Permalänk
Medlem

Som sagt så har man haft en lång tid på sig att komma in via betan om det nu är akut. Visst kan jag förstå att man vill börja spela så fort som möjligt när man väl har bestämt sig men när du ställer dig i kön så ställer du dig i kö. De skriver inte att "klicka här och du kan spela direkt".

Jag har även läst att du har ett könummer och det könumret kommer du ha tills du får tillgång till spelet. Det kommer med andra ord inte att ticka ner till 0 och sedan får du tillgång. Jag tror jag läste det på r/dota2 men är inte säker, jag orkar inte leta upp källa.

Jag som har spelat DotA 2 i snart två år är glad att lanseringen inte påverkar mig i mitt spelande utan att Valve släpper in spelare i den hastighet som de klarar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Varför släpper de ett spel när de är så dåligt förberedda? Ingen har blivit insläppt sen fredag ser det ut som, visa gärna källa på att folk blir det för just nu verkar bara du fått livstecken från företaget sedan fredags då. Jag skulle gärna vilja sprida vidare den informationen till de som sitter i kön utan att något som helst händer

Att de jobbar med insläppningen kan jag inte ge mer information än vad företaget har redan släppt. Angående att företaget arbetar kan du ta en titt på deras github = https://github.com/ValveSoftware/Dota-2/issues/336#issuecomme...

Klarade du dig alla dessa månader fram tills nu att inte spela spelet klarar du det lite längre. Sluta gnälla som ett litet barn. Hellre att du inte får tillgång och att allt annat funkar som det skall än att de skall släppa in spelare och göra servrar ostabila. De gjorde likadant för alla Linux/MAC spelare på test clienten innan helgen och folk blev insläppta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hur många seriösa spelföretag stänger ned spelet dagen efter launch? Är knäpptysta till sina spelare?
Jag har varit med om bättre och sämre launcher förut, med fler än 50k som vill spela. Det har varit buggar första dagen men sen har alla kunnat spela... vi snackar miljoner. Spelföretag kanske ibland stressar ut spel men de brukar åtminstone kunna hantera betydligt fler än 50k om de får en dag på sig. Jag har aldrig varit med om att ett företag stängt intag av spelare efter dag ett när spelet släppts, att de inte ger någon som helst information om det som om företaget gått i kk eller nåt, som att de flytt ett skepp de märkt sjönk. Ingen vet, men som ny spelare är det intrycket man får. Väldigt oseriöst, fattigt företag och vad tycker du skulle ge en ny spelare bättre intryck?
Säg du kommer den 10, dagen efter launch
¤ Den 16:e sitter du fortfarande i en kö som aldrig uppdateras
¤ Spelföretaget är knäpptyst som de slutat existera eller något
¤ Du vet att det bara är ca 50k andra i kön, något som de flesta företag och deras mammor hanterar dagen efter launch, och definitivt 6 dagar efter.

Vad av detta är bra jämfört med i princip alla andra spellauncher som finns?

PS! Jag har många favoritord. DS!

Tillåt mig att skratta. För det första sa jag att dom redan gett info om hur det ligger till,
alltså har dom ingen anledning att svara samma frågor om och om igen när ett tusental ställer dem.
För det andra, du hade inga som helst "bevis" på att det är 50k pers som väntar på att komma in,
att länka till Steams diskussionsforum känns meningslöst. Tror du alla som vill spela hänger på forumet
och skapar varsin tråd om samma ämne? Jag är i princip aldrig inne där själv.
För det tredje har dom aldrig stängt ner spelet om det inte är pga en uppdatering.
Dagen efter launch spelade jag flera timmar, fick dock en enorm uppdatering om jag inte minns fel
som dom fixat mängder med buggar samt lagt till en ny hero osv.

Tro inte att jag är någon fanboy nu bara för att jag säger detta,
men helt ärligt tycker jag Valve känns som mer seriöst än dom flesta spelföretagen.
Deras spel är välgjorda, godkända servrar på gratisspelen (deras gratisspel är bäst pga
att det enda du köper är så kallade skins som inte gör mer än ändrar ditt utseende).
Det enda jag verkligen ogillar är att Steam kan vara sjukt långsamt när man är inne
i Steam butiken eller i Community.

Skrivet av cjal:

Ni som köpt Compendium hur går samlandet av spelarkorten?

Förstår inte riktigt detta med spelarkort. Har inget Compendium men fått massvis med dessa kort.
Hur funkar det? Och vad är egentligen meningen med dessa kort? Enda jag kunde göra
var att trycka på senaste matcher den person spelat med sitt lag i tävlingen, fast när jag gjorde det
så stod det att jag inte kunde. Någon kanske kan upplysa om vad meningen är med skiten?
Har en del Steamvänner som också står som frågetecken inför detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tillåt mig att skratta. För det första sa jag att dom redan gett info om hur det ligger till,
alltså har dom ingen anledning att svara samma frågor om och om igen när ett tusental ställer dem.
För det andra, du hade inga som helst "bevis" på att det är 50k pers som väntar på att komma in,
att länka till Steams diskussionsforum känns meningslöst. Tror du alla som vill spela hänger på forumet
och skapar varsin tråd om samma ämne? Jag är i princip aldrig inne där själv.
För det tredje har dom aldrig stängt ner spelet om det inte är pga en uppdatering.
Dagen efter launch spelade jag flera timmar, fick dock en enorm uppdatering om jag inte minns fel
som dom fixat mängder med buggar samt lagt till en ny hero osv.

Tro inte att jag är någon fanboy nu bara för att jag säger detta,
men helt ärligt tycker jag Valve känns som mer seriöst än dom flesta spelföretagen.
Deras spel är välgjorda, godkända servrar på gratisspelen (deras gratisspel är bäst pga
att det enda du köper är så kallade skins som inte gör mer än ändrar ditt utseende).
Det enda jag verkligen ogillar är att Steam kan vara sjukt långsamt när man är inne
i Steam butiken eller i Community.

Förstår inte riktigt detta med spelarkort. Har inget Compendium men fått massvis med dessa kort.
Hur funkar det? Och vad är egentligen meningen med dessa kort? Enda jag kunde göra
var att trycka på senaste matcher den person spelat med sitt lag i tävlingen, fast när jag gjorde det
så stod det att jag inte kunde. Någon kanske kan upplysa om vad meningen är med skiten?
Har en del Steamvänner som också står som frågetecken inför detta.

Antar att ni som inte har compendium ska kunna byta de mot andra items(?). De med compendium kan ju fästa dem på sitt och på så sätt samla hela lag.

Tar gärna emot kort om ingen vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Antar att ni som inte har compendium ska kunna byta de mot andra items(?). De med compendium kan ju fästa dem på sitt och på så sätt samla hela lag.

Tar gärna emot kort om ingen vill ha.

Jaså det är så det funkar. Tyvärr men kanske får ett Compendiun gratis snart så behåller dem
och ser om dom gör någon nytta på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte meningen med korten, har satt in ett helt lag, + en hel del blandat, vad skall man få ut av det? Skall det föreställa en samlarbok?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

http://steamcommunity.com/app/570/discussions/#p2 trådar här och där om kö som ger en fin bild om hur läget ser ut + att jag själv är i kö och har vänner som är.
Det är liksom hur kasst som helst, hur lyckas man?
Varför kan man inte kommunicera med spelarna om läget?
Tror seriöst inte jag sett värre, och ni som redan spelar kan inte uttala er men vi andra upplever det hela och hur kasst som helst. Liksom 50k spelare, man har sett företag hantera miljoner med större enkelhet än detta. Dessutom brukar inte företag sluta kommunicera med sina spelare dagen efter launch av ett spel som påstått ska vara stort.
Ger bara budgetintryck av valve liksom, fattiga... ingen support, ingen transparens, ingenting vettigt liksom. Varför stiga ut ur betan när de uppenbarligen är långt från redo? Var är logiken?
Nä bara kasst liksom, vad ska man säga annars?

Hellre att dem sätter folk i kö och ser till så att serverkapaciteten verkligen räcker till än att det är server krascher var 15:e minut, för då blir det garanterat gnäll över det.
Dem har skrivit ett inlägg om hur launchen skulle gå till och att den skulle gå i vågor och att dem skulle släppa in några i taget istället för alla på samma gång. Du får ett email när du får tillgång till spelet och kan ladda ner det. Det tog min lillebror 2 dagar att få tillgång till spelet efter att ha legat på plats 25 000 eller liknande. Tålamod är något som är bra att ha! Dessutom så är det sommar nu, det finns ju hur mycket annat som helst man kan göra än att sitta framför en datorskärm.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

CHANGELOG

GAMEPLAY
- Abaddon: Fixed Abaddon's illusions applying Curse of Avernus.
- Abaddon: Fixed Aphotic Shield being dispelled.
- Abaddon: Fixed Mist Coil Heal/Damage order.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Blood's bonus armor not showing properly in the UI.
- Gyrocopter: Fixed the Fountain doing no damage to Gyrocopter 's Homing Missile.
- Io: Fixed Tether sharing mana regeneration when you have full mana.
- Io: Fixed Spirits initially spawning 250 units away instead of 150 units.
- Medusa: Fixed various spells being unable to remove the stun from Stone Gaze.
- Medusa: Fixed Stone Gaze facing requirement not taking into account distance once the debuff is added.
- Necrolyte: Fixed several specific heroes being unable to buyback for the rest of the game if they died to Reaper's Scythe.
- Omniknight: Fixed Guardian Angel not affecting Siege units.
- Silencer: Fixed Curse of the Silent being removed by Aphotic Shield/Manta.
- Slark: Fixed Pounce's Leash getting dispelled.
- Visage: Fixed being able to dodge Soul Assumption.
- Fixed the free courier in Mid Only not always being controllable if you selected your hero too late.
- Fixed Backswing behavior for: Soul Rip, Tombstone, Cold Feet, Ice Vortex, Chilling Touch, Enfeeble, Shallow Grave, Thunder Strike, Kinetic Field, Static Storm, Malefice, Midnight Pulse, Howl, Stifling Dagger, Static Link, Shrapnel, Psionic Trap, Whirling Axes (Ranged), Storm Bolt, God's Strength, Wave of Terror, Venomous Gale, Shadow Word, Fatal Bonds, The Swarm, Time Lapse, Maledict, Overpower and Ice Shards.

