Race Driver: GRID 2 får release datum

Permalänk
Medlem

Har testat det ihop med en Logitech G27, känslan är totalt värdelös, lögn att få till någon bra inställning som fungerar tillfredsställande, provat allt från 200 grader till 900, men allt känns fel.
Inte mycket till inställningar i spelet för att göra det bättre heller.

Känns ju 10 gånger bättre med en sketen xbox-kontroll.
Grid 1 känns ju klart bättre i jämförelse även om det vart långt från perfekt.

Nä då håller jag mig hellre till Race Injection, rFactor, iRacing eller Race Room.
Tråkigt då man såg fram emot det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coke_Smurf:

Har testat det ihop med en Logitech G27, känslan är totalt värdelös, lögn att få till någon bra inställning som fungerar tillfredsställande, provat allt från 200 grader till 900, men allt känns fel.
Inte mycket till inställningar i spelet för att göra det bättre heller.

Känns ju 10 gånger bättre med en sketen xbox-kontroll.
Grid 1 känns ju klart bättre i jämförelse även om det vart långt från perfekt.

Nä då håller jag mig hellre till Race Injection, rFactor, iRacing eller Race Room.
Tråkigt då man såg fram emot det.

Var hittade du wheel settings?
Hittar ingenting i spelet gällande saturation/linearity/deadzone osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Har testat det ihop med en Logitech G27, känslan är totalt värdelös, lögn att få till någon bra inställning som fungerar tillfredsställande, provat allt från 200 grader till 900, men allt känns fel.
Inte mycket till inställningar i spelet för att göra det bättre heller.

Känns ju 10 gånger bättre med en sketen xbox-kontroll.
Grid 1 känns ju klart bättre i jämförelse även om det vart långt från perfekt.

Nä då håller jag mig hellre till Race Injection, rFactor, iRacing eller Race Room.
Tråkigt då man såg fram emot det.

Kan inte annat än att hålla med! plockade fram g27:an för detta spelet men den åkte tillbaks i garderoben lika snabbt.

Spelen du listar i slutet är exempel på riktigt bra bilspel

jag kan rekomendera Project CARS om du inte provat detta än (vet dock inte om det går att få tag på licenser längre) annars får du hålla utkik efter när det blir möjligt igen

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

ni som tycker grid 1 är bra har ni någon gång testat tex forza 4?

grid är ju helt värdelöst och ingen känsla alls i hur en bil beter sig.

ska testa grid 2. men har inte stora förväntningar som forza spelare!

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var hittade du wheel settings?
Hittar ingenting i spelet gällande saturation/linearity/deadzone osv.

Verkar bara dyka upp om du har en ratt inkopplad, xbox-kontroll eller tangetbord tycks inte räcka.
Ligger annars under options/controls/advanced controls tror jag det var.

Skrivet av Erikn911:

Kan inte annat än att hålla med! plockade fram g27:an för detta spelet men den åkte tillbaks i garderoben lika snabbt.

Spelen du listar i slutet är exempel på riktigt bra bilspel

jag kan rekomendera Project CARS om du inte provat detta än (vet dock inte om det går att få tag på licenser längre) annars får du hålla utkik efter när det blir möjligt igen

Ja samma här du, synd för grafiken på fullt är riktigt njutbar.
Får väl bli lite casual gaming med handkontrollen i värsta fall.

Har ej fått möjligheten att testa Project CARS än, men ser fram emot releasen.
Ser ut att kunna bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt detta via g2play ännu? Sugen på att köpa.. Är det imorn vid 19 man kan lira?

Permalänk
Skrivet av ZonCo:

Någon som köpt detta via g2play ännu? Sugen på att köpa.. Är det imorn vid 19 man kan lira?

Jag har köpt det via g2play, köper alla mina spel där. Snabbt, enkelt och säkert (smygreklam)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Jag har köpt det via g2play, köper alla mina spel där. Snabbt, enkelt och säkert (smygreklam)

G2play är inte en legit sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Jag har köpt det via g2play, köper alla mina spel där. Snabbt, enkelt och säkert (smygreklam)

Okok, ja de flesta av mina senaste 5-7 spel är köpta där med och de har funkat klockrent. Det blir ett köp där igen då.. Riktigt bra pris.

För övrigt vet jag att de icke är en officiell partner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Har testat det ihop med en Logitech G27, känslan är totalt värdelös, lögn att få till någon bra inställning som fungerar tillfredsställande, provat allt från 200 grader till 900, men allt känns fel.
Inte mycket till inställningar i spelet för att göra det bättre heller.

Känns ju 10 gånger bättre med en sketen xbox-kontroll.
Grid 1 känns ju klart bättre i jämförelse även om det vart långt från perfekt.

Nä då håller jag mig hellre till Race Injection, rFactor, iRacing eller Race Room.
Tråkigt då man såg fram emot det.

