Permalänk
Medlem

hjälp med seg dator!

hej, min bärbara dator har presterat riktigt dåligt på senaste tiden, kan knappt spela wow på lägsta grafiken, hade denna dator när jag var mindre, o jag tror jag mixtrade ganska mycket med grafik kortet och lite med processorn, Så om någon vet vad jag kan göra för att ge denna gamla skönhet lite mer kraft igen, skriv hur!

Edit: Har ett grafik kort som heter "GeForce 8200 g" och processorn, " celeron T3100 @ 1.9 ghz" inte några kraftfulla grejer, men jag VET att wow har spelat mycket bättre, har runt 10-25 fps, medans jag hade runt 30-50 förut.

Permalänk
Medlem

har även ett till problem, datorn stängs av efter 1-2 timmars spelning, detta är nånting som börjat hända för bara några månader sedan, tror den blir för varm, lite konstigt när fläkten låter högt så inihelvete.

Permalänk
Avstängd

Kan vara för höga temperaturer. Ladda ner HWMonitor och återkom med resultat.

Permalänk
Skrivet av MrYgve:

har även ett till problem, datorn stängs av efter 1-2 timmars spelning, detta är nånting som börjat hända för bara några månader sedan, tror den blir för varm, lite konstigt när fläkten låter högt så inihelvete.

blås rent datorn med tryckluft, låter som damm har satt igen din kylare.

sedan kan du också prova att ladda ner detta program och köra en komplett städning av din dator.

http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare/3000-2086_4-1040...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

"MSI MS 1734 THRM" var på 91 grader, han inte titta på dom andra, då datorn dog.. EDIT: http://imgur.com/F0TvRE6

Permalänk
Avstängd

Som sagt, fixa tryckluft på burk och blås rent datorn insida. Kom ihåg att hålla i fläktarna när du blåser så att de i börjar snurrra för fort och riskerar att gå sönder.

Permalänk
Medlem