Nätaggs fläkten går inte igång?

Permalänk

Nätaggs fläkten går inte igång?

Hej alla kunniga!=) Min kompis har en dator där nätaggregatets fläkt inte går igång? Jag säger att han borde gå till sin återförsäljare och begära att han ska få ett nytt exemplar, hela datorn är bara några månader gammal. Nätagget fumgerar bra men fläkten går inte igång! Han nätagg heter "Corsair TX 650"

Permalänk
Skrivet av Slugstawishman:

Hej alla kunniga!=) Min kompis har en dator där nätaggregatets fläkt inte går igång? Jag säger att han borde gå till sin återförsäljare och begära att han ska få ett nytt exemplar, hela datorn är bara några månader gammal. Nätagget fumgerar bra men fläkten går inte igång! Han nätagg heter "Corsair TX 650"

Hmm,det kan vara så att nätagget har en hybrid lösning. Dvs att fläkten går igång efter hur mycket nätagget belastas. Men skulle kolla upp det innan man belastar nätagget.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Corsair TX använder fläkten först när den behövs.... såvida den inte har gått sönder. Den borde snurra vid belastning.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |