Hej!
Jag har sedan en tid tillbaka börjat spela mage. När jag väl började spela så var frost meta spec, så jag bestämde mig för att spela detta.
Allt började fint, jag låg högst på dps charts och allt var frid och fröjd. En tid senare så kommer jag in i ett lite mer "high tier" guild som är lite bättre, och lite mer seriösa. Vad tror ni händer med mina dps charts? Längst ner.
Jag förstår inte vad problemet är, jag menar en frost mage med relativt bra gear ska väl inte kunna göra så pass dålig dps? Just nu ligger jag på omkring 105k dps självbuffad på raiding dummy (Det står ännu en dummy bredvid så det blir inte riktigt single target). Värt att nämna också är att jag inte ser mig som en superstor noob (jag är ingen clicker, jag kan min spec relativt bra och jag kan fundamentals för dps, i.e pre pot, när jag ska använda alter time, i vilken ordning jag ska kasta mina spells etc.)
Då kommer vi till min fråga; Vad bör jag göra för att pressa ut det sista lilla av min dps kapacitet? Jag simmar omkring 125k i SimulationCraft och som tidigare nämnt så pushar jag ungefär 105k.
Jag är väldigt tävlingsinriktad av mig, så alla tips och tricks är välkomna. Jag vore oerhört tacksam för alla svar jag kan få, jag är lite desperat faktiskt.
Armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/tarren-mill/Mizaru/simp...
Tack på förhand!
/Mizaru