Blinkande lila/grönt och svarta trianglar i BF3

Permalänk
Medlem

Blinkande lila/grönt och svarta trianglar i BF3

Jag har grafik problem när jag spelar BF3. Alla andra spel som jag testat funkar utmärkt. Det som händer är nog smidigast att visa. Kolla in 4:50 in i denna. Det börjar där och blir bara värre och värre efter det.

Jag har ett GTX580 och en intel 2500k prolle som sitter i en Asus p8z68-v moderkaka.

Är det GPU som är trasig eller går det att lösa med drivrutiner tror ni?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem

Ser ut som att GPU'n blir för varm enligt mig, eller att den är sönder.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Tror motståndarna kör en ny taktik med att försöka hjärntvätta dig, im sure of it väldigt trippy grafik

Permalänk
Medlem

GPU´n går inte över 60 grader när jag spelar så det borde inte vara det. Jag tror på vad AndenAnden säger

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Skrivet av morre95:

GPU´n går inte över 60 grader när jag spelar så det borde inte vara det. Jag tror på vad AndenAnden säger

Eftersom texturerna far åt helv*te så är det nog något minne som fått sig. Jag hade något liknande förut (ett annat spel, men ändå) och då var det en RAM-sticka som gått sönder. Men det kan oxå vara minnet på grafikkortet som gett upp. För jag antar att du provat andra drivrutiner utan resultat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Jag har provat andra drivrutiner ja. Ska testa med andra minnen får se om det hjälper. Annars kan det alltså vara grafikkortet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har det med då och då och jag har kommit fram till att det är de senaste drivrutinerna 314.22. Googla upp det. Många andra har det också med de senaste drivrutinerna. DEGRADERA NU! är mitt tips. Jag gjorde så och det har aldrig kommit tillbaks. https://www.youtube.com/watch?v=Pw_Y0N5_5oo BEVIS (BTW Jag som spelar. skyll inte på mig att jag suger. det är inte lätt att koncentrera sig när man ser detta första gången.)

Permalänk
Medlem

Kan du köra Benchmark programmet Unigine Heaven utan grafikfel.
Även köra exempelvis prime95 en natt utan att en worker stannar. Och då custom och välja större delen av fysiska minnet.
Hade själv liknande problem förutom alla glada färger bra länge i BF3 tills jag provade med UH och Prime95, trodde jag hade fel på mitt nyköpta grafikkort men var mina G.Skill Ripjaws minnen som antingen var defekta eller inkompatibla med moderkortet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Snälla vän, hur hög bitrate streamar du med? Helt osebart åtminstone för mig (med 10Mbps).

EDIT: Nevermind, fungerar nu. Det ser onekligen inte trevligt ut.

Permalänk
Medlem

Som J0ELIZE skrev så har detta med drivrutinen 314.22 att göra. Inget att bli arg över eller att ragea. Upp/nedgradera bara drivrutinerna som kommer allt bli som vanligt igen. Detta då om det ser ut som det gör i videoklippet J0ELIZE länkade.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Japp det ser ut som det gör i J0ELIZE fast värre tycker jag. Den drivrutin jag kör med just nu är 310.90. Men jag kan prova att gå ner ytterligare.

Visa signatur