Ang rökning (mild risk att förlora aptit, läs ej i så fall)

Permalänk

Ang rökning (mild risk att förlora aptit, läs ej i så fall)

Tämligen konstigt men jag måste fråga.. Jag är ingen kedjerökare, tar väl en cigg eller två i genomsnitt varje vecka när jag känner fört och nästan varje gång efteråt känner jag att jag behöver gå på toa och skita. Inte ont i magen utan det pressar i ändtarmen. Det händer oftast när jag inte har speciellt mycket mat i magen.

Vad tror ni? Genuint intresserad.

Permalänk
Medlem

Har för mig att både koffeein och nikotin är stimulerande för tarmarna.
Eventuell aptitdödare:

Märker att när jag slutar dricka kaffe (jag vet, vad tänker jag med) en tid, så går inte tåget enligt tidtabellen om du förstår vad jag menar. Folk som är inbitna kaffedrickare, altså mååånga koppar per dag får seriösa magproblem när dessa slutar dricka kaffe på morgonen

Dold text

Fast jag vet inte, bara mina egna observationer

Permalänk
Medlem

Låter som början till ett nikotinberoende, nikotin är ju en känd stimulant och förstoppning är väl bland dom allra vanligaste abstinensbesvären man får vid rökstopp så en koppling dit är nog inte helt osannolik.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

är väll direkt kopplat med varandra.
Jag upplever samma, beror helt och hållet på hur magen är när jag tar en cigg.
Men visst upplever jag samma, fast sen har jag diagnosen IBS, så de är bättre visa dagar än andra

Men kaffe däremot, de är som att kasta en granat i magen!

Magbesvär, Förstoppning, gaser och orolig mage är vanligt vid rökstopp.
Vilket innebär att när du då tar en cigg igen, så släpper de för dig, och då blir de toa besök. Så alternativet är ju sluta helt eller börjar röka ordentligt, haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow