Xbox One - fördelar och nackdelar

Permalänk
Medlem

Känns lite som om de fokuserar mer på att få konsolen pc-lik än just . . . konsol. Se på tv, skajpa , multitaska mellan olika media samt showa kan man ju redan via pc.
Lite kluven är man nog men det är ju ett bra kliv framåt vad gäller prestanda.
De pratade ju om 60fps/1080p i CoD så vi får hoppas.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Entusiast

För er som har betalning i månaden som dealbreaker så har jag dåliga nyheter:
Will my Xbox Live Gold account transfer?
YES, says the Xbox One FAQ: "You do not need to buy a new Xbox Live Gold membership. Your current membership will work on both Xbox 360 and Xbox One."

Källa: http://www.ign.com/articles/2013/05/22/xbox-one-what-we-do-an...

Detta låter ju i alla fall i mina öron som att detta "Guld/Silver"-system kommer att fortsätta.

Edit: Längre ner på sidan står det till och med:

Will I still have to pay for Xbox Live Gold?
YES. The head of Xbox in Europe told The Metro: "Yes, we still see that as a chargeable service... I think that people understand that for a premium service that gives access to so many different rich parts of entertainment. Our consumers are happy and I think we represent great value there actually. If you look at the plethora of things available now through Xbox Live, particularly the Gold service and what we put behind Gold, we’ve got no plans to change that."

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

"Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz)"

Citerat från : http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared....

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av blathmac:

Yes, nu kan jag prata på skype, titta på tv, och googla saker, SAMTIDIGT som jag viftar med armarna! Utmärkt.
Vänta nu, jag tittar ju aldrig på TV, det här är 2013. Och om jag ville titta på TV så skulle jag väl bara kunna göra det på... min TV?

Du menar "Bing:a saker" ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Så här ser den ut för japaner. Bara en sak:

Citat:

Batsu-ichi in Japanese literally means "X" and "One". But it also means divorce.

Japanerna är dessutom mera besvikna över Xbox One än de var med 360. Det är på den nivån att de inte ens bryr sig om den släpps där. Men det är baserat på revealen, kan ändra sig vid E3 om MS tänker lite utanför lådan.

Men namnvalet är hur som helst inte vidare genomtänkt. Att de hittar på 360 för att slippa släppa Xbox 2 bakom Playstation 3 kan man förstå, men logiken att döpa Xbox 3 till Xbox One är lika logiskt som Apples nya nya platta. Förvirringen på begangnatmarknaden när någon vill köpa den gamla nya plattan är kul, men detta slår allt!

Citat:

I bought the Xbox One. No, not the first Xbox, the new One! No, it's called Xbox ONE! ...Yes I know it's not the first one, it's the new one, called One. The one after 360! AHHHH! Fuck this, I'm getting PS4!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-spec-analysi...

Citat:

So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console.

Yep, GPUn i PS4 är 50%(!) kraftfullare än den i XboxOne... Galet

Citat:

Xbox One may well have a latency advantage over PS4 and power consumption will probably be lower, but GPU bandwidth - a key element in graphics performance - is indeed more limited on the Microsoft hardware.

Frågan blir ju i och med detta faktum: Vad har Xbox som lockar? Multimedia? Har PS4 också. Rörelsekontroll? Vem tycker det är intuitivt?.. Hur många kollar på vanlig TV ens idag? (Plus att alla tjänster mer eller mindre inte kommer komma hit i huvudtaget)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför måste det bort? Vill du inte använda funktionerna så gör du det helt enkelt inte. Jag använder ex min 360 bara till netflix och spela spel trots att den innehåller "massa" sociala appar osv.
Tror knappast speldelen blir sämre av att det runt om förbättrats.

Tycker bara dom fokuserar på fel saker.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Jag avstår nog..För en som bara ska spela känns det som man betalar för saker man inte vill ha..
Blir Pc+Steam ist

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante543:

Ännu en gång om det finns funktioner på konsollen som man inte gillar är det ingen som tvingar en att använda dom. Det är bättre att det finns än inte. Varför så mycket hat?

Folk är väl mest irriterade på att de lagt pengar på att ta fram nonsens och därför kommer One vara ca 50% sämre grafikmässigt än PS4.
Det kan vara skillnaden mellan att få sitt spel i 60fps istället för 30fps. Jag vet vilket jag kommer välja iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Tycker bara dom fokuserar på fel saker.

Ja styra med rösten eller händerna är inget jag vill göra för komma tillbaka till menyn. De pengarna hade kunnat gå till annat.

Permalänk
Medlem

Twitter battle! Ser inget vidare ut för One iaf

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

Permalänk
Medlem

Skulle absolut köpa en konsol som kan göra mer än att bara spela spel. Har dock inte ett så trängande behov att jag kommer springa till affären vid release...
Jag bryr mig inte nämnvärt om de sociala apparna men att kunna surfa lite, se på film och spela något spel då och då är ju kanon om man kan göra det när man ligger och slappar i soffan efter jobbet. Kul att de försöker få tillbaka underhållningen i hemmet till TV:n, de senaste tio åren har jag funderat rätt så mycket på varför jag ens har en TV hemma =\

Något jag undrar en del över är det här med "tre olika operativsystem" vad menar de med det mer specifikt??

Citat:

[19:20] Specifikationer: 8 kärnor, 8 GB minne, 500 GB hårddisk, Blu-ray, USB 3.0, HDMI in/ut, tre operativsystem för olika funktioner.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Fördelar: Inga, det är en konsol.

OnT:
Tror absolut att den kan tillföra positiva saker, framförallt då den innehåller "vanligare" hårdvara, så att vi inte får lika kassa konsolportar som vi plågats med de senaste åren.

Sedan är det också najs att det sitter GCN i, blir kanske trevligt om man äger AMD.

Båda har la gcn. ps4 har gddr5 vilket jag tror kommer ge oss härligt skarpa texturer och kanske möjlighet till 4k upplösning?
I vilket fall, jag hoppas ps4 inte hålls tillbaka av xbox one nu. xbox one kan möjligen komma med något på mjukvarusidan som ger dem fördel, tom kanske kompensera svagare hårdvara genom optimering. Xbox 360 hade fördelen att den hade en peak optimerad d3d t ex.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Skulle absolut köpa en konsol som kan göra mer än att bara spela spel. Har dock inte ett så trängande behov att jag kommer springa till affären vid release...
Jag bryr mig inte nämnvärt om de sociala apparna men att kunna surfa lite, se på film och spela något spel då och då är ju kanon om man kan göra det när man ligger och slappar i soffan efter jobbet. Kul att de försöker få tillbaka underhållningen i hemmet till TV:n, de senaste tio åren har jag funderat rätt så mycket på varför jag ens har en TV hemma =\

Något jag undrar en del över är det här med "tre olika operativsystem" vad menar de med det mer specifikt??

Personligen tycker jag det är totalt värdelöst att surfa på en tv. Jobbigt att navigera, svårt att läsa text osv.
Tacka vet jag en laptop eller en platta vid sidan om när man tittar på tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Personligen tycker jag det är totalt värdelöst att surfa på en tv. Jobbigt att navigera, svårt att läsa text osv.
Tacka vet jag en laptop eller en platta vid sidan om när man tittar på tv.

Känns dock inte helt otroligt att det skulle vara möjligt att plugga in både mus och tangentbord på konsolen, huruvida det är så vet jag ju givetvis inte. Den är ju dock inget stort problem att ändra textstorlek på en webbläsare, ej heller att zooma in en aning om det skulle behövas.
Annars håller jag med om navigeringen, har webbläsare och andra "smart"-funktioner på min tv men jag ser ingen verklig nytta med det då mjukvaran är så undermålig som den är och att surfa med fjärrkontrollen är ju ingen höjdare det heller...
Jag skulle dock gissa att xbox one valt att lösa mycket av surfnavigeringen med kinect...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Surfa kan man ju redan på 360'n och det fungera rätt så bra faktiskt. Däremot kan jag inte förstå varför ens bokmärken inte kan synkas över till xboxen???
Samt att viss mediaspelare såsom flash (har jag för mig) inte fungerar.
Hoppas verkligen det är bättre gjort på den nya. För det är något jag gärna skulle se på konsol, att kunna surfa och kolla filmklipp, webbtv osv.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Tror det är helt fel väg att gå. Bättre om de gör så man kan flytta information från konsollen till sin telefon/platta. Mycket lättare och behändigare. MS angriper från helt fel håll tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se att de skippade handviftningarna och la mer krut på just hårdvaran samt att kunna surfa och spela. Kanske spotifya också.
Det är det jag vill ha min konsol till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fördelar : vet inte

Nackdelar : dyr, svagare hårdvara än ps4, ful design, drm på begagnade spel, kan inte lätt ta med spelet till en kompis.
TV funktionerna kommer inte fungera i Sverige.

Troligtvis kommer den floppa som wii u.
Den kostar en 5-6k på komplett och har hårdvara som en sämre laptop. Säljer de den för 3000kr så blir den mer attraktiv.

Permalänk
Medlem

Måste man betala tvavgift för krysslådan nu?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Måste man betala tvavgift för krysslådan nu?

Ur mottagarsynpunkt;
Nej, den har ingen mottagare. Man måste ha enligt följande: TV-mottagare -> HDMI-kabel -> Xbox One -> HDMI-kabel -> TV.
Tv-mottagare ingår ej.

Ur internetsynpunkt;
Ja, eftersom tv-avgift även går på dator med internetanslutning (SVT Play genom Bing, möjligt?).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför måste det bort? Vill du inte använda funktionerna så gör du det helt enkelt inte. Jag använder ex min 360 bara till netflix och spela spel trots att den innehåller "massa" sociala appar osv.
Tror knappast speldelen blir sämre av att det runt om förbättrats.

Men om du jämför Xbox One med PS4 så är PS4 faktiskt en ganska bra bit snabbare.
Förmodligen kommer dom kosta ungefär lika mycket eftersom MS satsat på att förfina andra saker som
röststyrning, Kinect/kamera/kameror, massa andra funktioner som inte har med spelen att göra.
Kommer man inte använda konsolen till mer än att spela så kan man ju ta den kraftfullare.
Så tänker jag i alla fall. Varför skulle jag vilja surfa och dona med en konsol? Det har jag dator till.
Att spela upp DVD/Blu-ray filmer går ju på båda så det spelar ingen roll. TV tittar jag inte på ändå heller.

Permalänk
Medlem

2 av de 8 kärnorna är låsta till operativet.
5 av 8 gig till spel, resten är operativets. (Detta grundar sig i att de tidigt trodde Sony skulle ge PS4 4GB)
Samma med GPU:n, 10% är alltid reserverat av operativet.

Sony reserverar endast 1GB till operativet, resten är oklart. Men det känns som att halva bandbredden och 33% svagare GPU inte räcker till. Xbone ser ut att få en rejäl uppförsbacke...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla hakar upp sig på hårdvaran. Vi vet ju att PS3 är starkare på pappret men när det kommer till spel så ser multiplattformstitlarna bättre ut på 360 än PS3 (överlag)

Sedan får man inte glömma att microsofts operativsystem på 360 är så mycket bättre än PS3 och servrarna för LIVE är mycket stabilare och bättre än PSN. Förstår inte varför alla ska klaga när detta är ett stort kliv framåt trots att 360 och PS3 har väldigt bra prestanda i spel i dagsläget.

Sagt det flera gånger innan. Visa mig en 8år gammal dator som kan starta Crysis 3 i 30fps eller Forza 4 i 60fps...finns inte

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Förstår inte varför alla hakar upp sig på hårdvaran. Vi vet ju att PS3 är starkare på pappret men när det kommer till spel så ser multiplattformstitlarna bättre ut på 360 än PS3 (överlag)

Sedan får man inte glömma att microsofts operativsystem på 360 är så mycket bättre än PS3 och servrarna för LIVE är mycket stabilare och bättre än PSN. Förstår inte varför alla ska klaga när detta är ett stort kliv framåt trots att 360 och PS3 har väldigt bra prestanda i spel i dagsläget.

Sagt det flera gånger innan. Visa mig en 8år gammal dator som kan starta Crysis 3 i 30fps eller Forza 4 i 60fps...finns inte

Anledningen till att det ser bättre up på 360 än PS3 är bland annat för att det är mycket svårare att koda spelen till PS3ans hårdvara.

PSN är gratis, man betalar för Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Det ju inte samma sak. Den här gången är det EXAKT samma platform. Enda skillnaden är att PS4an har betydligt mer muskler i snabbare minne och rejält kraftigare GPU. One kommer inte ha en suck att hänga med om de väljer att ha PS4 som huvudplatform för multititlarna. Risken är rätt stor att PS4 kör i 60fps och One i 30fps eller mer effekter/snyggare grafik på PS4 och 30 fps på båda.
Det är redan avgjort vilken konsoll spelen kommer se bäst ut/röra sig bäst på.

Sen får folk välja vilka extra features de tycker är viktigast. Jag spelar nästan aldrig online så då vill jag inte heller betala 500 spänn om året för det.
Valet är enkelt för min del. Sen tycker jag Sony har bättre exklusiva titlar också.

Men visst jag utesluter inte One helt. JAg kanske skaffar den också om ett par år när den blivit billig/failat totalt försäljningsmässigt, under förutsättning att det kommer trevliga exklusiva titlar till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det ju inte samma sak. Den här gången är det EXAKT samma platform. Enda skillnaden är att PS4an har betydligt mer muskler i snabbare minne och rejält kraftigare GPU. One kommer inte ha en suck att hänga med om de väljer att ha PS4 som huvudplatform för multititlarna. Risken är rätt stor att PS4 kör i 60fps och One i 30fps eller mer effekter/snyggare grafik på PS4 och 30 fps på båda.
Det är redan avgjort vilken konsoll spelen kommer se bäst ut/röra sig bäst på.

Sen får folk välja vilka extra features de tycker är viktigast. Jag spelar nästan aldrig online så då vill jag inte heller betala 500 spänn om året för det.
Valet är enkelt för min del. Sen tycker jag Sony har bättre exklusiva titlar också.

Men visst jag utesluter inte One helt. JAg kanske skaffar den också om ett par år när den blivit billig/failat totalt försäljningsmässigt, under förutsättning att det kommer trevliga exklusiva titlar till den.

Jag kan garantera dig att One kommer att sälja betydligt bättre än PS4. PS4 är ju bara en konsoll medans One är en media PC som pallar spel med grym grafik och det kommer att tilltala en hel drös med folk . Microsoft har ju också redan snappat upp flera stora namn och titlar som blir exklusivt för One och kommer att kriga med så mycket pengar och erbjudanden att PS4 blir Sonys sista maskin innan konkurs.

Kan ju även säga att eftersom spelet är låsta till 60fps kvittar det ifall PS4 har bättre komponenter då spelen på One och PS4 kommer att flyta på i samma fart med samma grafik, så jäkla P14 status att stirra sig blind på teraflops. Ungefär som att säga att Cod ser bättre ut på 2x GTX Titan vs 1x 7870

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag kan garantera dig att One kommer att sälja betydligt bättre än PS4.

Inte om man ska tro mätningarna av sociala medier. I nuläget föredrar gamers PS4, och det helt utan hype från Sony, det är allt negativt runt Xbone det surras om.

Citat:

PS4 är ju bara en konsoll medans One är en media PC som pallar spel med grym grafik och det kommer att tilltala en hel drös med folk.

Oj, du skrev fel, fixar det:
Xbone är ju bara en Tv-box med spelmöjligheter medan PS4 är en konsol med grym grafik, vilket tilltalar en hel drös med folk.

Citat:

Microsoft har ju också redan snappat upp flera stora namn och titlar som blir exklusivt för One och kommer att kriga med så mycket pengar och erbjudanden att PS4 blir Sonys sista maskin innan konkurs.

Tur att MS har mycket pengar, de avsatte 400 miljoner till NFL och halv miljard till Kinect. De kunde haft 30 exklusiva spel, nu har de bara åtta nya IP:n. Den rikaste tar inte alltid bäst beslut.

Citat:

Kan ju även säga att eftersom spelet är låsta till 60fps kvittar det ifall PS4 har bättre komponenter då spelen på One och PS4 kommer att flyta på i samma fart med samma grafik, så jäkla P14 status att stirra sig blind på teraflops. Ungefär som att säga att Cod ser bättre ut på 2x GTX Titan vs 1x 7870

Nu var det ju inte bara terraflops. Xbone har låst två kärnor till operativet och 10% av GPU:n och det går max att använda 5GB till spel. Ta det mot de integrerade chippen i PS4 som istället avlastar och plattformens ökade möjligheter till compute där Xbone prioriterade TV-funktioner, så blir skillnaden ganska markant. Multispelen kommer bli mycket trevligare på PS4 och de exklusiva titlarna kommer imponera ännu mera.

En annan sak som gäller för slutna system är att resultatet inte är linjärt med prestandan. Vilket betyder att 66% bättre prestanda(bara räknat på svagare och strypt GPU, som du ser tillkommer betydligt mera) i praktiken kan upplevas som mycket mera, då du kan komma över gränser som just 1080p i 60hz när den svagare kanske får rendera i 1600*900 i 30Hz för att hänga med.

Sen blev det så att PS4 är överlägsen i shadertunga spel, och i spel som inte kräver lika mycket shaders, där blir PS4 helt överlägsen tack vare en enorm cumpute-prestanda istället. Så det går inte att vrida eller vända det till någon fördel för gamers att välja Xbox över PS4.

Ser att du sitter i USA, vet inte hur det är där, men vad gäller mediafunktioner känner jag att det PS4 utlovat räcker ganska långt här. Såg du allt Sony utlovade med PS4 vad gäller media?
Att dela med sig av videos eller få hjälp av någon när man fastnat lockar mig som gamer mera. Sen finns ju netflix och allt sånt där. Antar att du fastnat rätt hårt på någon titel du väntar på eftersom du bashar PS4 utan belägg för det.

När ett företag tar av sig hatten och frågar vad speltillverkarna vill ha, då tycker jag det är värt att premieras. Det gynnar hela industrin i längden att det går bra för PS4, därför tar jag mig tid att upplysa om läget. Om det blir som du säger och MS lyckas köpa sig ur det här, få Xbone till lead platform igen osv, så kommer det sänka minsta gemensamma nämnaren för alla och är det tillräckligt för att sänka Sony så kommer gamers få lida oavsett plattform.

Så står man och väger så tycker jag man ska välja PS4 för allas skull. Eller åtminstone köpa den först, så får ni bättre PC-portar sen. Inte för att en post påverkar något, men jag hoppas att många fler ser passionen bakom PS4 och skiter i MS pengar/priser/erbjudanden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nackdel

Fungerar inte utan internet
Alla spel du "köpt" kommer bli värdelösa när deras server läggs ner

http://www.polygon.com/2013/5/27/4369782/from-xbox-one-to-xbo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Nackdel

Fungerar inte utan internet
Alla spel du "köpt" kommer bli värdelösa när deras server läggs ner

http://www.polygon.com/2013/5/27/4369782/from-xbox-one-to-xbo...

Den fungerar utan internet, dock så måste den vara ansluten för att använda TV och apps som hör till TV

Såg även att Microsoft har satt undan en miljard dollar för att säkra exklusiva titlar, blir rejält tufft för Sony att överleva

Visa signatur