Func visar mekaniskt tangentbord och hörlurar för gamers på Computex 2013

Permalänk
Melding Plague

Func visar mekaniskt tangentbord och hörlurar för gamers på Computex 2013

Svenska Func lockar besökare med det nya mekaniska tangentbordet KB-460, som med röda Cherry MX och en konkurrenskraftig prislapp ska tilltala gamers.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Älskar bara Orange!

Permalänk
Medlem

Gillar lurarna starkt!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk

Tangetbordet verkade riktigt trevligt! Bra med lågt pris, framför allt!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Bara för mig uppspelningen fuckar ur hela tiden?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu blir det Func all out!

Permalänk
Medlem

Tangentbordet verkar vara intressant i sin priskgrupp, älskar att den är simple och avskalad. Dock synd att de inte gör större handlovsstöd, tycker nästan 9/10 tangentbord har för korta handlovsstöd.

Func borde göra en MS-3 Mini, som är lite mer normal stor typ som SS Ikari, så kan de göra ett längre handlovsstöd också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Bara för mig uppspelningen fuckar ur hela tiden?

Nej den är lite lurig. Tryck på HD knappen några gånger så brukar de lösa sig

Permalänk
Medlem

Behöver byta ut min gamla func surface 1030 matta, så detta passar bra, verkar
bli fint pris.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av lundlal:

Nej den är lite lurig. Tryck på HD knappen några gånger så brukar de lösa sig

Testade det men till ingen nytta. Sprang över till tuben istället och då fungerade det

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lundlal:

Nej den är lite lurig. Tryck på HD knappen några gånger så brukar de lösa sig

Jag kör ALLTID från youtube då det funkar bättre en länkad i Sweclockers.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Någorlunda trevliga priser men jag tycker dessa mekaniska tangentbord börjar se alltför lika ut, med undantag för Corsair. Jag säger inte att jag vill ha en rymdskepp på skrivbordet (inte än iaf) och det stilrena och tidlösa utseendet är förvisso snyggt, men lite mer variation hade varit kul.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lite hörlurs- och kringutrustningtest till sommaren! *hint hint*

Permalänk

Biffiga lurar, hoppas dom låter bra! Behöver ett par nya slutna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lurarna verkar lockande och gillar verkligen att sladdarna är löstagbara.. har nu 2ggr råkat stå på sladden till mina HS1 och ställt mig upp, hela kabelhärvan drogs ur lurarna

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Bara jag som får samma reklam innan klippen på SweC hela tiden? "Eset nod32, ledande antivirus för hemmaanvändare och företag", skrattar varje gång! Haha

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Lurarna såg riktigt schyssta och sköna ut, bara hoppas att någorlunda ljudkvalité finns.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk

haha roligt att se, har func musen och den är otroligt skön. Hade helt missat att den var med på en fredas panel fan ser ju på alla sweclockers fredags paneler. hitta func musen för 2 veckor sedan och köpte den direkt. men headset får det nog vänta med, Beställde presis ett Tritton pro+ 5,1 för 1,550kr så funk får nog vänta 2 år innan man kan testa deras headset.

Permalänk
Medlem

Vilken färg är det på bakgrundsbelysningen? Eller är det kanske t.om. RGB-LEDs?

Permalänk

Eftersom mitt förra inlägg togs bort så skriver jag väl lite mer utförligt denna gång:

Släpp en TKL version, det finns redan en uppsjö mekaniska full size varianter. Men det kanske bara är jag som vill ha TKL?

Permalänk
Avstängd

Mycket snygga hörlurar, ser bekväma och bra ut också eftersom de blockerar ljud
Kanske blir ett framtida köp om mikrofonen och ljudkvalitén håller måttet

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Tangentbordet verkar vara intressant i sin priskgrupp, älskar att den är simple och avskalad. Dock synd att de inte gör större handlovsstöd, tycker nästan 9/10 tangentbord har för korta handlovsstöd.

Func borde göra en MS-3 Mini, som är lite mer normal stor typ som SS Ikari, så kan de göra ett längre handlovsstöd också.

själv tycker jag dom kan göra en Xl version! å helst med en optiskt sensor med (avago 3095/3060) ......skulle jag verkligen köpt

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Hörlurarna är intressanta. Men beställde precis logitech g930 för 700kr

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Ge mig ett med bruna så kanske vi kan komma överens (jag menar brytare på tangentbord)

edit:

Jag har aldrig haft ett mekaniskt, men jag tippar att blå/bruna borde ligga nära de dome switchar jag är van vid. Det är ju ett helt annat, det vet jag men jag tror jag kommer bli besviken om jag köper clear, black eller red. Nån som inte håller med mig ? :S

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Någorlunda trevliga priser men jag tycker dessa mekaniska tangentbord börjar se alltför lika ut, med undantag för Corsair. Jag säger inte att jag vill ha en rymdskepp på skrivbordet (inte än iaf) och det stilrena och tidlösa utseendet är förvisso snyggt, men lite mer variation hade varit kul.

Måste hålla med litegrann.. Tycker det här tangentbordet var lite väl oinspirerande. (Lyckas inte vara riktigt minimalistiskt kompakt heller)
Men för rätt pris och till rätt kvalitet så är det tänkvärt..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet ser ju helt ok ut, finns alldeles för få som inte är rymdskepp.. vettigt pris också, jämförelsevis!

Permalänk
Medlem

Som en tidigare fUnc Surface 1030-användare så glädjs jag faktiskt åt musmattorna, blir nog ett sådant köp. Har fortfarande inte hittat en musmatta jag är lika nöjd med sedan tiden då denna användes. Trevligt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan. Nu måste jag ju byta bort mitt Qpad MK-80
Edit: Just det. Glömde att nämna att jag fick en liten orgasm när jag såg borttagbara och uttagbara sladdar/mic på headsetet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tantentbordet och lurarna blir nästa köp för mig, att volymkontrollern inte sitter på sladden är en rejäl poäng för mig då den nuvarande fastnar konstant i stolen och sladden går av när jag reser mig upp.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Tre misstag innan det ens kommit: inget tangentbord utan Tenkeyless, inge MX blue eller Svarta och det största av alla misstag: print på toppen av knapparna...

Varför lär sig företag inte?!

Visa signatur

Que sera, sera