Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Fick du den via mail?

Nepp, fick den via CDONs ReDownload sida.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har precis chatat med CDON.com och fick veta att de hade problem med deras system (tanke på priset) och om man inte har fått koden till imorgon ska man kontakta dom då.

Kan sägas att jag beställda Fallout3 vilket jag inte heller har fått ännu....

Permalänk

Ingen nyckel här heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Nepp, fick den via CDONs ReDownload sida.

Okej, väntar fortfarande på min Beställde vid typ 11 tror jag.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

För er som tycker att spelet inte är värt 15kr kan ju låta bli att köpa. Personligt så hade jag as kul i första spelet med tre vänner. Ensam hade jag nog inte spelat det. Då jag ansåg "mindre bra" spel är oftast roligast tillsammans även om det inte har fått topp betyg.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

inväntar nyckel, länken är borta nu och priset är ändrat till 299kr. Jag har betalt för produkten och jag kommer bli snortokig om jag inte får det för det priset jag beställde de för.

Brukar väl vara till 99% säkert att de reserverar sig för sanna här misstag. De har nog all rätt att häva köpet och göra en återbetalning.

Vilket jag tycker är helt rätt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Det låter verkligen riktigt skumt.
Jag köpte min vid runt halv 9 imorse, och jag fick den efter 10 min eller så :/

jo Bror min köpte spelet typ 10-15 min efter mig och fick nyckeln direkt.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

min brorsa hann köpa det. han frågade mig när jag sov om jag ville ha det och jag svarade nej av någon konstig anledning

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ska bli intressant o se om era nycklar tas bort, verkar varit flera hundra som köpt, det är nog alldeles för många för att CDON ska "strunta" i att bry sig om dom "få" som köpte det, hade det varit 25st visst, men 500st.. nej du, ni ska ha jävla lotto om ni har kvar dom iaf

500st nycklar för 15kr styck = 7500kr
500st nycklar för 299kr styck = 149.500kr

Tips: Sälj nycklen om ni får behålla den, för 250kr istället för o använda den, totalt värdelöst skräp spel

Möjligtvis ett pr trick, Cdon fick rätt så bra gratis reklam under förra natten och morgon. Tänk dig hur många fler medlemmar dom har nu

Plus de rätt så mycket jobb att betala tillbaks till alla kunder och sen kontakta steam om varje nyckel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet, och ett annat spel och använde en rabattkod jag hade, så tekniskt sett betalade jag inte ett rött öre för spelet.
Fick koden med så det var ju jädrigt soft ändå.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Verkar som det är en hel del folk som fått sina koder, hoppas vi andra får också ^^ väntar fortfarande på min, beställde runt 10.15

Permalänk
Medlem

Beställde tidigt i morse. Jäklar va segt de ska gå för att få sig en kod.

Permalänk
Skrivet av jsf:

Möjligtvis ett pr trick, Cdon fick rätt så bra gratis reklam under förra natten och morgon. Tänk dig hur många fler medlemmar dom har nu

Plus de rätt så mycket jobb att betala tillbaks till alla kunder och sen kontakta steam om varje nyckel.

Känns som ett bättre pr alternativ vore att spendera 150k på annonser/reklam än att ge bort ett spel för 15kr? Detta var ju självklart en bugg i systemet bara precis detta har hänt flera gånger på just CDON och många andra siter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Beställde tidigt i morse. Jäklar va segt de ska gå för att få sig en kod.

Beställde mitt igår 20:50.

Har inte fått en nyckel än, andra personer som har beställt (och fått en nyckel) verkar ha fått en direkt.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått sin kod?

Permalänk
Medlem

Jag beställde i morse men har ännu inte fått min kod.

Permalänk
Medlem

Samma här jag har inte heller fått min nyckel

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Beställde 03:17 imorse, har inte fått koden ännu

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Beställde imorse sen jag såg någon skriva i tips tråden på billiga saker. Men jag har inte fått min nyckel än och har skickat ett mail till dom som inte blivit besvarat ännu..

Permalänk
Medlem

Beställde vid 21-tiden igår och fortfarande ingen nyckel. Hade hoppats få testa det innan helgen var slut men det ville inte CDON.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Något är det som är fel hos CDON, det är säkert. För jag kommer inte åt mina före detta köpta spelnycklar heller.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet 4:50 och fick keyn direkt. Lite konstigt att vissa som har handlat innan mig inte ens har fått en key.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag köpte spelet 4:50 och fick keyn direkt. Lite konstigt att vissa som har handlat innan mig inte ens har fått en key.

Fick min direkt också

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Vill någon sälja sin kod så köper jag gärna

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Update: Ännu ingen kod i sikte. De har dragit pengar, men ingen kod alls. Det verkar vara en bugg i deras system där alla nycklar på befintliga kunders konton har försvunnit. Detta har hänt mig en gång innan också.

Så jag väntar tålmodigt på min nyckel nu.

Permalänk
Medlem

Jag köpte trots att alla kommentarer på CDON sa att de inte fick en kod - tänkte att 15kr är ju inte så farligt om det nu inte skulle fungera. Fick ett bekräftelsemail några minuter senare om att ordern var godkänd och gick in på min Downloadsida. Där kunde jag klicka på en liten länk som visade nyckeln. Kopierade in den på Steam och det fungerade. Tror jag gjorde köpet i lördags natt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ännu inte fått någon kod. Men har så jag kan ladda ner manualen. Aja, avvaktar en bit till

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Försäljning kör vi i Marknad, mina damer och herrar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Fick min nyckel igår en minut efter köp~8.30, men hur går det för er andra? Någon som har kontaktat support idag? Blir det återköp / nycklar till de som inte fick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Update: Ännu ingen kod i sikte. De har dragit pengar, men ingen kod alls. Det verkar vara en bugg i deras system där alla nycklar på befintliga kunders konton har försvunnit. Detta har hänt mig en gång innan också.

Så jag väntar tålmodigt på min nyckel nu.

dragit eller bara reserverat? Står som reserverat ("prel cdon") på mitt utdrag.

er än 25h nu sedan jag beställde, no code