Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk
Medlem

Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Kostade 15 kr för nån minut sen på cdon, jag köpte en

edit.

Gäller tydligen fortfarande

http://cdon.se/spel/downloads/dead-island-riptide-europe-2300...

Permalänk
Medlem

Undra om det har blivigt fel eller om det är dundererbjudande helt enkelt?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Undra om det har blivigt fel eller om det är dundererbjudande helt enkelt?

vettefan, men jag fick min nyckel direkt i alla fall så jag är ganska glad mitt på natten

Permalänk
Medlem

Synd att spelet inte fungerar på PC Testade spela idag, jag har 15-20 fps max

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Fick ingen nyckel.

Har inte ens några nycklar för mina andra spel på cdon längre av någon anledning.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

måste jag ha dead island vanliga för att spela?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

måste jag ha dead island vanliga för att spela?

Nej.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Fick ingen nyckel.

Har inte ens några nycklar för mina andra spel på cdon längre av någon anledning.

Gå in på dina sidor sen redownload och så kan du trycka en grön knapp där så visar den nyckeln efter att du godkänt ditt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Synd att spelet inte fungerar på PC Testade spela idag, jag har 15-20 fps max

Ska vi byta grafikkort? kanske funkar bättre då du kan få mitt gamla gtx 480 xD

Permalänk
Medlem

Tack för tipset köpte direkt

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Ska vi byta grafikkort? kanske funkar bättre då du kan få mitt gamla gtx 480 xD

Jag får köpa ett till Titan så kanske jag kan spela Dead Island i 60fps, Crysis 3 släng dig i väggen! GPU användning när jag spelar är ca 20% samt CPU användning på 50% på endast 1 kärna Älskar konsolportar!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Seriös haha, tar och köper jag också XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

tack för tipset köper nu för fan funkar ju

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli, jobbigt för cdon om detta är ett fel. Måste kontakta Steam för att få dessa nycklar att bli ogiltiga. Aja, 15 kr är inte alls dåligt för ett nytt spel.

Tackar så länge detta nu varar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Kan man bara köpa ett ex? Får hoppas att det finns kvar tills polarna har vaknat.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

man tackar ju som fan för detta hoppas det inte tar borts bara har nu laddat ner och allt ska bara starta det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jsf:

Gå in på dina sidor sen redownload och så kan du trycka en grön knapp där så visar den nyckeln efter att du godkänt ditt köp.

Var det första jag gjorde, det är blankt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var det första jag gjorde, det är blankt.

Samma fel här, stör mig lite

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Så, hur många funkade det för? Jag köpte för runt 4 timmar sen, men är bara blankt under "Produkt-/Bonusnyckel", och sen får jag en länk till att ladda ner Steam, och instruktioner för hur jag hade gjort om jag hade fått en nyckel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så, hur många funkade det för? Jag köpte för runt 4 timmar sen, men är bara blankt under "Produkt-/Bonusnyckel", och sen får jag en länk till att ladda ner Steam, och instruktioner för hur jag hade gjort om jag hade fått en nyckel.

Jag testade precis, gick väldigt bra! Brorsan behövde ett exemplar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

har laddat ner och allt nu spelar det nu

Permalänk
Medlem

Köpte det nyss och jag fick min nyckel direkt och jag har lagt till det på Steam utan problem.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag testade precis, gick väldigt bra! Brorsan behövde ett exemplar

Lite oväntat att det inte funkar för de första som provar, men för alla som får reda på det typ 3-4 timmar senare xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Haha.. Var inte sugen på att skaffa Riptide, speciellt efter hur buggigt första var... Men för 15:- så känns det som ett givet köp

EDIT: Funkade bra att få hem nykeln via Mina Sidor och sen Redownload.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jaha då får man köpa sig ett par nycklar till

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag får köpa ett till Titan så kanske jag kan spela Dead Island i 60fps, Crysis 3 släng dig i väggen! GPU användning när jag spelar är ca 20% samt CPU användning på 50% på endast 1 kärna Älskar konsolportar!

Utvecklades till PC samtidigt som konsol så någon "konsolport" är det inte. I överlag brukar konsolportar kräva 4+ kärnor så att du ser att det är bara en eller två trådar som används är ett tecken på att spelet är anpassad för PC marknaden.

Hur som helst så ligger inte felet där utan i dåliga drivrutiner för ditt Titan. För spelet flyter på helt ok på 680 SLI och jag är inte ens säker på om spelet har stöd för SLI än.
Men å andra sidan vet jag inte vilka inställningar du kör med så det är omöjligt att veta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solding:

Jaha då får man köpa sig ett par nycklar till

Går ju bara köpa en per konto. Och du kan bara ha ett konto per personnummer.

Frustrerande, man har ju lagt ner blod, svett och tårar för dom där 15 kronorna, och man får inget!

Dold text
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Går ju bara köpa en per konto. Och du kan bara ha ett konto per personnummer.

Frustrerande, man har ju lagt ner blod, svett och tårar för dom där 15 kronorna, och man får inget!

Sant, men vad har man flickvän/sambo/familj till?
Dom kan ju köpa till en

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd

jag köpte det nu på morronkvisten o verkar fungera.. köpte det för jag ogillar cdon så in i helv.. o tänkte de va kul o jävlas med dem lite

Permalänk
Medlem

köpte det nyss jag också, det funkar, laddar ner spelet just nu!
tror ni det funkar att köpa en till kod och spara på den tills i eftermiddag åt en kompis?

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden