Paket från USA med USPS

Permalänk

Paket från USA med USPS

Beställde för ett tag sen ett paket från USA som skickas med USPS. Problemet är nu att Paketet inte har rört på sig sen den 28:e april, om man kollar tracking-sidan. Det senaste som hände var "Processed at USPS Origin Sort Facility" den 28:e april alltså.

Vad ska man göra? Vänta lite till eller ta kontakt med säljaren/USPS? Tycker bara en månad är lite lång tid på samma ställe...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Predator123:

Beställde för ett tag sen ett paket från USA som skickas med USPS. Problemet är nu att Paketet inte har rört på sig sen den 28:e april, om man kollar tracking-sidan. Det senaste som hände var "Processed at USPS Origin Sort Facility" den 28:e april alltså.

Vad ska man göra? Vänta lite till eller ta kontakt med säljaren/USPS? Tycker bara en månad är lite lång tid på samma ställe...

Jag beställde med samma leveranssätt häromdan.
I min leveransinfo stod det dock att paketen bara går att följa så länge det befinner sig i USA, vilket innebär att det kommer se ut som det ligger på samma ställe väldigt länge, trots att det är nån helt annanstans.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Predator123:

Beställde för ett tag sen ett paket från USA som skickas med USPS. Problemet är nu att Paketet inte har rört på sig sen den 28:e april, om man kollar tracking-sidan. Det senaste som hände var "Processed at USPS Origin Sort Facility" den 28:e april alltså.

Vad ska man göra? Vänta lite till eller ta kontakt med säljaren/USPS? Tycker bara en månad är lite lång tid på samma ställe...

En del pakettjänster (främst billigare tror jag) ger ingen spårning mot utlandet. Har själv råkat ut för det både från Tyskland och USA. Har du valt lågbudgetfrakt för stora paket kan det väl ta 6-8 veckor i leveranstid om jag minns rätt, kanske ännu mer.

Vilken USPS-tjänst har du valt och hur stort och tungt är det du beställt? Vad kostade frakten?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har haft ett paket som var i tullen i typ 2 veckor, fick 0 information om det utan sen dök lapp upp ifrån tullen osv helt plötsligt.
Sen som multi sa så funkar spårning ofta inte efter dom lämnat landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har haft ett paket som var i tullen i typ 2 veckor, fick 0 information om det utan sen dök lapp upp ifrån tullen osv helt plötsligt.
Sen som multi sa så funkar spårning ofta inte efter dom lämnat landet.

Jag väntar på ett paket som jag misstänker fastnat i tullen. Bara det att det varit "borta" i 5 veckor nu.
Jag litar på säljaren och värdet på paketet är så lågt att jag faktiskt inte bryr mig om det aldrig dyker upp. Men det hade ju varit roligt att veta vart det är.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk

De 3 billigaste fraktalternativen brukar oftast ta en månad att komma över hit, väljer man dock att pröjsa ca 600kr för frakten tar det bara en vecka.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

De 3 billigaste fraktalternativen brukar oftast ta en månad att komma över hit, väljer man dock att pröjsa ca 600kr för frakten tar det bara en vecka.

Bullshit. Jag har skickat massor med saker via USPS och det har aldrig tagit längre än 1,5vecka..och jag har inte betalat mer än 50dollar för lite större paket

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Bullshit. Jag har skickat massor med saker via USPS och det har aldrig tagit längre än 1,5vecka..och jag har inte betalat mer än 50dollar för lite större paket

Köpt 9-10 prylar från "the best country in the world" det mesta har tagit 1-2månader att komma till postombudet hos mig, mobilen jag köpte dock SGS(1) hade reducerat pris på dyraste fraktalternativet (330kr) vilket tog bara 5 dygn att bli redo att hämtas. Så nej, det är inte bullshit utan bara tur och otur för olika.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Köpt 9-10 prylar från "the best country in the world" det mesta har tagit 1-2månader att komma till postombudet hos mig, mobilen jag köpte dock SGS(1) hade reducerat pris på dyraste fraktalternativet (330kr) vilket tog bara 5 dygn att bli redo att hämtas. Så nej, det är inte bullshit utan bara tur och otur för olika.

Inte USPS fel, utan svenska tullen. Skickar man som privatperson från USA med USPS är det alltid framme hos mottagare i Sverige på ca 6-8arbetsdagar, Skickar ca 10ggr per år utan några problem

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Du kan alltid prova att skriva in tracking numret på posten.se. Det har funkat för mig alla gånger jag har fått paket från USA. Posten använder samma nummer när dom övertar paketet från utlandet.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Inte USPS fel, utan svenska tullen. Skickar man som privatperson från USA med USPS är det alltid framme hos mottagare i Sverige på ca 6-8arbetsdagar, Skickar ca 10ggr per år utan några problem

Väntat snart två månader på en tshirt från USA, fan löjligt om tullen bara sitter med den... Ska man kontakta svenska tullen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får du ingen träff om du söker på paket-id på posten.se? Brukar synas där om det kommit till Sverige och ligger hos tullen.

Vet inte om det är sant, men det verkar stämma för mig och har sett en del användare på forum som håller med. Går paketet med USPS via Chicago så är det något av ett svart hål och tar mycket längre tid än om det går via t.ex. Florida.

Permalänk

Posten ger ingen träff på id:t. Det som oroar mig är att det verkar som att paket inte lämnat Chicago än, det är alltså inte fast i tullen, då hade det inte varit ett problem.

Skriver från telefonen nu men ska kolla upp hur paketet skickas lite senare.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för liknande problem mitt paket är fast i USA sen den 8:e maj. Har snackat med företaget som skickat det men de kan inte göra ngt åt det förän den 30:e maj. Ngn regel som säger att 4 veckor är normal leveranstid innan de kan börja "felsöka".

Permalänk
Medlem

Bara för att det inte "lämnat" Chicago än betyder ju inte att det inte ligger hos tullen i usa heller i sverige.
Om det skickas med flyg så kan det ju mycket väl flygas från Chicago till europa,sverige direkt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Predator123:

Beställde för ett tag sen ett paket från USA som skickas med USPS. Problemet är nu att Paketet inte har rört på sig sen den 28:e april, om man kollar tracking-sidan. Det senaste som hände var "Processed at USPS Origin Sort Facility" den 28:e april alltså.

Vad ska man göra? Vänta lite till eller ta kontakt med säljaren/USPS? Tycker bara en månad är lite lång tid på samma ställe...

USPS är episkt långsamma och sämst på paket till utlandet. Deras spårningssystem fungerar inte alls utanför USAs gränser utan det fastnar på sista stället och sedan får man inte veta mer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Själv så är usps och dhl det enda vettiga alternativ jag har om jag inte ska behöva åka 20-30mil enkel resa för att hämta ut paketen.
Usps(postens),dhl har utlämningsställen lite här och var medans fedex,ups inte har nåt alls förutom i större städerna och då INTE i örebro.

Fedex,ups ska ju leverera paketen till din dörr men det har ALDRIG funkat för mig och jag har du ringt,mailat många gånger med dom (både ups,fedex) och det enda vettiga svar jag har fått som inte varit en direkt lögn är att om dom inte har minst 75% av lastbilen fylld så skickas den inte ut till mindre ställen som örebro,etc och detta svar har jag fått av både ups och fedex ett par gånger. (andra svar är ju rena lägner som att dom ska skicka det imorgon och att dom varit här tre+ gånger under dagen osv).
Och en gång (kommer inte ihåg om det var ups heller fedex) så fick jag svaret att näe dom kommer inte skicka ut en 10% fylld lastbil men dom kan skicka mitt paket på posten om jag betalar för det heller komma till stockholm och hämta det.

Sen efter 2 veckor så skickas ju paketen tillbaka och det har hänt MÅNGA gånger för mig och det utan att jag ens har vetat om att det har befunnit sig i sverige under 2 veckor då dom inte ens kan skicka ut en avi,etc (vilket dom faktiskt gör ibland).

Så om det tar lite längre tid i usa och ingen tracking efter usa, heller att inte få paketet alls så är ju valet lätt för mig.

visst hade jag bott i stockholm,göteborg så hade säkert fedex,ups funkat kanon då dom faktiskt kör ut dessa paket.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

USPS är ju den vanliga amerikanska posten så det är klart det tar tid. Hade du menat UPS däremot borde du kanske vara orolig för den långa leveranstiden. Bäst tycker jag dock att DHL är. UPS har extremt dålig kundservice.

Permalänk
Medlem

Hej Jag köpte ett grafikkort Gtx titan på ebey föra veckan . och jag har fått tracking nummer från killen .
men kan jag be USPS kolla vart mitt packet innehåller så jag vet att jag får de jag köpt .
?

Permalänk
Medlem

Eller kolla via nätet vad de finns i paketet
?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

USPS är ju den vanliga amerikanska posten så det är klart det tar tid. Hade du menat UPS däremot borde du kanske vara orolig för den långa leveranstiden. Bäst tycker jag dock att DHL är. UPS har extremt dålig kundservice.

USPS är alltid ganska snabba internationellt. Tar ca 4-6arbetsdagar från USA till Sverige via USPS

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att DHL och USPS är bra och UPS och Fedex väldigt dåliga, så som Grizzly666 skriver.
Vanligtvis tycker jag att USPS är snabba, dock har det hänt att det har tagit väldigt lång tid men vet inte riktigt vad som är felet då, om det är svenska tullen eller något.

Nu senast så skulle mitt paket bli levererat av Fedex, det gick jättebra tills paketet kom till Sverige, tog paketet 3 dagar att komma från USA till Sverige, sedan tog det nästan två veckor och 4-5 samtal/online-chatt med Fedex innan jag hade paketet hemma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Hej Jag köpte ett grafikkort Gtx titan på ebey föra veckan . och jag har fått tracking nummer från killen .
men kan jag be USPS kolla vart mitt packet innehåller så jag vet att jag får de jag köpt .
?

Det har jag svårt att tro att de gör.
Möjligen om de misstänker att innehållet är något otillåtet, men inte för att kontrollera att det är ett grafikkort som skickas.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nej, det kommer de inte att göra. Då skulle de behöva en hel avdelning bara för att kontrollera paket:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Samt vilka tvister det skulle bli, vem vet vad killen svarar nä det är en tegelsten och tar grafik kortet själv. Nä det juridiska skulle dränka dom.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
September 29, 2013 , 11:48 am
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)

Processed Through Sort Facility
Your item was processed through our ISC MIAMI FL (USPS) facility on September 29, 2013 at 11:48 am. The item is currently in transit to the destination. vad innebär de här ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
September 29, 2013 , 11:48 am
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)

Processed Through Sort Facility
Your item was processed through our ISC MIAMI FL (USPS) facility on September 29, 2013 at 11:48 am. The item is currently in transit to the destination. vad innebär de här ??

At den är på väg till dig, står svart på vitt ju?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Jo men är de på tullen i USA eller i Sverige ?