Hörlurar för omkring 2000?

Permalänk
Medlem

Hörlurar för omkring 2000?

Hallå.

Mitt g35 har nu lagt av och jag ska köpa nytt.

Min budget ligger väl mellan 1500-2000kr. Inte direkt säker på vad jag vill lägga ut. Men jag är lite intresserad av ett trådlöst, men för att slippa den jävla sladden som alltid ligger över tangentbordet. + Skulle vara smidigt att använda till TVn när tjejen sover eller något(Har en förstärkare).
Dock vet jag ju att man förlorar lite ljud kvalite genom att köra trådlöst, frågan är dock hur mycket?

Så jag har tre frågor:

1) Hur mycket sämre är ett par trådlösa för 1500-2000kr jämfört med sladd 1500-2000kr?
2) Vilka trådlösa skulle ni föreslå?
3) Vilka sladdade skulle ni föreslå?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

1: n/a
2: N/a
3: Sennheiser 598 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

1) Satsa på sladd. Bättre ljud och behöver inte laddas.
2) Inga
3) Sennheiser 598 är ett utmärkt förslag! En klar favorit hos mig, annars är ett par begagnade HD650 ännu bättre om du kan driva dom. Fast båda dom två är öppna, om du vill ha slutna för att inte störa kanske ett par AKG K271? Eller ett par beyer? Finns fins Shure också.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Sennheiser Hörlurar Momentum?

Som jag förstår det är dessa sjukt lätta att driva, men hur stor skillnad är det mellan Sennheiser Hörlurar Momentum, 598 och 650?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vad tror ni om Sennheiser Hörlurar Momentum?

Som jag förstår det är dessa sjukt lätta att driva, men hur stor skillnad är det mellan Sennheiser Hörlurar Momentum, 598 och 650?

Hd650 öppna lurar och ger ett mer öppet och luftigt ljud,kanske att föredra om man sitter inne och finlyssnar,dock har jag för mig att akg k701 har större ljudbild (soundstage) och inte lika pang på öronen som hd650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Hd650 öppna lurar och ger ett mer öppet och luftigt ljud,kanske att föredra om man sitter inne och finlyssnar,dock har jag för mig att akg k701 har större ljudbild (soundstage) och inte lika pang på öronen som hd650.

Hej! Jag skrev en väldigt mer detaljerad post på what.cd. Jag copy pastar den så kanske jag kan få bättre hjälp? Det är på engelska så hoppas folk fattar

Hello.

I am currently looking for a pair of headphones to replace my old gaming headphones (Logitech G35).

Some basic info to help you help me:
1. I live in Sweden.
2. Budget about 2500 SEK (280ish Euro).
3. Prefer closed ones due to living with my GF. So when I lissen to high music, I wont bother her watching TV or vice versa.
4. I got glasses and a huge head. Logictech G35 sits alright tho.
5. I got a Onyko TX-NR609 with a XTZ 12.16 subwoofer and a pair of Dynavoice Definition 8. (Paid 5000SEK(~580euro) for the speakers and 4500SEK(~520euro) for the Subwoofer.

Useage:
1. I lissen to various kind of music, Rihanna, Fallout boys, Headhunterz, Taylor Swift.. so no real genre I can say.
2. I'll use them mostly to my computer that has no extern soundcard. Got a above average Moderboard tho.
3. Will use them sometimes to my SanDisk or SG4 (MAYBE).
4. If the cord is big enough I might use them once in a while to my 609 for watching TV when my GF is sleeping or other way around.

I've been looking at sennheiser momentum but afraid they wont fit me due to my big ass head.

So I hope somoene can help me expand my mind and look at diffrent headsets and brands I might not know off (Im abit of a moron when it comes to headsets.. I mean, I bought a G35 once).

NOTE: If you suggest Beats by Dre or something like that, I wont ever ever lissen to you again.

Thanks in advice

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Köp hd650 beggat

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Shure SRH940

Beyerdynamic DT770/880

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Köp hd650 beggat

Jag vill inte ha några öppna hörlurar och ABSOLUT inte beg. hörlurar.. en sån sak jag aldrig tänker köpa beg.

Vad tror ni om Elgigantens erbjudanden atm? http://www.elgiganten.se/catalog/ljud-bild/se_horlurar_ljud/h...

20 % på alla (Ändras när man lägger in dem i varukorgen).

Problemet med att köpa HD650 är att jag antagligen aldrig kommer köpa en förstärkare till dem.
Jag vill ha något som är lättdrivet.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Förstärkare lär de behöva - annars hittade jag nya på ebay.uk för
lite drygt 2500 kr efter ca 30 sekunders sökande - se här

http://www.ebay.co.uk/itm/Sennheiser-HD650-Overhead-Headphone...

Jobbar man på det mera borde man kunna finna dem billigare ... .

Permalänk
Medlem
Skrivet av palbin:

Förstärkare lär de behöva - annars hittade jag nya på ebay.uk för
lite drygt 2500 kr efter ca 30 sekunders sökande - se här

http://www.ebay.co.uk/itm/Sennheiser-HD650-Overhead-Headphone...

Jobbar man på det mera borde man kunna finna dem billigare ... .

Suck... jag skrev PRECIS att jag inte vill ha öppna och att jag vill ha lätt drivna.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja men dom e rätt bra om man har en stärkare ... .

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=164505
Dessa ska vara bra och ganska lättdrivna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Suck... jag skrev PRECIS att jag inte vill ha öppna och att jag vill ha lätt drivna.

Att de även ska vara lättdrivna gör ju det hela mycket svårare

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=164505
Dessa ska vara bra och ganska lättdrivna.

+1
Kanske t.o.m 80ohm versionen som är 300kr billigare räcker.

Skrivet av FBGKimpan:

1) Hur mycket sämre är ett par trådlösa för 1500-2000kr jämfört med sladd 1500-2000kr?

Sennheisers rs-170 lät skräp när jag provade dem hemma. Köp en förlängningskabel istället.

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Vad tror ni om Sennheiser Hörlurar Momentum?

Som jag förstår det är dessa sjukt lätta att driva, men hur stor skillnad är det mellan Sennheiser Hörlurar Momentum, 598 och 650?

jag äger själv ett par Momentum och jag är sjukt nöjd med dem jag ville ha bra ljud som jag kunde ta med överallt och till det är de verkligen perfekta! Jag har absolut ingen erfarenhet om de andra två nämnda lurarna men jag vet att Momentum är riktigt bra

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum