Paypal återbetalning

Permalänk
Medlem

Paypal återbetalning

Köpte en sak av en hemsida via paypal, dom drog pengar från mitt bankkonto. Men jag bad sedan hemsidan om att få tillbaka pengarna jag betalade och dom gick med på det, nu står det "Återbetalning Från "hemsidans namn" Slutförd 10€ *2 (gjorde 2 separata betalningar på 101€ var)" men har ännu inte fått in några pengar på varken mitt paypalkonto eller bankkonto. Detta hände i lördags. Hur lång tid tar det innan pengarna kommer in? Har ni någon erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Om de gör en kreditering så sker den direkt.
Sen kan det skilja sig när de kör krediteringar, större bolag gör det en gång i veckan t.ex., andra oftare, andra mer sällan.
Det finns ingen speciell lagtext på ämnet, men det sägs "inom rimlig tid" vilket jag sett i olika domar brukar handla om 30 dagar.
Men då du skriver Euro, så antar jag det är annat land.

Avvakta till Fredag, har du inte sett slantarna då så öppna ett ärende på Paypal ang. det hela. Glöm inte bifoga all info om vad säljaren sagt och utlovat.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Tror det tog ca en vecka innan jag fick tillbaka pengar.

Edit: Hävde köpet en måndag, Fick pengarna på fredagen, Alternativ måndagen om de var någon fördröjning mellan paypal och min bank.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

det brukar gå cirka en vecka innan pengarna kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Överföringar mellan banker brukar ske på bankdagar, dvs vardagar. Vänta några dagar som någon skrev förut innan du kontaktar butiken.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makkanize:

Tror det tog ca en vecka innan jag fick tillbaka pengar.

Edit: Hävde köpet en måndag, Fick pengarna på fredagen, Alternativ måndagen om de var någon fördröjning mellan paypal och min bank.

Jag fick mina pengar tillbaka ett par minuter efter. Dock över ca. 3 återbetalningar. Vet inte riktigt varför dom delar upp det.