Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem

(Ja tangentbordet är smutsigt)

Nej spelen är inte för PSPn, det är för min Vita jag redan har.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Blev 200 Feather rakblad på Ebay. Tog med lite av rakgrejerna då vissa verkar lite intresserade (fast min är ej av guld )

Raktvål:
Finns väldigt många med olika egenskapar. Min heter Citrus Bay av Arran aromatics. Rätt trevlig tvål med bra doft (doften försvinner ganska kvickt så det stör inte doften av rakvatten). Lättvispad och ger rätt bra glid. Hade en Edward Jaggar tvål innan men den var ganska värdelös, kunde vispa den hur länge som helst utan bra resultat.

Rakborste: Pure badger från Gents.se Tycker den är för mjuk och lite jobbig att vispa med

Gilette Double edge razor: Liten och behändig, rakar väldigt bra och var billig. 20:- på loppis för en helt oanvänd.

Merkur future 700: Stor och klumpig. Går att ställa in hur aggressiv den ska vara men föredra nästan min Gilette, alt. min shavette.

Shavette: Billig plastshavette som fungerar mycket bra. Shavette är inte en riktig rakkniv. Den använder samma blad som rakhyvlarna men man får knäcka bladet innan. Tar lite tid att lära sig men går att raka av sig tjockt 1-2 månaders skägg utan problem. Testa det med en Gilette super-mega-yo 65 blads batterihyvel
Fördelen med shavette vs rakkniv är att man slipper slipa rakkniven, den är billig och man har alltid en vass egg. En riktig rakkniv känns dock lite mer old school och maskulint.

Vill man testa att raka sig som "en riktig man" kan man få rakhyvlar och shavettes väldigt billigt. Tex. säljer Dealextreme en del billiga och helt ok rakhyvlar. Fördelen med old school-grejer är att man slipper bli irriterat efter rakningen (när man väl har lärt sig att använda hyveln/kniven). Det är dessutom riktigt billigt med blad, jag gav ca 40$ för 200 blad och ett blad håller runt 4-5 ggr så lång tid som vanliga rakhyvlar.

Finns massor how-to video på youtube, tex har geofatboy en hel del matnyttigt: www.youtube.com/user/geofatboy?feature=

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Blev 200 Feather rakblad på Ebay. Tog med lite av rakgrejerna då vissa verkar lite intresserade (fast min är ej av guld )

http://img441.imageshack.us/img441/5549/20130423223905.jpg

Raktvål:
Finns väldigt många med olika egenskapar. Min heter Citrus Bay av Arran aromatics. Rätt trevlig tvål med bra doft (doften försvinner ganska kvickt så det stör inte doften av rakvatten). Lättvispad och ger rätt bra glid. Hade en Edward Jaggar tvål innan men den var ganska värdelös, kunde vispa den hur länge som helst utan bra resultat.

Rakborste: Pure badger från Gents.se Tycker den är för mjuk och lite jobbig att vispa med

Gilette Double edge razor: Liten och behändig, rakar väldigt bra och var billig. 20:- på loppis för en helt oanvänd.

Merkur future 700: Stor och klumpig. Går att ställa in hur aggressiv den ska vara men föredra nästan min Gilette, alt. min shavette.

Shavette: Billig plastshavette som fungerar mycket bra. Shavette är inte en riktig rakkniv. Den använder samma blad som rakhyvlarna men man får knäcka bladet innan. Tar lite tid att lära sig men går att raka av sig tjockt 1-2 månaders skägg utan problem. Testa det med en Gilette super-mega-yo 65 blads batterihyvel
Fördelen med shavette vs rakkniv är att man slipper slipa rakkniven, den är billig och man har alltid en vass egg. En riktig rakkniv känns dock lite mer old school och maskulint.

Vill man testa att raka sig som "en riktig man" kan man få rakhyvlar och shavettes väldigt billigt. Tex. säljer Dealextreme en del billiga och helt ok rakhyvlar. Fördelen med old school-grejer är att man slipper bli irriterat efter rakningen (när man väl har lärt sig att använda hyveln/kniven). Det är dessutom riktigt billigt med blad, jag gav ca 40$ för 200 blad och ett blad håller runt 4-5 ggr så lång tid som vanliga rakhyvlar.

Finns massor how-to video på youtube, tex har geofatboy en hel del matnyttigt: www.youtube.com/user/geofatboy?feature=

200 Blad, det lär räcka ett tag, hur många rakningar kör du innan du byter :)?. (Kör också med feather blad, köpte själv ett 100 pack från ebay nyligen ).

I övrigt rekommenderar jag mantic59s tutorials
http://www.youtube.com/user/mantic59/videos?view=1&flow=grid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

200 Blad, det lär räcka ett tag, hur många rakningar kör du innan du byter :)?. (Kör också med feather blad, köpte själv ett 100 pack från ebay nyligen ).

I övrigt rekommenderar jag mantic59s tutorials
http://www.youtube.com/user/mantic59/videos?view=1&flow=grid

Haha har faktiskt skägg just nu. Tänkte det var billigt och bra å ha. Våga vägra svenska ockerpriser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Haha har faktiskt skägg just nu. Tänkte det var billigt och bra å ha. Våga vägra svenska ockerpriser.

Planerar och köper blad inför framtida behov. Sedan odlar du skägg...

Men i övrigt håller jag med om att man bör undvika de Svenska ockerpriserna (på alla rakprodukter) ex. finns prisvärda borstar från ebay (Ian Tang) :).

Permalänk
Medlem

Kan någon vägleda mig i rätt riktning om man vill börja raka sig som en riktig man :P. Är nog bäst om man börjar med en standard rakhyvel och sedan köper den där unika rakhyveln från 60-talet eller liknande.

Permalänk
Medlem

Kom två kartonger igår..

Efter unboxing såg det ut såhär:

Och efter ipackning såg det ut såhär:

Ett stycke Teng Tools SC01, riktigt skönt att ha allting samlat på ett ställe och dessutom med bra kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Kom två kartonger igår..
BILDER

Ett stycke Teng Tools SC01, riktigt skönt att ha allting samlat på ett ställe och dessutom med bra kvalité.

eeep.
Blir inte lite avis nu.
Velat ha något sånt länge nu men är för snål för att skaffa det

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av freddan:

Pris på härligheten? Sitter själv och sneglar mot Facom-satser, men jag ruinerar mig själv varje gång jag tänker på det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

eeep.
Blir inte lite avis nu.
Velat ha något sånt länge nu men är för snål för att skaffa det

Riktigt nöjd faktiskt!

Skrivet av Meantek:

Pris på härligheten? Sitter själv och sneglar mot Facom-satser, men jag ruinerar mig själv varje gång jag tänker på det.

Priset på härligheten tror jag är runt 5-7000:-, ordinarie. Här t.ex. http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=1669.
Dock har jag en väldigt schysst svärfar så jag fick ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Riktigt nöjd faktiskt!

Priset på härligheten tror jag är runt 5-7000:-, ordinarie. Här t.ex. http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=1669.
Dock har jag en väldigt schysst svärfar så jag fick ett bra pris.

hämtade ut en själv till jobbbilen i förra veckan, katalogpriset är 7800:- men dom har i princip alltid "kampanj" på runt 3-4000:-, helt klart smidig och användbar låda

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

hämtade ut en själv till jobbbilen i förra veckan, katalogpriset är 7800:- men dom har i princip alltid "kampanj" på runt 3-4000:-, helt klart smidig och användbar låda

Precis, så ja, blev det lite rabatt på det. Du är nöjd hittills iallafall? Tycker man får grymt bra/mycket verktyg för pengarna och på den lilla yta den tar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Precis, så ja, blev det lite rabatt på det. Du är nöjd hittills iallafall? Tycker man får grymt bra/mycket verktyg för pengarna och på den lilla yta den tar upp.

Jobbar som svetsare/mekaniker bland riktigt tunga maskiner, upp till 1300Ton så den används inte så ofta utan det är mer till småmek med bilen/svetsar och så, duger helt klart till det.
dom använder Tengtools verktygsvagnar på personbilssidan av firman så det är okey grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Kan någon vägleda mig i rätt riktning om man vill börja raka sig som en riktig man :P. Är nog bäst om man börjar med en standard rakhyvel och sedan köper den där unika rakhyveln från 60-talet eller liknande.

