Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

hade ett svagt ögonblick och reaktiverade mina 2 konton. Isk grind... here i come again

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

hej söker evebuddys som har hjälp att lära upp en noob startade mitt account för 7 år sen inte haft tid för att börja med det ordentligt men nu är det dags så om nån vill ha en trevlig kille och prata med och hjälpa i mellan åt så finns jag! adda xina'h

Kompis du måste gå med i nått corp alltså, seriöst, eve är sjukt tråkigt astt spela själv och folk i npc corps brukar vara lite ... skeva.
Finns flera svenska större corp som gladeligen tar hand om nya spelare, för tro mig, om du inte har någon att gaffla med och få hjälp av kommer du sluta rätt omgående

Permalänk
Medlem

Ja, att spela i grupp är mycket roligare i nästan alla spel.

Man kan aldrig få för många att snacka skit med ingame. Det är det jag spenderar merparten av min tid med. Nuvarende medlemmar och gammalt folk som sökt nytt nu när corpet börjat dö ut + blandade bekanta hänger i en kanal och håller kontakten.

På grund av att mitt corp är lite smått oexisterade för tillfället spelar mest solo nu för tiden. Sommartid är ingen bra tid i eve. Men har ändå alltid folk att snacka skit med.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Hejsan EVE spelare!

Jag har börjat fundera mer o mer på EVE. sitter just nu och spelar Star Conflict och har en lång erfarenhet av WoT och massa andra mmo. Har hört att det är "extremt steep learning curve" för EVE. stämmer det fortfarande?

sitter och väntar på Firefall ska bli openbeta. idag eller imorgon sen får jag se vad jag börjar med, sugen att sätta mig in ett stort mmo univers igen. finns det trials kanske?

Tack på förhand och ha det gott!

//Ozz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzziippIT:

Hejsan EVE spelare!

Jag har börjat fundera mer o mer på EVE. sitter just nu och spelar Star Conflict och har en lång erfarenhet av WoT och massa andra mmo. Har hört att det är "extremt steep learning curve" för EVE. stämmer det fortfarande?

sitter och väntar på Firefall ska bli openbeta. idag eller imorgon sen får jag se vad jag börjar med, sugen att sätta mig in ett stort mmo univers igen. finns det trials kanske?

//Ozz

Du har pm

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzziippIT:

Hejsan EVE spelare!

//Ozz

Det beror ju på vad man jämför med. Jag har spelat många MMOs, och ja det är nog det svåraste att komma in i. Inte för att det är sjukt svårt utan för att andra är barnsligt enkla. Andra MMO brukar vara lite mer rakt på action, medan Eve har ett större taktisk element. Enda sättet för dig att få svar på frågan är att testa själv.

Andra MMO har jag tröttnat på efter ett tag men i Eve finns det alltid nya saker att testa och bemästra. I andra MMO är det relativt lätt att nå maxlevel, maxade skills, fixa bra gear och gå lös på whatever end-content. I Eve finns inga levels, maxade skills kommer man troligtvis aldrig att nå och end-content finns det inget/oändligt beroende på hur man ser på saken.

Angående trial så finns det buddy invites. Du får 21 dagar trial och den som bjuder in får ca 600 miljoner isk (ingame cash) när du börjar betala för mer tid. Det finns överflöd av buddy invites så du kan lätt begära en stor del av den isk bonusen. Det är riktigt nice för då behöver du inte känna dig orolig för att förlora skepp när du testar nya saker. Det räcker länge för en ny spelare.

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Det beror ju på vad man jämför med. Jag har spelat många MMOs, och ja det är nog det svåraste att komma in i. Inte för att det är sjukt svårt utan för att andra är barnsligt enkla. Andra MMO brukar vara lite mer rakt på action, medan Eve har ett större taktisk element. Enda sättet för dig att få svar på frågan är att testa själv.

Andra MMO har jag tröttnat på efter ett tag men i Eve finns det alltid nya saker att testa och bemästra. I andra MMO är det relativt lätt att nå maxlevel, maxade skills, fixa bra gear och gå lös på whatever end-content. I Eve finns inga levels, maxade skills kommer man troligtvis aldrig att nå och end-content finns det inget/oändligt beroende på hur man ser på saken.

Angående trial så finns det buddy invites. Du får 21 dagar trial och den som bjuder in får ca 600 miljoner isk (ingame cash) när du börjar betala för mer tid. Det finns överflöd av buddy invites så du kan lätt begära en stor del av den isk bonusen. Det är riktigt nice för då behöver du inte känna dig orolig för att förlora skepp när du testar nya saker. Det räcker länge för en ny spelare.

