Vinn nätagg från Seasonic

Indiegame tips tråd?

Permalänk
Medlem

Indiegame tips tråd?

Hejsan, min förkärlek till indiegaming fick mig att skapa en liten tråd här på SweC där jag tänkte att vi alla (om det finns fler med intresset?) kan tipsa om nya eller gamla roliga och bra indie spel.

Legend of Dungeon är ett riktigt mysigt rogue-like spel med upp till 4 spelare i co-op som dessutom har fantastisk dynamic lighting tillsammans med 2d pixel art.
Länk: http://www.robotloveskitty.com/LoD/

Don't Starve är också väldigt roligt även om det fortfarande är i beta stadie. Tänk minecraft (survival aspekten) fast nästan top-down och ändå ganska annorlunda Det uppdateras kontinuerligt och är riktigt mysigt! Finns på steam.

Sword of the Stars: The Pit. Galet bra rogue-like enligt mig. Grymt helt enkelt! Även detta finns på steam!

Har någon annan fler tips?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program verkar småkul, tyvärr har jag hört att det är mer en POC än ett färdigt spel just nu men kanske faller det nån i smaken. Det uppdateras regelbundet i alla fall och det finns ett demo på hemsidan...
(spelet finns även på steam)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

The Binding Of Isaac

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Här är några av mina favoriter
Don't Starve
They Bleed Pixels
Super Meat Boy
The Binding Of Isaac
Braid
Bastion

Permalänk
Medlem

Mina favoriter:
Giana sisters: Twisted dreams (plattform, pussel)
FTL (strategi)

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Vilken är definitionen av indie i denna tråd? Jag har sett lite olika därute, men den jag tycker bäst om är att det ska vara ett spel skapat av en studio och utan en publisher. Vad tycker ni?

Permalänk

Thomas was alone är ett av de bästa indie spelen jag kört. Rekommenderas starkt.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program och Garrys Mod är mina favoriter

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

Terraria och Dungeon defenders, sjukt roliga, plöjt ned alldeles för många timmar i dessa Båda dessa är riktigt roliga att spela med några kompisar

Permalänk
Medlem

Många som verkar tipsa om Kerbal Space Program. Får kanske ge det en chans!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Cities in Motion 2... halvindie får man väl ändå säga att det är.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

FTL kan man lägga många timmar på, rätt värt pengarna kan man ju säga.
Miami Hotline som bara är ett helt bizzart roligt spel.
Terraria har det också gått åt rätt många timmar till.

Permalänk
Medlem

Kom på att jag behöver tipsa om Recettear: An Item Shop's Tale också! Förbannat roligt "time-management" där man spelar som en tjej som har en butik i ett RPG kan man säga. Man ska betala tillbaka skulder genom att hyra in henchmen och farma dungeons, köpa billigt/sälja dyrt osv. för att få ihop tillräckligt med pengar för skulderna varje vecka.

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

4 dagar och 16h kvar till Dust: An Elysian Tail släpps till PC! Ser VERKLIGEN fram emot detta!
Och, någon annan här som lirar Monaco - What's Yours Is Mine?

Edit: Reus är också förbannat mysigt att sitta å spel. Verkar ha sålt ganska rejält så grattis till utvecklarna där!

Hoppas att det inte räknas som en BUMP om jag skriver efter mig själv!

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk

tycker ftl var okej, fastnade inte för det men det är skönt som fan. dungeon defenders som nämndes nötte jag demot som kom för länge sen, miami hotline var bra också..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fy f*n alltså... Jag kan verkligen inte rekomendera Dust: An Elysian Tail mer.. Det är så fruktansvärt bra att man blir tårögd! Sen att det skulle krävas att Totalbiscuit rekomenderade det innan ungdomarna insåg vilket nästintill perfekt spel detta är, är ju bara sorgligt.
Har du missat detta när det kom till Xbox eller som jag inte äger en Xbox-- skaffa det!

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj spel som väl var värt 70:-

http://www.greenheartgames.com/app/game-dev-tycoon/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Kan inte hålla med mer, förstår inte hur jag missat att tips om detta i min egen tråd.. Har "varvat" det flera gånger om utan att tröttna, förbannat roligt!

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det här ser ut att kunna vara något att hålla ögonen på!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kan ju bara tipsa.. http://www.shiningrocksoftware.com/ Dock kommer det inte ut förens om några månader Men är sjukt intressant

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Rochard var faktiskt riktigt roligt och går dessutom att köpa för minst $1 just nu via Humble Bundle Weekly: http://www.humblebundle.com/weekly

Unepic är ett early access spel som jag också tror kommer bli fantastiskt när det är helt färdigt!

Spelade även igenom Thomas Was Alone häromdagen och jag måste säga att det är extremt vackert på ett sätt man inte trodde möjligt när man spelar som fyrkanter/rektanglar i alla dess färger och storlekar. Rekomenderas varmt!

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ett kommande spel: Maia. Basbyggande av koloni på annan värld.
http://www.maiagame.com/
Alfaversion finns ute nu för de som var med på Kickstartern.
http://www.kickstarter.com/projects/simonroth/maia

Permalänk

Game Dev Tycoon:
Handlar om att man skapar en karaktär och ska utveckla spel till olika plattformar.

Project Zomboid:
Handlar om att man ska skapa en karaktär och försöka överleva en zombie-apokalyps.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Bit.Trip Runner
VVVVV

Permalänk
Medlem

Rogue Legacy... Oh my gawd vilket spel! $15 på deras egen hemsida (eller 15 € via steam) relativt dyrt för ett indiespel men ack så värt pengarna!

Om någon är intresserad så har jag startat en liten grupp på steam som heter Indieholics. Den är inte så aktiv ännu men jag lägger kontinuerligt upp nya announcements när jag får nys om en ny bundle. Den är som sagt liten än så länge men öppen för alla som vill snacka/köpa/spela indies eller bara ha mina "nyheter"

Länk:

Visa signatur

PSU
SSD

-Citera för svar