Baldurs Gate 3 tråden

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 tråden

Hej!

Hittade ingen tråd om detta emenenta spel så skapar en för att kunna diskutera allt om Baldurs Gate 3.

Information om spelet. ( saxat ifrån hemsidan )

https://baldursgate3.game/

Story
Choose from a wide selection of D&D races and classes, or play as an origin character with a hand-crafted background. Adventure, loot, battle and romance as you journey through the Forgotten Realms and beyond. Play alone, and select your companions carefully, or as a party of up to four in multiplayer.

An expansive original story
Abducted, infected, lost. You are turning into a monster, but as the corruption inside you grows, so does your power. That power may help you to survive, but there will be a price to pay, and more than any ability, the bonds of trust that you build within your party could be your greatest strength. Caught in a conflict between devils, deities, and sinister otherworldly forces, you will determine the fate of the Forgotten Realms together.

NEW ENGINE NEXT GENERATION RPG
Forged with the new Divinity 4.0 engine, Baldur’s Gate 3 gives you unprecedented freedom to explore, experiment, and interact with a world that reacts to your choices. A grand, cinematic narrative brings you closer to your characters than ever before, as you venture through our biggest world yet.
(egen screenshot, allt maxat och nVidia DSR 5160x2160 , spelet är väloptimerat och flyter på bra som fan)

Player-Initiated Turn-Based Mode
Allows you to pause the world around you at any time even outside of combat. Whether you see an opportunity for a tactical advantage before combat begins, want to pull off a heist with pin-point precision, or need to escape a fiendish trap, Split your party, prepare ambushes, sneak in the darkness -- create your own luck!

Define The Future Of The Forgotten Realms
Through your choices, and the roll of the dice. No matter who you play, or what you roll, the world and its inhabitants will react to your story.

Classes
Featuring 31 subraces on top of the 11 races (Human, Githyanki, Half-Orc, Dwarf, Elf, Drow, Tiefling, Halfling, Half Elf, Gnome, Dragonborn), with 46 subclasses branching out of the 12 classes. Over 600 spells and actions offer near-limitless freedom of interactivity in a hand-crafted world where exploration is rewarded, and player agency defines the journey. Our unique Character Creator features unprecedented depth of character, with reactivity that ensures whomever you are, you will leave a unique legacy behind you, all the way up to Level 12. Over 174 hours of cinematics ensure that no matter the choices you make, the cinematic experience follows your journey – every playthrough, a new cinematic journey.

Egen erfarenhet av spelet:
Köpte spelet för att stödja Larian när de släpptse Early Access, började spela föra veckan och har redan 100 timmar i spelet :P. Det är lite att läsa på och lära sig om eftersom spelet är turn-based och baserat på D&D 5th Edition regler, är själv en riktig Dungons And Dragons noob , men när man väl börjar fatta hur allt fungerar är det så jävla bra! sånt djup i spelet käns som att man kommer att kunna spela om detta väldigt många gånger.

Har spelat hela Early Access med följande klasses.

Warlock
Barbar
Sorc
Hunter

Tycker alla klasser jag har testat har varit skitkul, dock gillar jag Barbaren lite extra det är kul att gå in melee och kötta med mycket damage sen ha en Cleric som healer i backline.

Fins sjukt mycket spells, gear och annat som kan hjälpa en i strid.

Det som jag verkligen gillar är att "itemization" verkar vara riktigt bra, man funderar verkligen på vad man vill ha för gear på gubbarna och det fins alltid mer än ett bra alternativ.

tex, fick jag ett par boots till min barb med shadowstep, sjuukt bra då kan man teleportera sig till en punkt som din karaktär ser, kan man röra sig riktigt bra runt slagfälltet.

Sen när det gäller att spela Sorc osv har man ju spelslots och annat man måste tänka på, det har man även med andra klasser, så man kan inte spamma den bästa spellen non-stop för dina slots "tar slut" vilket är bra då blir det ännu mer taktiskt imo.

Spelet kändes helt annorlunda beroende på vilken ras du är, vilket klass osv, de gånger jag spelat Early Access hittar man alltid nya saker, lär sig nya taktiker och hittar andra roliga saker att göra, hur NPCs reagerar osv har varit sjukt kul!

Inte fasnat för att spel som jag har gjort för BG3 på typ 15 år

Någon som spelat ? Vad tycker ni?

Om ni vill börja spela och lära er lite om spelet fins en sjukt bra Wiki här.
https://bg3.wiki/wiki/Main_Page

edit, pastar in systemkraven också.

MINIMUM:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 10 64-bit
Processor: Intel I5 4690 / AMD FX 8350
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GTX 970 / RX 480 (4GB+ of VRAM)
DirectX: Version 11
Storage: 150 GB available space
Additional Notes: SSD required
RECOMMENDED:
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 10 64-bit
Processor: Intel i7 8700K / AMD r5 3600
Memory: 16 GB RAM
Graphics: Nvidia 2060 Super / RX 5700 XT (8GB+ of VRAM)
DirectX: Version 11
Storage: 150 GB available space
Additional Notes: SSD required

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

När jag spelat har jag redan fått några favorit companions.

De jag alltid kör med än så länge är dessa

Shadowheart - Cleric, heals support

Lae'zel , figther, damage melee och pilbåge

Gale , Wizard, jävla massa spells

När hela spelet kommer lär jag dock ha

Karlach , Berserker, melee

Liten spoiler.

Man stöter på henna i EA men kan inte rekrytera, däremot kommer hon finnas i fulla spelet.

Dold text
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

En titt på Char creatorn.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta!

Spelade väl iaf dussinet timmar tidigare under Early Access-perioden och tyckte det kändes väldigt lovande, men att man fortfarande inte får ta med sin sparfil gör ju att jag känner att det är bäst att bara härda ut och vänta nu; det är väl 2 veckor kvar bara?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot att köra detta Saknar dock många raser från 5e

Permalänk
Medlem

Funderade också vart bg3 tråden va, bra att dne startats upp iaf :). Inget spel på väldigt länge har fångat mig så som bg3 har i bara early access stadiet.

Jag började helt ovetande om dnd och spelade bara igenom första playthru på känsla, andra playthru körde jag lite annorlunda vilket resulterade i helt andra utfall och då kan man säga att man va fast.

Till release funderar jag mest över vilka companions man ska köra med men det lutar åt shadowheart, karlach och halsin. Laezel passar inte riktigt in i mina egna val och så gillar hon inte shadowheart heller, iaf inte i början så jag skippar henne.

Efter jag läste om multiclass blev de väldigt svårt att välja sin egen klass känner ja. Jag tänker inte köra Dark urge då det inte alls rimmar med hur jag vill spela igenom spelet. Lutar åt bard/warlock, alternativt gloomstalker/nått, kommer nog ta ett tag att bestämma mig men jag kan väldigt lite om dnd överlag.

Lirade patch 9 endast och pausade för några månader sedan för att inte nöta för mkt.

En sidonotering jag la märke till som verkligen förhöjd upplevelsen va att hdr va riktigt snyggt enligt mig, så kommer definitivt köra med det vid release.

Permalänk
Medlem

Som gammal D&D-nörd (Femte konfluxen någon?) är det här något jag sett fram mot enormt mkt. Har medvetet hållt mig från EA och att läsa för mkt men nu tycker jag mig se så mkt positivt att man får väl kasta sig in i det.

Release imorn, eller hur?

Var bör man köpa det?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Blir att skaffa, lite oklart när bara. Skulle kunna bli nu vid lanseringen rent av, har en liten lucka fram tills Starfield lanseras i september.

Känns lite sjukt att lanseringen faktiskt är imorrn, spelet har legat i Early Access länge men samtidigt känts som det legat långt fram i tiden. Riktigt tokälskade Baldurs Gate-spelen, Icewind Dale och Planescape Torment när dessa lanserades i slutet av 90-talet så ganska givet att titta närmare. Men med några undantag (Satisfactory) så brukar jag vilja undvika Early Access-titlar.

Blir att följa tråden med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot detta i 3 år eller vad det nu är.
Inte kört mer än "tutorial" i early access så jag fattade gameplay loopen. Blir nog en Warlock eller Sorlock (sorcerer + warlock multiclass) för mig beroende på hur jag känner mig imorgon. Vet redan att jag troligtvis skall ha

Karlach, Astarion och Shadowheart

Dold text

I mitt party.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vilken tid släpps det?

Permalänk
Medlem

17:00 släpps det, men ingen pre-load pga att det är Early Access fram tills release. Och att installera det på nytt skulle ta lika lång tid som att uppdatera redan installerad Early Access-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

17:00 släpps det, men ingen pre-load pga att det är Early Access fram tills release. Och att installera det på nytt skulle ta lika lång tid som att uppdatera redan installerad Early Access-version.

Ok tack för svar. Då var det onödigt att köpa och installera nu för att slippa det imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Som gammal D&D-nörd (Femte konfluxen någon?) är det här något jag sett fram mot enormt mkt. Har medvetet hållt mig från EA och att läsa för mkt men nu tycker jag mig se så mkt positivt att man får väl kasta sig in i det.

Release imorn, eller hur?

Var bör man köpa det?

Har kikat lite med och verkar ju bara finnas två ställen: Steam och GOG.

Hade hoppats kunna få till någon liten deal bland de mer officiella butikerna men fullpris. Eh, kanske värt det ändå.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Som gammal D&D-nörd (Femte konfluxen någon?) är det här något jag sett fram mot enormt mkt.

Ähm. Femte konfluxen är Drakar och Demoner. D&D är Dungeons and Dragons. Helt olika spelregler och värld. Gillar man det ena kanske man gillar det andra, men det riskerar ju att bli en besvikelse om man inte vet att det är olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Ähm. Femte konfluxen är Drakar och Demoner. D&D är Dungeons and Dragons. Helt olika spelregler och värld. Gillar man det ena kanske man gillar det andra, men det riskerar ju att bli en besvikelse om man inte vet att det är olika saker.

Jag ser poängen om man läser det så ordagrant - menade bara på att jag är fördisponerad att gilla det här mtp tidigare intresse

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Har kikat lite med och verkar ju bara finnas två ställen: Steam och GOG.

Hade hoppats kunna få till någon liten deal bland de mer officiella butikerna men fullpris. Eh, kanske värt det ändå.

Jag tolkade det som att bägge är drm-fria så då bara råkade det bli steam pga lathet.

Men ändå, 599 spänn känns väl rätt ok i dagens prisklimat för nåt sånt här.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Ok tack för svar. Då var det onödigt att köpa och installera nu för att slippa det imorgon

Du får deluxe edition utan extra kostnad om du köper early access innan release.

"Why Early Access?
Release is right around the corner, so as a thank you to everyone who supports the game prior to launch, you’ll be getting the Digital Deluxe Edition content for free."

-Steamsidan

Permalänk
Hedersmedlem

Har någon lite bra länkar till material för att sätta sig in i spelet, så gott som går före release?
Har inte kört D&D alls förut, däremot Divinity: Original Sin 2, vilket inte verkar vara jättehjälpsamt för BG3.

Det finns ju hur mycket som helst på YouTube och webben i övrigt, men det är just det som är problemet -- att veta vad man ska kolla på.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har någon lite bra länkar till material för att sätta sig in i spelet, så gott som går före release?
Har inte kört D&D alls förut, däremot Divinity: Original Sin 2, vilket inte verkar vara jättehjälpsamt för BG3.

Det finns ju hur mycket som helst på YouTube och webben i övrigt, men det är just det som är problemet -- att veta vad man ska kolla på.

Det är väl inte fel att ha kört t.ex. D:OS2, det är ju samma övergripande genre även om det inte följer D&D-regelverket, och man känner väl igen sig iaf i hur Larian gjort i BG3...

Jag vet inte riktigt vad man ska rekommendera, men tycker att detta verkar vara en rimlig överblick som man ändå hinner läsa igenom:
https://baldursgate3.wiki.fextralife.com/New+Player+Help
Tänker kanske allra mest på avsnittet "DUNGEONS AND DRAGONS CONCEPTS" (längre ned på sidan) om man vill känna att man förstår vad som händer rent spelmekaniskt, men även övrigt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag tolkade det som att bägge är drm-fria så då bara råkade det bli steam pga lathet.

Men ändå, 599 spänn känns väl rätt ok i dagens prisklimat för nåt sånt här.

Funderar lite med. Finns fördelar med bägge butiker trots allt.
Blir lite mer än 599kr med kronans värde idag. Men överkomligt.

Skrivet av Schwalan:

Du får deluxe edition utan extra kostnad om du köper early access innan release.

"Why Early Access?
Release is right around the corner, so as a thank you to everyone who supports the game prior to launch, you’ll be getting the Digital Deluxe Edition content for free."

-Steamsidan

Intressant, kanske skulle slå till redan nu då kanske.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Som gammal D&D-nörd (Femte konfluxen någon?) är det här något jag sett fram mot enormt mkt. Har medvetet hållt mig från EA och att läsa för mkt men nu tycker jag mig se så mkt positivt att man får väl kasta sig in i det.

Release imorn, eller hur?

Var bör man köpa det?

Alltid varit nyfiken att prova spela DnD men aldrig kommit till skott , men när jag började spela Early Access så köpte jag starter kittet iaf 😁 har du nå tips på vart man kan spela? Bor i Sthlm.

Jag köpte det på GoG och Steam haha , för att stödja Larian. Släpps väll 19.00 imorn tror jag. Ingen-pre load dock 😅

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har någon lite bra länkar till material för att sätta sig in i spelet, så gott som går före release?
Har inte kört D&D alls förut, däremot Divinity: Original Sin 2, vilket inte verkar vara jättehjälpsamt för BG3.

Det finns ju hur mycket som helst på YouTube och webben i övrigt, men det är just det som är problemet -- att veta vad man ska kolla på.