Connaught shaving säljer "riktig" rakning, merkur 34c/hd är en bra nybörjar rakhyvel eller Edwin Jagger 89, Bra priser och mycket att välja mellan.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Värsta är ju att det finns så många olika alternativ att som nybörjare blir det väldigt svårt att veta vad som är vad. Som jag har förstått det nu är det en borste, raklödder och finns 2 olika rakknivar. Dels den där som barbers använder, som ser ut som en kniv, och en som ser ut som dagens rakblad. Jag antar det bästa är att börja med de som ser ut som rakblad. Var brukar folk köpa, genom blocket/tradera eller ebay?

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Värsta är ju att det finns så många olika alternativ att som nybörjare blir det väldigt svårt att veta vad som är vad. Som jag har förstått det nu är det en borste, raklödder och finns 2 olika rakknivar. Dels den där som barbers använder, som ser ut som en kniv, och en som ser ut som dagens rakblad. Jag antar det bästa är att börja med de som ser ut som rakblad. Var brukar folk köpa, genom blocket/tradera eller ebay?

Jag köpte ett startkit på gents.se (http://www.gents.se/merkur-34c-startkit) och sen 400 Feather blad på ebay. Har för mig att bladen gick på ca 500kr inkl. frakt, så riktigt prisvärt.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Okej, ska slå till på det här imorgon!

http://www.gents.se/merkur-34c-startkit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swiifty:

Skrivet av bAkewelle:

Connaught shaving säljer "riktig" rakning, merkur 34c/hd är en bra nybörjar rakhyvel eller Edwin Jagger 89, Bra priser och mycket att välja mellan.

Tänkte vi kanske behöver en rakningstråd så vi inte smutsar ner denna tråden. Den stora rakningstråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slutligen fick jag fingrarna ur och räddat helgen

Och så kan det väl va bra o se vad som händer (bästa jag gjort o börjat med dygnet runt linser, fan va gött o kunna se hela tiden i stort sett):

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ruskigt snygg plånka du, ser ut att vara i trä nästan
Vart köpte du den :)?

Skrivet av Holic:

Verkar vara att följa länken på bilden
http://bonjourlife.com/style/wallets/

Antingen där eller direkt ifrån tillverkarnas hemsida, det var där jag beställde.
http://www.slimtimber.com/products/zebra-bifold-wallet.html

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ganska gammal nu men ändå en rätt bra, mycket klockvänlig och relativt billig uppgradering för mitt system (se sign, hade en E6600 innan) ca 500 kr på Tradera.

18 årig Highland Park

Några goda viner

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Blev en sån här liten sak. Helt fantastiskt smidigt med touchskärm. Asus VivoBook S200 med i3-processorn. 3700kr med väska är ett bra pris också. 11.7" är precis lagom stort också.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Kul grej, men är det lagligt att ha en sån i plånboken?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Blev en sån här liten sak. Helt fantastiskt smidigt med touchskärm. Asus VivoBook S200 med i3-processorn. 3700kr med väska är ett bra pris också. 11.7" är precis lagom stort också.

http://i.imgur.com/c2GHNVC.jpg

Asus ska det va ! trevligt trevligt

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Får hoppas att den kommer nästa vecka så man kan ta en tur i skogen nästa helg.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av edman:

Kul grej, men är det lagligt att ha en sån i plånboken?

Svar Nej. Inte om man ska gå enligt knivlagen ( 1988:254 ).

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kul! Är du en glad radioamatör? Har också en sådan men min 7a har lossnat.. I alla fall 73 de SA0CAV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Svar Nej. Inte om man ska gå enligt knivlagen ( 1988:254 ).

beror på hur du väljer att tolka lagen "Knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa får inte innehas på allmän plats"

Förbudet i första stycket gäller inte, om föremålet enligt särskilda föreskrifter ingår i utrustning för viss tjänst eller visst uppdrag eller om innehavet annars med hänsyn till föremålets art, innehavarens behov och övriga omständigheter är att anse som befogat.

Hur polisen bedömer sitationen är ju upp till dom, men en fickkniv i byxorna eller så är knappast nått dom kollar bara sådär utan att du gjort dig skyldig till något annat.
och då kan ett fälgkors, penna, skruvmejsel etc räknas under knivlagen...
köptes mest för bara för att priset var såpass lågt och det var en cool design, har vettigare EDC-kniv som faktiskt går att använda.

kniv följer självklart inte med på krogen eller så.