Om du är ute efter känsla så sika på LFS ( Live for speed), Klår allafall alla andra spel, iracing och race room samt project cars känns värdelöst efter man har kört LFS. Har dock inte prövat injection eller rFactor (väntar på nya rFactor innan jag prövar)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Nåja, någon som vet när det låses upp på steam? Ser redan flera som streamar det i multiplayer.

Permalänk
Medlem

Skulle jag också vilja veta som sagt, men antar att det är kl 19.00 imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Nåja, någon som vet när det låses upp på steam? Ser redan flera som streamar det i multiplayer.

Skrivet av ZonCo:

Skulle jag också vilja veta som sagt, men antar att det är kl 19.00 imorgon?

Jag förmodar att det släpps om ca 3 timmar, vilket vill säga runt 01:00.
Om nu nedräkningen på steam stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GutteN:

Jag förmodar att det släpps om ca 3 timmar, vilket vill säga runt 01:00.
Om nu nedräkningen på steam stämmer.

Steam räknar alltid fram efter påbörjad timme, så står det att det låses up om 2 timmar och klockan är 22.55 så låses det upp kl 12.

I detta fallet låses det upp kl 12 inatt

Ser grymt fram emot det =D

Skrivet av Jeddan:

G2play är inte en legit sida.

Skickades från m.sweclockers.com

legit och legit, har beställt flertalet spel därifrån utan problem.

Jag rekomenderar dock alltid GreenManGaming, bästa spel siten någonsin, och billiga är dom också ....

Permalänk

Då är spelet upplåst! TUTA OCH KÖR!

Permalänk
Medlem

Mycket bra, installerar om Win8 lite lägligt (raid setup) men snart så...

Permalänk
Medlem

Har kört nu i 20 minuter och måste säja att GRID 2 har väldigt känsligt och dålig styrning. Att bromsa får en att krasha nästan direkt. NFSMW 2012 känns som ett bättre spel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Känns fel att sitta och trycka på några tangenter för att köra var kan man få tag på en billig och kompatibel spelkotroll pc?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem

Någon mer än jag som har problem med krasch under uppstart? Ser bara GRID-loggan och hör intel-jingeln, sedan kraschar det... Kör med senaste stabila drivarna från Nvidia och för tillfället ingen överklockning.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Någon mer än jag som har problem med krasch under uppstart? Ser bara GRID-loggan och hör intel-jingeln, sedan kraschar det... Kör med senaste stabila drivarna från Nvidia och för tillfället ingen överklockning.

Får ganska så regelbundna krascher här. men klarar mig genom load och får spela iaf. Känns som att det krashar vid inläsning av data. Ganska trevligt spel än så länge, har spelat rätt mycket grid 1 senaste tiden för att värma upp och det är lite annorlunda, tyvärr till det sämre stundtals.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Har kört nu i 20 minuter och måste säja att GRID 2 har väldigt känsligt och dålig styrning. Att bromsa får en att krasha nästan direkt. NFSMW 2012 känns som ett bättre spel.

Inte alls dålig styrning, det tar bara lite tid och "hjärna" att lära sig, NFSMW2k12 är det bara att köra fullgas och svänga lite lätt, här måste du tänka på hur/när du ska styra och bromsa. Spela mer så lär du dig hur du ska hantera bilen

Skrivet av robalm:

Känns fel att sitta och trycka på några tangenter för att köra var kan man få tag på en billig och kompatibel spelkotroll pc?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133290-microsoft-xbox... Lätt den bästa handkontrollen IMO.

Skrivet av Saandberg:

Får ganska så regelbundna krascher här. men klarar mig genom load och får spela iaf. Känns som att det krashar vid inläsning av data. Ganska trevligt spel än så länge, har spelat rätt mycket grid 1 senaste tiden för att värma upp och det är lite annorlunda, tyvärr till det sämre stundtals.
/S

Samma här, får krasher lite då och då.. tråkigt, hoppas dem löser det så snart som möjligt

Permalänk
Medlem

Testade inbyggda youtubefunktionen, funkar väl ok gick ju fort att ladda upp men tyvärr är det bara 480p

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Testade inbyggda youtubefunktionen, funkar väl ok gick ju fort att ladda upp men tyvärr är det bara 480p
1_NdlUqMZ7w

ett jävla vinkel bytande och varför har de valt att filma byggnaderna? -.-

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evilazazel:

Jag har köpt det via g2play, köper alla mina spel där. Snabbt, enkelt och säkert (smygreklam)

Ja... bra att göra reklam för en sida som lurar folk och inte ger utvecklare några pengar... NS2 är ett spel värt att nämna

Bättre köpa via GMG med legitim rabattkod eller Getgames/Gamersgate med fler.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Efter ett par timmar i GRID 2..
Känner att jag bara måste få RAGE'a en del.
1. Är det en jäkla tvål man kör omkring med, går ju inte att hantera över huvud taget.
2. Som replayen ovan.. sämsta tänkbara vinklar för att man ska kunna se hur man kört. Och varför i hela friden får man sitta och titta upp på molnen för under en runda action?!
3. Head to head matcherna, förlorar man en sån säger ändå puckot "Second place, good driving mate!"
4. Hur många olika banor finns det? 4 skulle man kunna tro, är ju bara samma om och om igen.. Visst, live route, yeay..

