Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Men vi som är fattiga får nöja oss med Logitech Driving Force GT medans vi sparar pengar till bättre

http://www.blocket.se/goteborg/Logitech_G27_spelratt_46441905...
1400:-
Bättre pris än så kan vara svårt o hitta.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Hej
Vad har du för soundmod?

Den här:
http://ets2.lt/en/scania-v8-soundmod-v-1-0/

Läs igenom tråden en bit bakåt så ska du se att du hittar tips på andra roliga grejer också.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Ni som har över 100 anställda, ser man dom ute på vägarna nått?

Tänkte om det är värt å ha "företagsfärger" på alla bilar

Permalänk
Skrivet av Wranz:

Ni som har över 100 anställda, ser man dom ute på vägarna nått?

Tänkte om det är värt å ha "företagsfärger" på alla bilar

Du ser aldrig dina anställda på vägen men det gör ju inget att man ger deras bilar lika mycket kärlek som sin egen

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Ålrajt :>

Permalänk
Skrivet av Wranz:

Ni som har över 100 anställda, ser man dom ute på vägarna nått?

Tänkte om det är värt å ha "företagsfärger" på alla bilar

Nej det gör man inte, har till och med undersökt det själv Men som Mattias P säger så byggerman deras bilar lika exklusiva som sina egna. Har just nu 156 bilar med R730!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Inte kommit till den nivån ännu ;P

Permalänk

Har tröttnat på att köra Scania, så jag har sålt ganska många bilar och ersätt dom med Volvo och DAF.

Permalänk
Inaktiv

Vad finns det för roliga mods bortsett från skins och sånt?

Permalänk

Turbo vet du om fälgarna finns i en version där de inte "sticker ut" lika mycket?

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Turbo vet du om fälgarna finns i en version där de inte "sticker ut" lika mycket?

Tror inte det, dem där fälgarna är från en Volvo FM-13 mod

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad finns det för roliga mods bortsett från skins och sånt?

Denna tycker jag är ett måste!
http://ets2.lt/en/lights-mod/

Den här är också kul, men bara på vissa ställen.
http://ets2.lt/en/crash-barrier-reflector-mod-v1-0-updated/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Lite glada nyheter grabbar!
http://blog.scssoft.com/2013/05/ets-2-oculus-rift.html

Citat:

We have been experimenting with Oculus Rift for a few days, and Euro Truck Simulator 2 is now mostly working correctly with it.
Looking around the cabin freely is incredible, it almost feels like being in there!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Skulle bli extremt nice!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Parkerar "trucken" för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Själv har jag inte den lyxen att sova hemma...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Själv har jag inte den lyxen att sova hemma...

http://i42.tinypic.com/313n5z4.png

BYT FÄLGAR!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

BYT FÄLGAR!

HAHAHAHA, jag bara väntade på att ni skulle påpeka det

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att SCS borde spendera mer tid på att fixa spelet än leka med Oculus Rift? :[

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Själv har jag inte den lyxen att sova hemma...

http://i42.tinypic.com/313n5z4.png

Män va fan ä detta för starwars truck;P det är faktiskt ett simulator spel. Ingen fantasi värld, asså allvarligt Dom fälgarna :D:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Är det bara jag som tycker att SCS borde spendera mer tid på att fixa spelet än leka med Oculus Rift? :[

Det tycker ja med, det fattas mycket i spelet, så ja håller med till 100%

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Är det bara jag som tycker att SCS borde spendera mer tid på att fixa spelet än leka med Oculus Rift? :[

Kunde inte hålla med mer, det är ju löjligt hur segt det verkar gå med att släppa uppdateringar till spelet.

Permalänk

Belysning på "färdskrivaren"

Hej mina spelarkamrater,jag kör Scania i spelet och jag har ett problem som jag stör mig på, när man kör på natten så finns det inte ngn belysning "på färdskrivaren" (titta upp över ratten),har ni också detta problemet eller är det bara jag?, ngn här som har en lösning i sådana fall?

mvh
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Ni som har över 100 anställda, ser man dom ute på vägarna nått?

Tänkte om det är värt å ha "företagsfärger" på alla bilar

Jag har mött en av mina anställda en enda gång, har dock inte 100 gubbar ännu, typ 40 eller så.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Hej mina spelarkamrater,jag kör Scania i spelet och jag har ett problem som jag stör mig på, när man kör på natten så finns det inte ngn belysning "på färdskrivaren" (titta upp över ratten),har ni också detta problemet eller är det bara jag?, ngn här som har en lösning i sådana fall?

mvh
Peter

Jag har provat vanilla Scanian och en moddad och där lyser färdskrivaren på båda.

Skrivet av Aldric T:

Jag har mött en av mina anställda en enda gång, har dock inte 100 gubbar ännu, typ 40 eller så.

Vad jag vet så är förarna i sitt företag bara simulerade och finns inte som AI.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

[QUOTE="Mattias P;13513913"]Jag har provat vanilla Scanian och en moddad och där lyser färdskrivaren på båda.

Hej
Har du ngn länk till dom två?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="shysstkille;13514048"]

Skrivet av Mattias P:

Jag har provat vanilla Scanian och en moddad och där lyser färdskrivaren på båda.

Hej
Har du ngn länk till dom två?

Vanilla = original

Man måste ha strålkastare igång för att det ska lysa, kanske inte syns i sol ljus.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

[QUOTE="infexis;13514050"]

Skrivet av shysstkille:

Vanilla = original

Man måste ha strålkastare igång för att det ska lysa, kanske inte syns i sol ljus.

Oki,nu använder jag ju truckshop,då funkar det inte eller?,men vilken är den moddade då?

Permalänk

[QUOTE="shysstkille;13514072"]

Skrivet av infexis:

Oki,nu använder jag ju truckshop,då funkar det inte eller?,men vilken är den moddade då?

Jag har använt allt från Scania Reworked 3.0 till Scania V8 av Vlasta. Men det är inte så att du har ställt ner styrkan i ljusmenyn?

Tryck F4 i spelet -> Ändra i slidern till färdskrivaren.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

[QUOTE="Mattias P;13514141"]

Skrivet av shysstkille:

Jag har använt allt från Scania Reworked 3.0 till Scania V8 av Vlasta. Men det är inte så att du har ställt ner styrkan i ljusmenyn?

Tryck F4 i spelet -> Ändra i slidern till färdskrivaren.

Har du en specifik slider till färdskrivaren?,jag har så att jag kan ändra ljusstyrkan på instrumentpanelen,pratar vi om "samma färdskrivare"?