Permalänk

Fragnet BF3 server..?

Hej!
Har hyrt en BF3 rankad server hos Fragnet.net men har ingen aning vad/hur jag ska börja. Att få den i battlelog, ändra game modes, maps osv..

Om det är någon som vet hur jag ska göra, svara mig gärna

Tack

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av MR_FREDDY50:

Hej!
Har hyrt en BF3 rankad server hos Fragnet.net men har ingen aning vad/hur jag ska börja. Att få den i battlelog, ändra game modes, maps osv..

Om det är någon som vet hur jag ska göra, svara mig gärna

Tack

Har du ett ProCon (Kan stå som RCON) lager till den servern?

Det ska isåfall Fragnet lägga till.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Har du ett ProCon (Kan stå som RCON) lager till den servern?

Det ska isåfall Fragnet lägga till.

Det är löst nu, kör nu ProCon Nu är det bara att få in spelare på den.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av MR_FREDDY50:

Det är löst nu, kör nu ProCon Nu är det bara att få in spelare på den.

Trevligt! Ett tips är att fixa lite plugins till servern också.
Här finns det mycket information om själva procon samt plugins och hur dom funkar. Och det är inte alltid så lätt som det verkar...
Så du har en del att plugga på om du vill leka med plugins.

Hoppas det går bra med servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Hej!
Har hyrt en BF3 rankad server hos Fragnet.net men har ingen aning vad/hur jag ska börja. Att få den i battlelog, ändra game modes, maps osv..

Om det är någon som vet hur jag ska göra, svara mig gärna

Tack

Bästa som finns och använda är detta , det har jag använt och det är helt fristående http://www.rconnet.de/

Om du har frågar så kan du skicka pm till mig på Swec

OttO

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Trevligt! Ett tips är att fixa lite plugins till servern också.
Här finns det mycket information om själva procon samt plugins och hur dom funkar. Och det är inte alltid så lätt som det verkar...
Så du har en del att plugga på om du vill leka med plugins.

Hoppas det går bra med servern

Skrivet av OttO36:

Bästa som finns och använda är detta , det har jag använt och det är helt fristående http://www.rconnet.de/

Om du har frågar så kan du skicka pm till mig på Swec

OttO

Tack ska ni ha! Leker runt lite med pluginsen Ni vet inte vad webhallen kör för plugins när de kör sina så kallade Gibs Gone Wild och får OriginIDs på de personer med mest kills under tiden servern varit uppe?

Tack igen

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av MR_FREDDY50:

Tack ska ni ha! Leker runt lite med pluginsen Ni vet inte vad webhallen kör för plugins när de kör sina så kallade Gibs Gone Wild och får OriginIDs på de personer med mest kills under tiden servern varit uppe?

Tack igen

Jag skulle gissa på att dom har Insane Limits till den. Med det kan man göra det mesta beroende på hur bra man är på programmering.

Men det är ett väldigt användbart plugin. Vi har det t.ex för att annonsera när en admin hoppar in på servern med texten "Admin Raven_cc has joined"
Sen finns det en uppsjö av användbara plugins men kom ihåg att läsa "manualen" så du vet hur dom funkar.