Permalänk
Medlem

Twitch problem

Jag har kunnat se på PsiSyndicate livestreams i 720p+ men nu på sistonde laggar det m.m, men ej för andra. Så jag kan bara kolla i 360p men i andra livestreams kan jag kolla på 720p.
Kan man på något sätt fixa så att det inte blir 720p+ utan bara 720p? Eller vet ni något sätt som kan fixa detta annars så jag kan kolla 720p+ igen?

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

När du streamar till Twitch så bestämmer personen som streamar vilken upplösning streamen ska vara på. På vissa kanaler måste man vara subscriber tror jag för att få högsta upplösningen. Och om du laggar så beror det på att din download speed är för låg eller att den är ostabil.

mvh

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkon18:

Jag har kunnat se på PsiSyndicate livestreams i 720p+ men nu på sistonde laggar det m.m, men ej för andra. Så jag kan bara kolla i 360p men i andra livestreams kan jag kolla på 720p.
Kan man på något sätt fixa så att det inte blir 720p+ utan bara 720p? Eller vet ni något sätt som kan fixa detta annars så jag kan kolla 720p+ igen?

Som jag fattat det så är det han som broadcastar som kan sätta flera alternativ till upplösning för sina tittare. Dock, BARA om han här partner med twitch så får han dom alternativen. Är han en vanlig streamare så är det bara 1 alternativ som gäller.

Kör han via Xsplit så kan han max köra 720p, 25fps såvida han inte betalar till dom.
Kör han via OBS så finns där inga begränsningar för max upplösning och det kostar inget.