Eventuellt problem med 4G-Täckning på Samsung Galaxy S4...?

Permalänk
Medlem

Eventuellt problem med 4G-Täckning på Samsung Galaxy S4...?

Tänkte höra lite med hur folk har det och upplever att deras 4G-Täckning fungerar på Samsung Galaxy S4.

Bor i centrala Göteborg där det ska finnas bra möjligheter till 4G-täckning men bor i ett gammalt betonghus som kanske kan begränsa 4G-täckningen, för min telefon ligger på 0-1 (av 4) i 4G-täckning vilket gör att jag ibland får meddelande om missat samtal på grund av att telefonen inte går över 3G-nätet. Tycker att telefonen borde växla automatiskt till 3G-nätet om den inte har bra 4G-täckning istället för att ligga där och kämpa med att försöka hitta täckning. Men ställer jag in att enbart använda GSM/WCDMA och inte LTE så får jag max täckning hela tiden. Dock vill jag kunna nyttja 4G på telefon när jag ska ha den möjligheten...

Kan detta vara ett problem med just mitt exemplar av telefonen eller kan problemet ligga i nätet och operatören vilket är mitt fall är Telia. Hur upplever ni att era Samsung Galaxy S4 och operatör fungerar med 4G-nätet eller om ni har andra 4G-mobiler.

//Dajv

Permalänk

Hejsan!

Jag har själv en Samsung Gaqlaxy s4 och bor dock i Uppsala, täckningen för mig är alltid max på 4g, får ca 40 mbit ner. När jag tappar täckning, typ när jag åker tåg så går den automatiskt över till 3g, så kolla dina inställningar igen.

Juste jag har Telenor som operatör.

//TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Hejsan!

Jag har själv en Samsung Gaqlaxy s4 och bor dock i Uppsala, täckningen för mig är alltid max på 4g, får ca 40 mbit ner. När jag tappar täckning, typ när jag åker tåg så går den automatiskt över till 3g, så kolla dina inställningar igen.

Juste jag har Telenor som operatör.

//TX

Har via Inställningar>Fler nät>Mobila nätverk>Nätläge ställt in LTE/GSM/WCDMA på anslut automatiskt och Inställningar>Fler nät>Mobila nätverk>Nätverksoperatör ställt in välj automatiskt.

Så om det inte finns några andra inställningar så kan jag inte komma på något mer att testa.