Stora problem med Asus Gtx 770
Vet inte om någon kan hjälpa mig men drar efter halmstrån.
Jag införskaffade ett Asus Geforce Gtx 770 här om dagarna då mitt tidigare Gtx 465 börjat bli lite till åren. Hur som haver har min dator presterat långt under förväntningarna och till och med sämre än det föregående grafikkortet. Tänkte om någon har samma erfarenhet eller rent av hjälpa mig.?
Till att börja med är ju inte resterande delar några rymdraketer direkt men samtidigt inte allt för kassa. Skriver ut datorspecifikationerna nedan. Jag har dessutom formaterat om burken för att försäkra mig om att inga gamla drivrutiner etc låg i bakgrunden och segade ner kalaset. Samtliga drivrutiner är i senaste versionen förutom just grafikkortet där jag märkte en lite (liten) uppgång då jag använde v. 320.08 istället för 320.18.
Tilläggas kan dessutom vetskapen att det spelar ingen roll vilket spel jag kör, allt från CSGO, Grid 2, BF3 osv. presterar sämre och till och med såpass risigt att det märks markanta frysningar, eller kanske snarare extrema dippar i fps'en.
I Grid 2 är det så illa att folk inte kör om mig, de kör igenom mig...
Temperaturen på grafikkortet ligger hittills runt 40 grader och CPU'n runt 60 grader när jag spelar och går sällan över 40% av sin kapacitet (enl. aktivitetshanteraren). Även att problemet är det samma på Windows 7 som Windows 8.
Kan det vara så illa att mina resterande komponenter flaskhalsar så till den milda grad att jag får ut sämre prestanda med ett Gtx 770?
Hur som helst, ser gärna att folk diskuterar med mig vad som kan vara fel eller om någon kanske har liknande så jag slipper känna mig ensam.
Specifikationer:
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz
8 GB RAM @ 1333MHz
1 TB @ 7200 rpm
ASUS Geforce GTX 770
Gigabyte GA-P55A-UD3
PSU: 650W
Windows 8 Professional 64-bit