Snarare runt 520 mill då PLEX går upp och ner i Jita/Amarr mellan 510-540 mill.

Min deal var att ge ut 400 mill till den som subba via min buddyinv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Snarare runt 520 mill då PLEX går upp och ner i Jita/Amarr mellan 510-540 mill.

Min deal var att ge ut 400 mill till den som subba via min buddyinv.

Har inte koll på aktuella marketpriser. Men det låter rimligt. Sist jag köpte plex låg priset strax under 600 mil.

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit i highsec på ett tag utan har egentligen inte lämnat nullsec den senaste tiden. När jag började spela körde jag dock en del missions. Funderar nu på lite omväxling.

Har någon här kört lvl 4 epic arc mission? I mitt fall blir det gallente-versionen. Är det något att ha? Tänkte att det kan vara kul att ha kört igenom.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Jag har inte varit i highsec på ett tag utan har egentligen inte lämnat nullsec den senaste tiden. När jag började spela körde jag dock en del missions. Funderar nu på lite omväxling.

Har någon här kört lvl 4 epic arc mission? I mitt fall blir det gallente-versionen. Är det något att ha? Tänkte att det kan vara kul att ha kört igenom.

Rent ekonomiskt är det slöseri med tid. Men om du bara vill göra något annat så antar jag att det kan va något o göra. Även om det inte är speciellt spännande

Permalänk
Medlem

Epic arc är ett ok avbrott på monotont minande eller mission grinding.
Men det är också lite av en besvikelse. Det borde vara mer än det är.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ok. Synd. EVE behöver mer pve-content.

Det lät roligt när jag läste om det. Gjorde första, sisters of eve-arcen när jag började spela och tyckte den var rätt bra.

Läste att det skulle vara ganska mycket svårare än L4-missions. Så jag får nog beefa upp skillsen och skaffa lite bättre skepp först ändå.

Inte många dagar kvar tills jag kan flyga bombers nu så jag får roa mig med den så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Ok. Synd. EVE behöver mer pve-content.

Det lät roligt när jag läste om det. Gjorde första, sisters of eve-arcen när jag började spela och tyckte den var rätt bra.

Läste att det skulle vara ganska mycket svårare än L4-missions. Så jag får nog beefa upp skillsen och skaffa lite bättre skepp först ändå.

Inte många dagar kvar tills jag kan flyga bombers nu så jag får roa mig med den så länge.

Incursions. PvE med PvP-stil, åtminstone när man kör de "högre" såsom Assault, HQ och Mothership.

En vanlig runda i en vettig flotta pendlar mellan 60-90 miljoner ISK/timmen + en hel drös med Loyalty Points hos CONCORD. För det mesta är det också någorlunda roligt så man slipper den värsta grindkänslan. Jag skillade Guardian och Logi 5 + supportskills för att sedan kontakta "The Ditanian Fleet" som fokuserar på Armor.

Om du föredrar Shield finns bl.a. "Incursion Shiny Network".

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Incursions. PvE med PvP-stil, åtminstone när man kör de "högre" såsom Assault, HQ och Mothership.

En vanlig runda i en vettig flotta pendlar mellan 60-90 miljoner ISK/timmen + en hel drös med Loyalty Points hos CONCORD. För det mesta är det också någorlunda roligt så man slipper den värsta grindkänslan. Jag skillade Guardian och Logi 5 + supportskills för att sedan kontakta "The Ditarian Fleet" som fokuserar på Armor.

Om du föredrar Shield finns bl.a. "Incursion Shiny Network".

Ja. Incursions låter roligt. Tror inte det finns några som sysslar med det där jag hänger just nu.

Jag spelar ganska oregelbundet med och har ofta svårt att "boka" tid då det är på kvällarna jag kan spela och då jobbar tjejen ofta så jag är ensam hemma med ungarna. Vaknar dom så ställer det till problem för hela flottan om jag måste logga, om jag tex skulle vara logi. Man blir lite mer uppbokad och kan inte lämna datorn. Enklare om man kör missions/rattar själv eller med någon enstaka annan person.

Men det ska provas. Verkar roligt och har velat prova det som jag var med i Eve university. Där hade de incursion fleets och lånade ut fittade battlecruisers till folk som ville prova på, gratis.

