Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Bara lägga in en amerikansk adress som leveransadress, nycklarna kommer ändå via ditt Amazonkonto.

Jag lade in huvudkontorets adress i CA och det fungerade finfint att beställa.

Haha, sjysst. Jag gjorde det samma och det gick igenom! Tack

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlsten68:

Sony brusreducerande hörlurar MDR-1RNC för 2031 kr på Elektroworld
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/MDR1RNC...
850 kr billigare än andra på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1518284

En knubbig amerikan tyckte dom var dåliga.
Han testar ganska många lurar så litar på vad han säger.

http://www.youtube.com/watch?v=xHEyNwnuIkU

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sick3r:

"Game Downloads are only available to US customers"

Gjorde ett account och registrerade kreditkort för ingenting.........

Om du läser ett par inlägg upp i denna tråden så ser du att de som köpt har angivit en amerikansk adress.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sick3r:

Nämnde nyss att detta INTE går då man inte får köpa digitala produkter från den sidan om man bor utanför USA..

Så varför togs min kommentar bort medan "tipset" fortfarande står kvar??

Diskussion i fyndtråden är inte tillåtit, varför fortsätter du då? Det går visst att köpa grejer i USA, bara fixa en fejk adress.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

För i helvette, det går att köpa från amazon USA det var därför din ***** inlägg togs bort sluta kommentera skiten, får ett mail när ett fynd görs och med ditt störande inlägg så blir man förbannad.

Sorry för alla som fick ett mail pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sick3r:

Ska jag bara fortsätta kommentera och fortsätta få mina kommentarer borttagna i alla evighet, eller vill herr allsmäktige supermoderator förklara sitt agerande? Större chans att jag blir avstängd av ingen anledning såklart än att mod slutar leka sandlåda faktiskt men jag gör ett försök ändå.

Men jag kommer såklart fortsätta göra printscrn.

För satan människa läs första inlägget på tråden och gå till diskussionstråden istället för att spamma denna tråd!

Citat:

Diskussion om fyndtips
Det är många som prenumererar på denna tråd och får påminnelse varje gång den uppdateras. För att hålla nere brus och samtidigt ge möjlighet till diskussion om tipsen finns en separat diskussionstråd. Gå dit om ni har frågor eller något annat att säga om specifika tips.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sick3r:

Ska jag bara fortsätta kommentera och fortsätta få mina kommentarer borttagna i alla evighet, eller vill herr allsmäktige supermoderator förklara sitt agerande? Större chans att jag blir avstängd av ingen anledning såklart än att mod slutar leka sandlåda faktiskt men jag gör ett försök ändå.

Men jag kommer såklart fortsätta göra printscrn.

Varför i hela fridens namn skriver du i "Dagens fynd – BARA TIPS, INGEN DISKUSSION – läs första inlägget innan du "
tråden?

Om du får dina mess borttagna där ifrån säger det sig själv eller hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

För i helvette, det går att köpa från amazon USA det var därför din ***** inlägg togs bort sluta kommentera skiten, får ett mail när ett fynd görs och med ditt störande inlägg så blir man förbannad.

Sorry för alla som fick ett mail pga detta.

Skrivet av Electrix:

För satan människa läs första inlägget på tråden och gå till diskussionstråden istället för att spamma denna tråd!

Och ni 2 bröt mot exakt samma regel, starkt jobbat?

Börjat bli trött på att få mail ifrån alla som spammar ner den tråden nu tbh.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för samtliga som "premar" på tipstråden och fick mitt inlägg men mitt tålamod tog slut.

Skrivet av Nivity:

Och ni 2 bröt mot exakt samma regel, starkt jobbat?

Han läser ju inte denna tråden.. Han kommer ju inte sluta. Kunde PM:at men orkar inte pyssla med de i mobilen.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Ber om ursäkt för alla onödiga mailutskick. Problemet var väl att jag fick kommentaren borttagen utan att få reda på varför den blev borttagen och det gjorde mig sur. Att man kan dra hem spelen ändå genom att byta adress är ju inte solklart för alla. Sidan kan lika gärna gå efter ip när det gäller downloads vad fan vet jag liksom. Så varför inte bara informera mig inte det istället och lägga en notis på tipset att man måste göra så. Vet inte.. har varit på andra forum där mods har varit helt åt *** med folk så jag reagerar väl lite för starkt. Sen verkar jag vara för dum för att inse att denna tråd fanns dessutom.. aja. xD

Igen, förlåt för alla iq befriade inlägg från mig.

