produkt/6909730/fractal-design-tesla-r2-50...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Oj,glömde, sorry gjorde den snabbt. Släng på ett nätagg och få den för runt 10k!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

Räcker verkligen 500 W? Har just nu en 550W Chieftec smart series, vilken jag införskaffade med min nuvarande dator för ca 2.5 år sedan. Här finns den.

Har också en hårddisk på 500gb som jag köpte då, och då jag antar att det inte är någon skillnad kan jag ju egentligen skippa den kostnaden.

Processorfläkten antar jag är med för att kylfläkten som skickas med är skräp?

En sista anmärkning om delarna; finns det inte någon intel-processor i samma pris men med bättre prestande och då utan Intels inbyggda grafik, då denna - vad jag vet - inte används tillsammans med grafikkortet (?).

Så i övrigt så klarar denna kraven helt, eller?

Såg nu att det stod på moderkortet "Intel, kräver processor med inbyggt grafikkort", märkligt...

Uppdatering angående nämnd fråga i inlägget
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Priset går väl med största sannolikhet ned :). I sådanafall kan vi fortsätta "rådgivningen" då igen, som jag iofs vill ska fortsätta nu ändå, eftersom jag antagligen kommer kunna köpa bättre delar då.

Permalänk
Medlem

Inte för att bumpa (fast jo egentligen), men jag vill gärna ha fler råd och svar på mina frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Jag gillar denna, MEN! Om du dolar med Photoshop och liknande hade jag uttökat till 16GB ram och jag hade (som fan-boy jag är) tagit ett Nvidia kort.

EDIT: Byt kylarskiten till en vettigare, typ en Phantek eller vad dom nu heter.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Jag gillar denna, MEN! Om du dolar med Photoshop och liknande hade jag uttökat till 16GB ram och jag hade (som fan-boy jag är) tagit ett Nvidia kort.

EDIT: Byt kylarskiten till en vettigare, typ en Phantek eller vad dom nu heter.

Håller med om att det finns bättre kylare, men behöver inte gå så mkt mer än till typ hyper 212 evo. Annars så finns det som ovanstående säger bättre kylare från phanteks men även thermalright och noctua också. Dock är de betydligt dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fender0:

[*]Den ska helst klara av Battlefield 3 på maximala inställningar i 60 fps. Och med lika höga eller åtminstone väldigt höga inställningar med fraps på (eller annat inspelningsprogram)

Välj då att bygga datorn på en processor som har så många kärnor som möjligt, BF3 gillar det (om man spelar online vilket jag gissar du kommer göra). 4 kärnor är för lite