Permalänk
Medlem

Eve finns nu på Steam rean för den som vill börja. Är sugen att skaffa det bara för att få det via steam. Men vad fan ska jag göra med ett tredje konto? xD

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Eve finns nu på Steam rean för den som vill börja. Är sugen att skaffa det bara för att få det via steam. Men vad fan ska jag göra med ett tredje konto? xD

Skilla för en super? Har en perfekt Aeon-pilot om ca 500 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Skilla för en super? Har en perfekt Aeon-pilot om ca 500 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Subba i 500 dagar för en super som jag ändå inte kommer använda eftersom jag inte gillar blobb pvp? Nej tack

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att sälja sin eve gubbe? PM isåfall, behöver få tag i något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammath:

Någon som är sugen på att sälja sin eve gubbe? PM isåfall, behöver få tag i något nytt.

Finns här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=topics&f=277

Som jag förstått det är det strängt förbjudet att sälja karaktärer för riktiga pengar. De är riktigt hårda med ban-hammaren och de har en jäkla koll.

Länken ovan är enda tillåta försäljningssättet om jag förstått rätt. Vill du köpa för riktiga pengar kan du köpa plex/GTC först och sälja ingame för att sedan köpa en ny karaktär med ingame-valuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Finns här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=topics&f=277

Som jag förstått det är det strängt förbjudet att sälja karaktärer för riktiga pengar. De är riktigt hårda med ban-hammaren och de har en jäkla koll.

Länken ovan är enda tillåta försäljningssättet om jag förstått rätt. Vill du köpa för riktiga pengar kan du köpa plex/GTC först och sälja ingame för att sedan köpa en ny karaktär med ingame-valuta.

De har dessvärre ingen vidare koll. Visst, de kan ju kolla IP loggar men att säga att de har "en jäkla koll" är att direkt överdriva för det vet jag att de inte har.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzziippIT:

Hejsan EVE spelare!

//Ozz

Denna bild beskriver EVE's learning curve ganska bra...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

http://zupertails.be/blog/wp-content/uploads/2013/06/127a2824...

Nja. Det var sant tills Inferno släpptes, spelet har blivit "lättare" sedan dess.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solaris:

Nja. Det var sant tills Inferno släpptes, spelet har blivit "lättare" sedan dess.

Skulle nog säga att tutorial har blivit mycket bättre. När jag startade i 2006 var den tragisk (mycket bättre än vad folk som började 2003 fick i för sig). Spelet är fortfarande komplext som fan och med nyare ändringar har PvP också blivit betydligt mer avancerad med en mycket större mix av skepp och skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

http://zupertails.be/blog/wp-content/uploads/2013/06/127a2824...

Så jäkla fail den där. Den säger ju att du blir 10x bättre på EVE jämfört med WoW på samma tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Så jäkla fail den där. Den säger ju att du blir 10x bättre på EVE jämfört med WoW på samma tid.

men hur svårt är wow på en skala om man bortser från 'top tier' aktiviter i stuk med hc raids, top rankad arena osv.
finns ett gammalt skämt som säger att varje gång en eve-spelare slutar för att börja spela wow så går snitt-iq upp i båda spelen.. ligger nått i det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Skulle nog säga att tutorial har blivit mycket bättre. När jag startade i 2006 var den tragisk (mycket bättre än vad folk som började 2003 fick i för sig). Spelet är fortfarande komplext som fan och med nyare ändringar har PvP också blivit betydligt mer avancerad med en mycket större mix av skepp och skills.

Tutorial:n har blivit bättre helt klart. Men CCP har även förenklat probing avsevärt.

Visa signatur

Permalänk

Att säga att spelet har blivit enklare är inte riktigt sant. Vad det snarare har blivit är mer användarvänligt / lättare att sätta sig in i. Där med inte sagt att det för den sakens skulle blivit lättare. Även om folk klagar när CCP uppdaterar gammal UI som varit förlegad sen den kom

Spelet är inte svårare än något annat spel. Skillnaden är att det är 100 ggr fler saker att lära sig. Mer komplext? Absolut! Exceptionellt svårt? Knappast

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Tänk att det är Skill needed...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Nyligen börjat med EVE, några tips på en vänlig Corp där man kan köra lite fleet PVP?, kör med en Rifter nu (ej att underskattas!, haha ), förutom Red vs Blue dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Att säga att spelet har blivit enklare är inte riktigt sant. Vad det snarare har blivit är mer användarvänligt / lättare att sätta sig in i. Där med inte sagt att det för den sakens skulle blivit lättare. Även om folk klagar när CCP uppdaterar gammal UI som varit förlegad sen den kom

Spelet är inte svårare än något annat spel. Skillnaden är att det är 100 ggr fler saker att lära sig. Mer komplext? Absolut! Exceptionellt svårt? Knappast

Enklare = lättare.

Visa signatur