Permalänk

webkamera problem

Upgraderade nyligen datorn med en 4770k samt Asus z87 Pro Moderkort,
Eftersom jag körde raid på mitt gamla moderkort så kände inte det nya moderkortet av min raid, Så fick skapa en ny och formatera om datorn.

Så har en Fresh install på windows 8, Installerade min Cam, och märkte att den inte vill starta, Och i skype står det att den används av ett annat program.
Så avinstallerade allt så windows är "fresh" Installerade Camen igen samma problem, googlade runt, Testat olika lösningar inget har hjälpt,

Bytt USB plats, Testat utan Logitech drivrutiner, Då microsoft ger mig ett par drivrutiner så den ska fungera hjälpte inte.

Camen fungerade på Windows 8 innan, dock annat moderkort.
Så har även varit inne i bios och letat efter "USB" inställningar som kan förstöra camen dock inget som hjälp,

Så är det någon som har en ide som jag kan testa är jag väldigt tacksam.

Annars Installerar jag windows 8 igen, funkar det inte då så blir det windows 7 och fan inte det funkar så vet jag inte vad jag gör.
Då har Asus gjort ett Z87 moderkort som inte har support för Webkamera.

Kameran är en Logitech HD C615

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Intressant, jag hade exakt samma problem efter uppgradering till just det, ett ASUS Z87 kort.

Däremot så löste en fräsch installation mitt problem. Om det har nåt med ordningen att göra så installerade jag bara NIC drivisen, alla windowsupdpateringarna och sen Skype och kollade att kameran funkar (vilket den gjorde dock ingen bild pga att defaultdrivisen för grafikkortet inte är nåt vidare) och sen resten.

Hade samma problem både med an Logitech HDnåtoch en Microsoft Lifecam så det är inte det som strular.

Permalänk
Skrivet av Minnesota:

Intressant, jag hade exakt samma problem efter uppgradering till just det, ett ASUS Z87 kort.

Däremot så löste en fräsch installation mitt problem. Om det har nåt med ordningen att göra så installerade jag bara NIC drivisen, alla windowsupdpateringarna och sen Skype och kollade att kameran funkar (vilket den gjorde dock ingen bild pga att defaultdrivisen för grafikkortet inte är nåt vidare) och sen resten.

Hade samma problem både med an Logitech HDnåtoch en Microsoft Lifecam så det är inte det som strular.

Haha intressant, men jag installerar om Windows nu tar ju bara 5 min att installera Windows 8

Skickades från m.sweclockers.com

Så nu är det fräsch ren Windows 8 installerade kameran och den fungerar som den ska. Nu ska jag installera en sak i taget och se vad som slår ut den

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Haha intressant, men jag installerar om Windows nu tar ju bara 5 min att installera Windows 8

Skickades från m.sweclockers.com

Så nu är det fräsch ren Windows 8 installerade kameran och den fungerar som den ska. Nu ska jag installera en sak i taget och se vad som slår ut den

Kanske en liten galen idé, men kan det inte lösa sig ifall du uppdaterar BIOS (ifall det har kommit någon till ditt moderkort)
Bara en spontan tanke

EDIT: såg att de löste sig

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Skrivet av mecke96:

Kanske en liten galen idé, men kan det inte lösa sig ifall du uppdaterar BIOS (ifall det har kommit någon till ditt moderkort)
Bara en spontan tanke

EDIT: såg att de löste sig

Inga bios uppdatering finnes än så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Visade sig vara en bugg i USB charger programmet som "lyssnade" på kameran och blockerade ut Skype. ASUS patchade bort det nån månad senare om nu nån åker dit på det igen.

Permalänk
Medlem

Tjenare, låter antagligen som en total noob, men har precis samma problem med min.
Läste att ni hade en lösning och undrar ifall ni skulle kunna skriva ner en "step by step"?

Vore iaf väldigt snällt

Tack på förhand!

MvH Hazokie

Tjo igen, hitta lösningen var ju bara att uppdatera ai charger, borde läsa lite noggrannare ibland men tack iaf för lösningen!:D
<3 all!