Jag lärde mig genom att spela, läsa tutorials samt kolla upp lite bra tips för noobs på youtube. Sen kan du alltid spana in https://bg3.wiki/wiki/Main_Page

Riktigt bra information, gå inte för djupt bara multiclass osv fins hur mkt som hellst 😂

Kolla denna video den är bra för lite overgripande info om vad som skilljer klasserna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Du får deluxe edition utan extra kostnad om du köper early access innan release.

"Why Early Access?
Release is right around the corner, so as a thank you to everyone who supports the game prior to launch, you’ll be getting the Digital Deluxe Edition content for free."

-Steamsidan

Då var det bra att jag köpte det idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Då var det bra att jag köpte det idag

Hva betalte du for BG3? På Steam ble € 59.99 til rundt 711 SEK og på GOG ville de ha i SEK 678, i Euro 58.69 og USD 62.80.

Så vidt jeg vet vil BG3 være DRM fri også på Steam, så da er det ikke så stor forskjell mellom å kjøpe det på GOG eller Steam. Kun muligheten til å bruke Workshop er vel det som skiller mellom disse to butikker.

Early Access (EA) versjonen skal jo bli til en deluxe utgave når den når release i morgen (den 3. August), så det kan være verdt å kjøpe BG3 innen vi når release utgaven (der du mest sannsynlig vil se en bas utgave og en deluxe versjon i butikken i stedet for kun EA utgaven som er nå i butikken) på Fredag kl 17.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Hva betalte du for BG3? På Steam ble € 59.99 til rundt 711 SEK og på GOG ville de ha i SEK 678, i Euro 58.69 og USD 62.80.

Så vidt jeg vet vil BG3 være DRM fri også på Steam, så da er det ikke så stor forskjell mellom å kjøpe det på GOG eller Steam. Kun muligheten til å bruke Workshop er vel det som skiller mellom disse to butikker.

Early Access (EA) versjonen skal jo bli til en deluxe utgave når den når release i morgen (den 3. August), så det kan være verdt å kjøpe BG3 innen vi når release utgaven (der du mest sannsynlig vil se en bas utgave og en deluxe versjon i butikken i stedet for kun EA utgaven som er nå i butikken) på Fredag kl 17.00

Köpte på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Köpte på Steam

Samme her.

Kjøper du gjennom Steam appen på mobilen (Android eller IOS) eller via din datamaskin (Windows)?

Har hatt problemer den siste tiden med å gjøre kjøp på mobilen både via Steam og Firefox (begge på Android mobil). Først når jeg bruker web leseren (FF) på datamaskinen så vil kjøpet gå igjennom med BankID, der jeg bekrefter med med QR koden på skjermen gjennom BankID på mobilen.

Hade problemet vært kun uBlock Origin, så hadde det i det minste gått igjennom på Steam appen, men det er noe annet som ikke funker som det skal når jeg gjør kjøp på Steams butikk via mobilen.

Bruker samme bank og VISA kort, som jeg gjort i mange år og det har fungert på mobilen uten problemer inntil nå. Andre kjøp via mobilen har ikke vært noen problemer, så det er noe Steam har gjort der ikke lengre fungerer mellom Steam på mobilen og Skandiabanken (+BankID) systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Samme her.

Kjøper du gjennom Steam appen på mobilen (Android eller IOS) eller via din datamaskin (Windows)?

Har hatt problemer den siste tiden med å gjøre kjøp på mobilen både via Steam og Firefox (begge på Android mobil). Først når jeg bruker web leseren (FF) på datamaskinen så vil kjøpet gå igjennom med BankID, der jeg bekrefter med med QR koden på skjermen gjennom BankID på mobilen.

Hade problemet vært kun uBlock Origin, så hadde det i det minste gått igjennom på Steam appen, men det er noe annet som ikke funker som det skal når jeg gjør kjøp på Steams butikk via mobilen.

Bruker samme bank og VISA kort, som jeg gjort i mange år og det har fungert på mobilen uten problemer inntil nå. Andre kjøp via mobilen har ikke vært noen problemer, så det er noe Steam har gjort der ikke lengre fungerer mellom Steam på mobilen og Skandiabanken (+BankID) systemet.

Köpte i steam på Windows. Med mastercard och Swedbank. Alltid funkat utan problem, även på steams app (android)

Permalänk
Medlem

Det ska väl släppas kl 17 idag, right? Kommer bg3s' steamsida helt enkelt då bara att skifta från Early Acess till det riktiga spelet?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Väntat i 20 år...äntligen!!!!!!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Det ska väl släppas kl 17 idag, right? Kommer bg3s' steamsida helt enkelt då bara att skifta från Early Acess till det riktiga spelet?

Vad jag förstår så är det just något sånt som kommer hända, och det verkar vara pga att early access ligger ute som de inte kan tillhandahålla preload-möjlighet (det går tydligen inte att kombinera).

Den som haft Early Access installerat och vill förbereda lite inför släppet kan kika på: http://larian.club/Launch

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304