Permalänk
Medlem

Här har vi den då

Edit: upptäckte efteråt att det låter bättre med klenare motor, R500 perfekt.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Alltså, nej. Bara.. nej.

Permalänk
Medlem

Tungt lass även för en 730

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Hej igen, vill tipsa er om denna http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=3277 för har inte sett att någon nämnt den tidigare Det är en samling moddar som gör spelet mer realistiskt. Trucka på grabbar!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

har ingen länk till mitt ljud, men de låter 100ggr bättre än det som läggs upp här, Om ljuden som läggs upp här ska föreställa en 730 V8:a vete fan. Känns mer som fula effekter och dåliga ljudövergångar mellan varven. Allt låter fel. Å backsingnalen vete fan den heller å för att inte tala om hornen! Spelar ni ship extreme simulator eller?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

har ingen länk till mitt ljud, men de låter 100ggr bättre än det som läggs upp här, Om ljuden som läggs upp här ska föreställa en 730 V8:a vete fan. Känns mer som fula effekter och dåliga ljudövergångar mellan varven. Allt låter fel. Å backsingnalen vete fan den heller å för att inte tala om hornen! Spelar ni ship extreme simulator eller?

Om du vill lägg upp den då
Tutan och backen är väl dålig fantasi av skaparen det håller jag med om, men själva avgasljudet tyckte jag om.
Nu beror det ju självklart också på vad man tycker om, vilken ljudutrustning man har osv.
Jag tyckte den var spännande men ändå är jag tillbaka på den jag kört tidigare

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Om du vill lägg upp den då
Tutan och backen är väl dålig fantasi av skaparen det håller jag med om, men själva avgasljudet tyckte jag om.
Nu beror det ju självklart också på vad man tycker om, vilken ljudutrustning man har osv.
Jag tyckte den var spännande men ändå är jag tillbaka på den jag kört tidigare

Kan lägga upp min senare, har inte tid just nu Men det låter mer som originalet fast med en skönare varvgång. Dock gillar jag inte startljudet som låter som en Tigertank från WW2. Möjligtvis lite överdrivna tryckluftsventiler från bromsarna, men det gillar jag. Det är även en skönare ton på blinkersarna och en normal backsignal. har ändrat lite från original

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Då kör vi vidare, denna gång extra brett!

Det går bra än sålänge, börjar bli orolig hur jag ska parkera sen...

Like a BOSS!
Tack för mig, sov gott...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går bra än sålänge, börjar bli orolig hur jag ska parkera sen...
http://i39.tinypic.com/2yy9pv7.png

Vad för mod?
så du får släp alltså.

Samt funkar den bra?
Har läst lite å så. Man har sett att släp kan bugga, ( trafiken kör rätt igenom, man krockar även fast släpet inte är i närheten av nått osv ).

Mer släp mindre trailers! ;>

Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till sidopaneler till Scania och Volvo?

Permalänk
Skrivet av infexis:

Hej igen, vill tipsa er om denna http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=3277 för har inte sett att någon nämnt den tidigare Det är en samling moddar som gör spelet mer realistiskt. Trucka på grabbar!

Hej
Funkar dom tillsammans med TSM map?

Permalänk
Skrivet av infexis:

Hej igen, vill tipsa er om denna http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=3277 för har inte sett att någon nämnt den tidigare Det är en samling moddar som gör spelet mer realistiskt. Trucka på grabbar!

[QUOTE="JeagerMeisterSWE;13514928"]

Skrivet av shysstkille:

Nej, den lyser inte och har ingen mod för det, vi funderade på det till modpacket men vi la den på hög för lägre prioritet eftersom att man aldrig ser den. Kanske om man gör något mer seriöst med den.

Hej
Har du möjlighet att tjoa till när du släpper ditt mod?

mvh
Peter

Permalänk
Medlem

Här har ni ett grymt V8 ljud. Dock är den inte för Scania, men men

http://youtu.be/a-XHH_qkSTE (ursäkta fps'en)

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Någon som har en länk till sidopaneler till Scania och Volvo?

Antar att du menar för 6x4 och 6x2.

Här är en för Scania iallafall.

http://www.ets-2.com/euro-truck-simulator-2-mods-sides-for-sc...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Vad för mod?
så du får släp alltså.

Samt funkar den bra?
Har läst lite å så. Man har sett att släp kan bugga, ( trafiken kör rätt igenom, man krockar även fast släpet inte är i närheten av nått osv ).

Mer släp mindre trailers! ;>

Det är truckshop som ger det, vad jag sett hittils buggar den endast när man ska av färjan om det inte finns nog med plats.
Har dock kört bara en enda last med den så vi får se...

Skrivet av myrre01:

Någon som har en länk till sidopaneler till Scania och Volvo?

Truckshop och truckshop addon ger sånt.

Skrivet av shysstkille:

Hej
Funkar dom tillsammans med TSM map?

Jag vet inte, jag kör europe rebuilding just nu, men ser ingen anledning varför det inte skulle funka.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

Antar att du menar för 6x4 och 6x2.

Här är en för Scania iallafall.

http://www.ets-2.com/euro-truck-simulator-2-mods-sides-for-sc...

Tack

Permalänk

Någon som vet hur många trailer mods man kan använda på samma gång? använder 4-5st olika trailer mods och spelet har börjat krascha.

Permalänk

Nyaste bilen i samlingen även denna gång från Norge, Bjarne Øverland AS Volvo. Bara Tonerud kvar sen har jag hela samlingen

Hoppas på många trevliga mil för egen del och testarna även om jag kommer göra om ca 60% av skinnet xD

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

En originalfärg låter inte så speciellt om alla här gör alla sina bilar skrikrosa ett tag så får vi se om nån ser en? x)

Nej det är inte ett dugg speciellt, men det är av någon anledning extremt ovanligt. Är väl fult nog för att skrämma de andra företagen .. ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Någon som vet hur många trailer mods man kan använda på samma gång? använder 4-5st olika trailer mods och spelet har börjat krascha.

http://i.imgur.com/PpxxJfW.jpg

Antalet har ingen roll, det är olika moddar som inte kan jobba ihop!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Nyaste bilen i samlingen även denna gång från Norge, Bjarne Øverland AS Volvo. Bara Tonerud kvar sen har jag hela samlingen

http://moooo.org/img/0/e75dd6c.jpg

http://moooo.org/img/0/e7eeace.jpg

Hoppas på många trevliga mil för egen del och testarna även om jag kommer göra om ca 60% av skinnet xD

Kan man få länk till denna då, och sidopanelerna? Riktigt nice

Permalänk

Ööh, är inte säker men tror att jag precis blev påkörd bakifrån av en AI lastbil :S ska det ens vara möjligt? Det var mitt på motorvägen dessutom :S Det var 3/6-filig motorväg, en lång seg uppförsbacke, gick rätt långsamt på slutet. Precis innan jag kommer över krönet så skakar hela hytten till som att jag hade krockat men kom inget crashljud. Tittar i backspegeln och en lastbil står stilla och blinkar en bit bakom i samma fil. Hade inte kört om någon. Dafuq? Fick avdrag för skada vid leveransen också och hade inte krockat på nåt annat sätt än möjligtvis det här. Fyllekör AI:n i natt?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ööh, är inte säker men tror att jag precis blev påkörd bakifrån av en AI lastbil :S ska det ens vara möjligt? Det var mitt på motorvägen dessutom :S Det var 3/6-filig motorväg, en lång seg uppförsbacke, gick rätt långsamt på slutet. Precis innan jag kommer över krönet så skakar hela hytten till som att jag hade krockat men kom inget crashljud. Tittar i backspegeln och en lastbil står stilla och blinkar en bit bakom i samma fil. Hade inte kört om någon. Dafuq? Fick avdrag för skada vid leveransen också och hade inte krockat på nåt annat sätt än möjligtvis det här. Fyllekör AI:n i natt?

Kör du moddade trailers? Har läst om några som har problem med att AI'n inte kan se moddade släp ibland.

Själv blev jag T-benad i en ljuskorsning av en buss för några dagar sen. Blåste rätt in i mig trots att han hade rött ljus. Jag tror AI'n behöver lite mer jobb. Knepiga omkörningar och inbromsningar, stannar och försöker släppa förbi en i vissa korsningar trots att man har väjningsplikt, struntar i sin egen väjningsplikt i andra korsningar och bara gasar rätt ut. Sen kör dom så jäkla nära hela tiden, lämnar knappt något manövreringsutrymme alls.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Kan man få länk till denna då, och sidopanelerna? Riktigt nice

Men skinnet är inte klart och det inte klart släpps det inte :'( Panelerna är från TC Mega Mod 7.5.1 som går att hitta på ets2.lt

Skrivet av Qwarkman:

Jag tror AI'n behöver lite mer jobb.

Haha, det kan man ju lugnt säga.

Blev nästan sur när jag läste patch notes till nya patchen som verkar ta en evigt att göra, jag tyckte mest det var trams som fixades när man har så stora problem som man har med en helt efterbliven AI (inte alltid men ofta) eller hur man totalt förstörde Volvon i patch 1.3.X men nej låt oss fixa paintjobs för det förstör ju spelet!

Jag får väl hoppas att det står något vettigt i tidigare patch notes....

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Qwarkman:

Kör du moddade trailers? Har läst om några som har problem med att AI'n inte kan se moddade släp ibland.

Själv blev jag T-benad i en ljuskorsning av en buss för några dagar sen. Blåste rätt in i mig trots att han hade rött ljus. Jag tror AI'n behöver lite mer jobb. Knepiga omkörningar och inbromsningar, stannar och försöker släppa förbi en i vissa korsningar trots att man har väjningsplikt, struntar i sin egen väjningsplikt i andra korsningar och bara gasar rätt ut. Sen kör dom så jäkla nära hela tiden, lämnar knappt något manövreringsutrymme alls.

Nope inga moddar på dom mer än vikterna, och det ska väl inte påverka. Och den skulle väl bara köra igenom mitt släp om det vore det problemet? Såg det när jag provade Oversized Trailers förut men kör inte det längre.

Jo håller med på varje punkt du nämner x) För nån dag sen så kom jag rullandes i 90 på en enkel liten väg, ser en 90-graders avfart (T) åt höger och en mötande bil som jag kommer möta precis för av farten. Den fan svänger så klart tvärs över min fil i full fart exakt tajmat så att jag dönar in i sidan.. Och det är ju inte sällan man ser både bilar och lastbilar ta tvära 90-graders svängar i 90km/h.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Men skinnet är inte klart och det inte klart släpps det inte :'( Panelerna är från TC Mega Mod 7.5.1 som går att hitta på ets2.lt

Haha, det kan man ju lugnt säga.

Blev nästan sur när jag läste patch notes till nya patchen som verkar ta en evigt att göra, jag tyckte mest det var trams som fixades när man har så stora problem som man har med en helt efterbliven AI (inte alltid men ofta) eller hur man totalt förstörde Volvon i patch 1.3.X men nej låt oss fixa paintjobs för det förstör ju spelet!

Jag får väl hoppas att det står något vettigt i tidigare patch notes....

Ok

Permalänk

Fördelarna med att börja jobba 16:00 är att man hinner klämma in en körning eller två ^^

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Avstängd

Vad går detta spel ut på?
Att köra transporter mellan olika städer bara? Bygga ett företagsimperium?

/En som kör lastbil irl