Edit: Har nu fixat spelen väldigt smärtfritt och billigt. Tack så mycket för hjälpen. <3 <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sick3r:

Ber om ursäkt för alla onödiga mailutskick. Problemet var väl att jag fick kommentaren borttagen utan att få reda på varför den blev borttagen och det gjorde mig sur. Att man kan dra hem spelen ändå genom att byta adress är ju inte solklart för alla. Sidan kan lika gärna gå efter ip när det gäller downloads vad fan vet jag liksom. Så varför inte bara informera mig inte det istället och lägga en notis på tipset att man måste göra så. Vet inte.. har varit på andra forum där mods har varit helt åt *** med folk så jag reagerar väl lite för starkt. Sen verkar jag vara för dum för att inse att denna tråd fanns dessutom.. aja. xD

Igen, förlåt för alla iq befriade inlägg från mig.

Fyndtråden kräver väldigt mycket moderering, mer än vad den egentligen borde få. Den är dock väldigt populär, så vi kör på det. För att göra det så effektivt som möjligt så informerar vi inte alltid alla enskilda när inlägg raderas, pga tidsbrist. (Oftast förstår man ju om inlägget raderas, när topic är "LÄS REGLERNA!". Ingen diss mot dig dock, alla gör vi misstag.

För att inte alla ska spammas med mailutskick skriver vi heller inte rensningskommentarer jätteofta.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ett bra pris på PS3 12 GB med två handkontroller för 1500 kr? : http://www.elgiganten.se/product/spe..._PRISJAKT_EGAB

Vad jag förstår så ingår det inte cradle till denna så det blir någon extra 100 lapp för en sådan plus en hårddisk. En PS3:a med 500 GB hårddisk(endast en kontroll) kostar 2000 kr.

Vad jag förstår så tar ett spel ganska mycket plats på hårddisken och 12 GB räcker inte långt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Är det verkligen ett bra pris på PS3 12 GB med två handkontroller för 1500 kr? : http://www.elgiganten.se/product/spe..._PRISJAKT_EGAB

Vad jag förstår så ingår det inte cradle till denna så det blir någon extra 100 lapp för en sådan plus en hårddisk. En PS3:a med 500 GB hårddisk(endast en kontroll) kostar 2000 kr.

Vad jag förstår så tar ett spel ganska mycket plats på hårddisken och 12 GB räcker inte långt?

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS3...

Såg också den och kollade prisjakt och det verkar ju vara några som säljer för det priset, min undran är vad menas med "får plats på hårddisken" måste man installera spel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS3...

Såg också den och kollade prisjakt och det verkar ju vara några som säljer för det priset, min undran är vad menas med "får plats på hårddisken" måste man installera spel ?

Nej, man måste inte installera på hårddisken men det snabbar upp laddningstiden ganska mycket och dessutom gör det att vissa spel laggar mindre. Ett spel tar väll 7-8 GB så 12 GB räcker inte långt speciellt inte om man går online och laddar ner grejer därifrån med.

12 GB är vad jag förstår bara ett flashminne, vill man ha en hårddisk så måste man köpa en särskild hållare(ingen aning var man köper den) som ser ut att kosta 100-200 kr.

Så vill man ha med hårddisk så hamnar väll priset på ca 2400 kr eller något, d.v.s inte särskilt billigt. Förstår inte hur de lyckas få sålt detta för 1800 kr som ska vara normalpris.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adava:

TinyWings gratis idag på AppStore!

Ligger först i listan på länken i inlägget ovan. (Nedan)

Skrivet av DunderKlumpen:
Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Vill nämna att Bioshock 1 och 2 bundle för $4.99 på amazon inte längre gäller tyvärr. $39.98 nu.

Angående PS3 12 GB håller jag med. Men jag skulle nog stoppa i en av mina SSD'er i den istället för en vanlig hårddisk om jag skulle köpa en PS3'a så om man kan göra en utan hårddisk för billigare är det väl bara bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightForz:

Just nu får du 20% rabatt på hela vårt sortiment av Outdoor- och Sportprylar. Ange koden nedan i kassan för att utnyttja erbjudandet.

Kod: xY9F3z9G
Klicka här!
http://cdon.se/sport_%26_fritid/

Hur är detta relevant för sweclockers? Fyndtråden är för elektronik.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är den här någonting att hänga i granen eller? Riktigt snygg och verkar vara ett bra koncept. Ganska schysst pris på ICA Maxi:

TDK Wireless Sound Cube V513 - 1299:-

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Avstängd

Vad är det för typ av hdd man använder i ps3, har ett gäng 2.5" sata liggandes (alla över 300gig) skulle ni anse det vara värt ?

(Ledsen men jag vill inte starta en tråd i konsoll forumet och börja om från början med frågorna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vad är det för typ av hdd man använder i ps3, har ett gäng 2.5" sata liggandes (alla över 300gig) skulle ni anse det vara värt ?

(Ledsen men jag vill inte starta en tråd i konsoll forumet och börja om från början med frågorna)

Max 1TB och inte högre än 9,5mm i höjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vad är det för typ av hdd man använder i ps3, har ett gäng 2.5" sata liggandes (alla över 300gig) skulle ni anse det vara värt ?

(Ledsen men jag vill inte starta en tråd i konsoll forumet och börja om från början med frågorna)

Köpte denna 750 GBare till min tjocka 60 GB PS3a för totalt 328 kr när CDON hade lite rabatt på den. Enkel att plocka ur chassit och installera i PS3an, rullar på fint

Permalänk

Är det bara 2.5 tum som gäller eller går 3.5 tum också bra för PS3?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ska du använda disken internt så krävs en 2,5" med maxhöjd 9,5 mm samt en vagga för 12 GB varianten;
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

Ska du använda den som extern spelar det inte roll om det är 2,5 eller 3,5.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Ska du använda disken internt så krävs en 2,5" med maxhöjd 9,5 mm samt en vagga för 12 GB varianten;
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

Ska du använda den som extern spelar det inte roll om det är 2,5 eller 3,5.

Ok, om jag köper får det bli en SSD då. Tack!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_g110_keyboard-836...

Logitech G110 Keyboard billigt, enligt CDON -57% (a.k.a bullshit) men några procent är det nedsatt med!

399:-

Någon som har detta tangentbord och kan säga något om det? Är ingen hardcore-gamer så jag bryr mig inte om det är mekaniskt eller ej (har ändå ett G13 för spel), utan mest om det är ett ok tangentbord överlag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Den mest prisavärda TV:n idag:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664138

3990:-

Övrigt:

Finns även på SIBA för 3990:-, kostar närmare 7000:- på NetonNet, sålt slut på Elgiganten samma dag som erbjudandet började gälla. På elgiganten har tryckfelsnisse varit framme, då det står 50hz. Har ringt och kollat, och det skall stå 100hz. För sanna specifikationer hänvisar jag därför till prisjakt.

Sålt slut är väl synd att säga. Finns i lager på EG i 60 varuhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur är detta relevant för sweclockers? Fyndtråden är för elektronik.

Man kan ju alltid beställa en pulsklocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Den mest prisavärda TV:n idag:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664138

3990:-

Övrigt:

Finns även på SIBA för 3990:-, kostar närmare 7000:- på NetonNet, sålt slut på Elgiganten samma dag som erbjudandet började gälla. På elgiganten har tryckfelsnisse varit framme, då det står 50hz. Har ringt och kollat, och det skall stå 100hz. För sanna specifikationer hänvisar jag därför till prisjakt.

Är denna verkligen "den mest prisvärda TV:n idag"? I så fall, varför?

Skrivet av zlackern:

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=777411&utm_campaign=2...
LG 50" Plasma TV 50PN650T
600hz SFD
Ganska tunn, 57 mm utan stativ.
4440 kr. Närmast på prisjakt är 6990 kr.

Känns väl också rätt prisvärd?

Permalänk
Skrivet av zlackern:

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=777411&utm_campaign=2...
LG 50" Plasma TV 50PN650T
600hz SFD
Ganska tunn, 57 mm utan stativ.
4440 kr. Närmast på prisjakt är 6990 kr.

Jag bytade ut min 5 år gamla philips HD plasma och jag är nöjd med mitt köp.
Helt ok bild när man kollar på bluray.
Dock så kostade den 5990 när jag köpte den så det känns lite surt att den kostar 4440 nu :/

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Jag bytade ut min 5 år gamla philips HD plasma och jag är nöjd med mitt köp.
Helt ok bild när man kollar på bluray.
Dock så kostade den 5990 när jag köpte den så det känns lite surt att den kostar 4440 nu :/

Jag brukar aldrig kolla på tv-priser då jag precis köpt en, man blir så deprimerad