Alltså har spelutvecklarna helt tappat förståndet?
Känns som hela 2013 har dragits med överhypade spel som fallit pladask magplask.
Army of Two Devils Cartel, Aliens Colonial Marines, Gears of War Juggernaut, God of War, Sim City, Dead Island Riptide, Walking Dead Survival instinct etc. och säkert många fler än så.

Förboka ett spel är ju bland det absolut dummaste man kan göra nuförtiden. Snacka om att kasta pengar i sjön.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Efter ett par timmar i GRID 2..
Känner att jag bara måste få RAGE'a en del.
1. Är det en jäkla tvål man kör omkring med, går ju inte att hantera över huvud taget.
2. Som replayen ovan.. sämsta tänkbara vinklar för att man ska kunna se hur man kört. Och varför i hela friden får man sitta och titta upp på molnen för under en runda action?!
3. Head to head matcherna, förlorar man en sån säger ändå puckot "Second place, good driving mate!"
4. Hur många olika banor finns det? 4 skulle man kunna tro, är ju bara samma om och om igen.. Visst, live route, yeay..

Alltså har spelutvecklarna helt tappat förståndet?
Känns som hela 2013 har dragits med överhypade spel som fallit pladask magplask.
Army of Two Devils Cartel, Aliens Colonial Marines, Gears of War Juggernaut, God of War, Sim City, Dead Island Riptide, Walking Dead Survival instinct etc. och säkert många fler än så.

Förboka ett spel är ju bland det absolut dummaste man kan göra nuförtiden. Snacka om att kasta pengar i sjön.

Har kört lite en så länge och vad jag har sätt från testare så är jag inte förvånad att du räknar upp dessa punkter.

Känns verkligen som de snålat med utveckligen. Spelet är inte värd att heta Grid 2.

Ska köra lite mer senare får se om min syn förändras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Efter ett par timmar i GRID 2..
Känner att jag bara måste få RAGE'a en del.
1. Är det en jäkla tvål man kör omkring med, går ju inte att hantera över huvud taget.
2. Som replayen ovan.. sämsta tänkbara vinklar för att man ska kunna se hur man kört. Och varför i hela friden får man sitta och titta upp på molnen för under en runda action?!
3. Head to head matcherna, förlorar man en sån säger ändå puckot "Second place, good driving mate!"
4. Hur många olika banor finns det? 4 skulle man kunna tro, är ju bara samma om och om igen.. Visst, live route, yeay..

Alltså har spelutvecklarna helt tappat förståndet?
Känns som hela 2013 har dragits med överhypade spel som fallit pladask magplask.
Army of Two Devils Cartel, Aliens Colonial Marines, Gears of War Juggernaut, God of War, Sim City, Dead Island Riptide, Walking Dead Survival instinct etc. och säkert många fler än så.

Förboka ett spel är ju bland det absolut dummaste man kan göra nuförtiden. Snacka om att kasta pengar i sjön.

det där med att köra en tvål känner jag igen väldigt mycket från ettan. men jag lovar dig att du kommer bli van snart, och då är det skitkul att köra!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det där med att köra en tvål känner jag igen väldigt mycket från ettan. men jag lovar dig att du kommer bli van snart, och då är det skitkul att köra!

Hade hoppats på att få överge NFS Shift 2 Unleashed, men jag vette tusan.. Kör med en Logitech G27 tillsammans med min rSeat rig.
Aja, får väl ge det en chans till sedan. Men besvikelsen är överhängande.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

ett jävla vinkel bytande och varför har de valt att filma byggnaderna? -.-

Jo den blev jag lite besviken på, dock har jag inte kollat än om det finns någon "riktig" repriskamera som bara fixerar på bilen. Jag brukar bara ta standard repriskamera när jag spelar in.

Testa även en benchmark och visst det duger, trodde dock att GTX 670 skulle orka hålla 55-60 min FPS på Ultra Visst inte långt ifrån men dippar det under 50FPS så brukar jag känna av det. Nu försvinner kanske ett par FPS tack vare MSI Afterburner men det brukar inte dra ner så mycket i spel där CPU'n går för halvfart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om någon vill ha lite extra namn att tävla mot i toplistan så heter jag cirap på Steam