Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Golvmopp:

Nu blir man helt död då man måste vända på dygnet

Det är smällar man får ta, helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mylifestyle95:

Har en average waiting time på 10 min :/ Fan vad Dota behöver komma igång, synd att ett sånt bra spel har minst spelare jämfört med Lol och HoN...

Har aldrig behövt vänta längre än några minuter, vilken nivå spelar ni på egentligen?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Har aldrig behövt vänta längre än några minuter, vilken nivå spelar ni på egentligen?

Experienced, har två konton, ett är lvl 10 och det andra typ 24 tror jag. Brukar ta 2-3 minuter för mig med, idag vaknade jag upp med stort Dota 2 sug, 2 timmar senare har jag inte ens spelat en match...

Permalänk
Medlem

Har en average waiting time på 10 min :/ Fan vad Dota behöver komma igång, synd att ett sånt bra spel har minst spelare jämfört med Lol och HoN...

Det beror inte på att det är lite spelare. De verkar uppleva lite problem med servrarna nu.

Valve har gått ut med följande:

Skrivet av Valve:

We have some problems with wait times in the high skill range. We're working on it and should have it resolved in a day or two.

Massvis med folk upplever detta just nu... väldigt frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Det beror inte på att det är lite spelare. De verkar uppleva lite problem med servrarna nu.

Valve har gått ut med följande:

Massvis med folk upplever detta just nu... väldigt frustrerande.

Det förklarar en del

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Vad händer? Köade i 20 min och ingen match, har aldrig varit med om att det tagit så lång tid innan :/

Vad söker du på för modes/regions osv?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Vad söker du på för modes/regions osv?

Alla modes, Europe West/East och English som språk.

Permalänk
Medlem

Eftersom lobbies är det enda som verkar vara fungerande just nu, så skulle man kunna ordna lite specifika SweClockers-matcher man någon är sugen?

Hör av er i SweClockers-kanalen i chatten. Annars verkar det mest aktiva just nu vara om man söker på "dota2" som lösenord under "Private Lobbies".

Permalänk
Medlem

HoN har väl inge folk nu längre eller...?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_of_bass:

Kolla på "average waiting time" där du väljer vilken region... För mig är det 15-20 minuter väntetid på varje server...

Va!? För mig tar det ca 2-4min oavsett server

Permalänk
Skrivet av Drager:

HoN har väl inge folk nu längre eller...?

Jo det tror jag, har många kompisar som fortfarande spelar hon aktivt. Det går heller inte alls bra att få dom att spela Dota 2 istället. Det är dock bara ett antagande ifrån min sida, inte fakta.

Permalänk
Medlem

Jo det tror jag, har många kompisar som fortfarande spelar hon aktivt. Det går heller inte alls bra att få dom att spela Dota 2 istället. Det är dock bara ett antagande ifrån min sida, inte fakta.

Ja okej, för när jag spelade HoN (innan DotA2 hade pungat ut lite fler invites) så var det inte alls många som lirade, max 100k.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som att "matchmaking" är stabiliserat nu och skall inte vara några problem med att leta efter matcher.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Verkar som att "matchmaking" är stabiliserat nu och skall inte vara några problem med att leta efter matcher.

Ja, tog två och en halv timme för mig att få spela en match. När jag väl kom in blev jag sugen på Gmod och ville inte alls spela Dota längre xD

Permalänk

Alla modes, Europe West/East och English som språk.

Nu var det tydligen problem med servrarna som gjorde att det tog sjukt lång tid att söka match, men annars brukar det ju kunna ta bra lång tid om man inte söker AP, tyvärr.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Nu var det tydligen problem med servrarna som gjorde att det tog sjukt lång tid att söka match, men annars brukar det ju kunna ta bra lång tid om man inte söker AP, tyvärr.

Jag får snabbt matcher när jag söker andra modes (RD, CM, SD osv) så förstår inte riktigt när du skriver att det tar lång tid. Visst CM tar längre men inte så man behöver vänta en evighet.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Vill ni få ett gott skratt och se riktigt underhållande Dota så rekommenderar jag game 3 av The Defense finalen mellan Na'vi och Kaipi.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Jag får snabbt matcher när jag söker andra modes (RD, CM, SD osv) så förstår inte riktigt när du skriver att det tar lång tid. Visst CM tar längre men inte så man behöver vänta en evighet.

Kanske beror på när man söker, men de gånger jag spelat så har man lätt fått vänta 15+ min för att sedan få en match efter 2-5 min om man även väljer AP.

Men som sagt, spelar inte så ofta och kanske har spelat sämre tider på dygnet när det finns färre spelare.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

http://www.tv6.se/international
Härlig nyhet för e-sport älskare, och särskilt Dota 2 spelare!

Någon som vet när man får immortal item från sitt compendium eller vad det är?

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Vill ni få ett gott skratt och se riktigt underhållande Dota så rekommenderar jag game 3 av The Defense finalen mellan Na'vi och Kaipi.

Kanske skulle använda spoiler

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av chainzaw:

http://www.tv6.se/international
Härlig nyhet för e-sport älskare, och särskilt Dota 2 spelare!

Du är lite efter...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Du är lite efter...

Är jag...?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av chainzaw:

Är jag...?

Jao, kolla sidan innan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jao, kolla sidan innan.

Jaha, såg inte det. Men ville även poängtera att jag gillar publiciteten, artikeln i sig ser ut att vara skriven av någon med 0 koll, eller bara dålig på att förklara.
Men ingen verkar veta vart f*n mitt immortal item är :@

Permalänk

Nice med lite folk som spelar dota!

Adda linus9404 på steam om ni är sugna på att lira lite casual

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av chainzaw:

Jaha, såg inte det. Men ville även poängtera att jag gillar publiciteten, artikeln i sig ser ut att vara skriven av någon med 0 koll, eller bara dålig på att förklara.

Ja, det var dålig skrivet :S

De har väl inte delat ut prylen ännu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Skrivet av DunderKlumpen:

Nu får du ta och lugna ner dig, Valve måste först komma på vad det ska vara för item och sedan lägga in det i spelet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cjal:

Nu får du ta och lugna ner dig, Valve måste först komma på vad det ska vara för item och sedan lägga in det i spelet.

Jag är jättelugn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag är jättelugn

Inte menat till dig Citerade dig för att besvara att de inte lagt in itemet i spelet än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nej, men jag tycker att lite info från Valve borde finnas om det eftersom man "ska" få något.

Skrivet av cjal:

Du tror inte att de planerar LITE i förväg och att itemet kanske redan finns?
Jag är lugnare än en dosa snus.