Race Driver: GRID 2 får release datum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

om någon vill ha lite extra namn att tävla mot i toplistan så heter jag cirap på Steam

Jag skickar en friend request så du får nån tid du kan köra cirklar runt........Mummelmann=steam id

Hoppas den kom rätt nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Känns fel att sitta och trycka på några tangenter för att köra var kan man få tag på en billig och kompatibel spelkotroll pc?

En trådad xbox 360 kontroll för 300kr är ett grymt köp som garanterar kompabilitet med de flesta spel som finns till konsol. Ofta översätts alla menyalternativ till de för kontrollen:)

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

ett jävla vinkel bytande och varför har de valt att filma byggnaderna? -.-

Gjorde en utanför stadsmiljö, visst fortfarande en himla massa vinkelbytande men dock mer koncentrerat på bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Gjorde en utanför stadsmiljö, visst fortfarande en himla massa vinkelbytande men dock mer koncentrerat på bilen.
KLZMqHyfvRM

För den där banan känner man ju inte igen! [/ironi]

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

trickeh2k på steam. btw, om det är någon som har problem med att man bara får en svart skärm (som när grafikkortsdrivrutinerna crashar) så stäng av ao och soft ao.

jag tycker spelet är rikitigt kul än så länge! jag visste att det var ett arkadspel så jag blev inte besviken vilket alla andra här verkar vara då de trodde att det var ett nytt gran turismo eller liknande. enda nackdelen so far är att det är för lätt. ärligt så märker jag i princip lite eller noll skillnad på normal svårighetsnivå och den allra högsta.

Btw, säsong tre är det när man får börja drifta och köra togue

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har spela detta under helgen och tycker det är riktigt kul, dock är det lite för mycke runt om i meynerna än bara race.
En annan sak jag funderar lite på när man kör på/krockar med motståndarna så är bilarna som betongblock.

1000:e inläggt!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Kan man styra med D-Pad i Grid 2?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Spelet lider helt klart av det tidsenliga problemet som finns i många av dagens bilspel med att bilen plötsligt går in i någon slags "drift mode" när den får sladd, fysikens lagar kastas helt plötsligt om och centrifugalkraftens verkan ändras.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar nu och tycket det är skitkul, jag bryr mig inte så mycket om hur pass verklighetstroget allting är så länge de är någorlunda rimligt men framför allt förbannat kul.

Hade dock hoppats på mycket fler möjligheter att pilla med bilarna likt Forza, då hade det varit fantastiskt.
Fungerar riktigt bra med mina 3 7970 också, använder större delen av dem faktiskt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra, perfect arcade racer

Går väl lite långsamt fram men uppnådde i alla fall 1000000 fans igår

Visst bara ett "checkpoint race" men kändes ändå "småcoolt" att ta sig högst upp på leaderboarden, dock synd att fuskare redan förstört i flera race :/

Permalänk
Medlem

Grid 2 ja säger bara fy fan vilken dynga på Xbox med handkontroll men säkert samma skit på andra medier.
Här hade jag sett fram emot ett superroligt Grid och vad fick jag jo ett jäkla Ridgeracer wonnabe skräp med powerdrift.
Dom har förstört spelet totalt enligt mig för i min Grid värld kan man inte få mer fart och grepp när man förlorar greppet i bakvagnen sån dynga kan Ridgeracer hålla på med.

Nej Codemasters har sjunkit kraftigt i mitt anseende, Grid det första var jättekul och med det menar jag inte realistiskt även om en viss realism fanns. Dom kom in på rätt spår med Dirt men det var lite dåligt optimerat, Dirt 2 var absolut bäst, Dirt 3 då börja dom strula till känslan, Showndown var väl skönt men löjligt och nu den här katasrofen under det missvisande namnet Grid 2 så nu finns det knappt nåt som säger varför jag inte lika bra kan köpa Need for Speed och ha roligare där. Sorgligt säger jag bara.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Inaktiv

Jag är gravt besviken på Grid 2 Känslan suger, speciellt på bakhjulsdrivna bilar.
Första spelet var väldigt mycket bättre när det här kom.
Tur att jag inte köpt tvåan, för det kommer jag aldrig att göra.

Permalänk

Spelet är väldigt bra. Fast drift banorna sög riktigt hårt, korta banor och lite drift.

Har kört de banor som man kan köra i säsong 3 men hoppas det kommer mer drift annars är det väldigt dåligt jämfört med 1an

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Hej!

Kan jag använda en Microsoft Xbox 360 Wireless Gamepad http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247
Att köra Grid 2 med? (om ja hur svårt är det att konfigurera den?)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robalm:

Hej!

Kan jag använda en Microsoft Xbox 360 Wireless Gamepad http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247
Att köra Grid 2 med? (om ja hur svårt är det att konfigurera den?)

Lär finnas inbyggt stöd för den.

Permalänk
Medlem

Självklart finns det de.. Trodde alla körde med en sådan alt. ratt. Kör ni med tangentbord förstår jag att ni inte gillar spelet, tappar ju 100% känsla.

Tror du konfar den ingame..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Lär finnas inbyggt stöd för den.

Ok.

Anledning att jag är lite fundersam är att för ca: 2-3 år sedan köpte en kompis till mig en sådan kontroll som vi testade hos mig.
Men lyckades inte få något spel att fungera med kontrollen.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Ok.

Anledning att jag är lite fundersam är att för ca: 2-3 år sedan köpte en kompis till mig en sådan kontroll som vi testade hos mig.

Jag kör den trådade versionen men så länge du har USB-dongeln så den funkar på PC så ska det inte vara några problem. Kontrollen funkar ju utan drivrutiner men jag råder dig att ladda ner å installera ändå för den kan strula i vissa spel utan drivrutiner.

Spelet känner av kontrollen direkt man startar spelet å man behöver inte konfigurera alls om man inte vill ändra knapparna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZonCo:

Självklart finns det de.. Trodde alla körde med en sådan alt. ratt. Kör ni med tangentbord förstår jag att ni inte gillar spelet, tappar ju 100% känsla.

Tror du konfar den ingame..

Jag spelar med tangentbord och för mig personligen är det mer känsla i det än handkontroll. Men jag antar att det är olika från person till person.
Första spelet gick alldeles utmärkt, men det här är jag besviken på.. :/

Permalänk
Medlem

Var lite full å körde bil igår, var ganska kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Ok.

du kan ju få alla kontroller att fungera med xpadder, bara assigna dina knappar till t-bord knappar så kommer de fungera utmärkt, kör ju N64 + andra Emus som inte har normalt 360 stöd i sig så ändrar jag att min RT knapp är t.ex. T på tangentbordet, Spaken bli automatiskt Pil Upp ned etc.
så testa med det.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7