UI
- Added automatic detection of GG calls in tournament and practice lobby matches, which then ends the game 10 seconds later.
- In the fantasy stats dropdown, players you have on any of your teams will be highlighted and mousing over them will list which of your fantasy teams they are on.
- Guild invitations now display who's inviting you, and how many members the guild has.
- Added a tournament drop for early roshan kills (before creeps spawn).
- Quick Cast now works on the portrait of your currently selected unit.
- Players can customize which messages appear on the Chat Wheel.
- Messages sent via the Chat Wheel appear with an arrow icon next to them.
- Calendar page now shows a list of tournament games per day.

VISUALS
- New Earthshaker model.
- Updates to some Earthshaker effects.
- Abilities that are configured to ignore Backswing will now continue their animation visually if they have no other orders or actions to take.
- Fixed Eclipse not always playing the missed Lucent Beam visual effects.
- Made Abaddon's Borrowed Time effect and healing more clear.

MATCHMAKING
- People who decline Matchmaking are temporarily restricted from searching for 45 seconds.
- Parties are more likely to be matched against other similarly sized parties.
- When matching parties, the matchmaker now also considers the minimum experience level on both teams rather than just the average.
- Reduced the average skill variance in games where there are 10 individual players.
- Fixed a bug in the matchmaker that was causing it to insufficiently segregate players based on win count.
- Fixed a bug that would cause excessive queue times, especially for large parties or high skill players.

AUDIO
- Non-default announcers will now comment on pick/ban phases.
- Windows Mixer control for Dota2 no longer resets to full volume on start up.
- Music volume floor goes to 0.
- Updated Abaddon VO.

Dold text
Permalänk

En personlig favorit.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X | MB: Hero VII X470 | RAM: 32GB DDR4 | GPU: RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Jag fattar inte meningen med korten, har satt in ett helt lag, + en hel del blandat, vad skall man få ut av det? Skall det föreställa en samlarbok?

Exakt! Köp compendium och samla korten!

Har googlat runt och inte hittat något som tyder på något annat iallafall. Oändligt med reports hade varit najs annars..

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Eliasstrm:

haha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har ett problem med D2. Kommer in i lobbyn utan problem. Men när jag trycker "Play", stängs det ner och inget händer.
Någon som vet en lösning? Inte hittat något direkt som liknar mitt problem på google.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk

Söker en erfaren support som spelar mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Poängen med korten är att skapa hype inför TI2013. Du lägger in korten i compendiet, så det blir en slags samlarbok. Då du har samlat in ett visst antal lag, så får du items. Alltå 3 lag, så får du 1 smeevil treat. 5 lag 1 till smeevil treat. Om du samlar in 8 lag så får du crab upgraderingen till Smeevilen. För att motivera folk att samla på kort. Allt står i compendiet, så gå in och läs den. Eller läs inlägget som Valve gjorde i sin blogg angående just Compendiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethMcfriday:

Söker en erfaren support som spelar mycket

Till vad?

Permalänk
Skrivet av Golvmopp:

Till vad?

Pub-EUwest-All Pick

Brukar alltid försöka vara minst 3 innan jag spelar...
Matchmakingen är väldigt sönder när det gäller Very High så det är gött med minst två till som man kan lita på.

http://dotabuff.com/players/37181061/records

Permalänk
Keeper of Traditions

Härligt att även DotA, och inte bara starcraft, får lite plats i TV-rutan!

http://www.tv6.se/international/vad-%C3%A4r-international-0

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Vart så jäkla glad när jag såg detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Riktigt trevligt det där!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte bjuda på nyheten om att tv6 ska sända International men Witcher 2 fick det bättre av mig och nu har DunderKlumpen redan länkat det. Men jag har en annan god nyhet, här är en graf som visar antalet unika DotA 2 spelare http://i.imgur.com/uyZk2j3.png

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Åh, såklart dom ska sända det när semestern är slut Aja, får försöka att titta ändå

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Så jäkla mycket folk som ber alla att reporta någon som faila creep pulla eller något annat löjligt nu när betan är över.
Någon annan som har märkt av det också?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Så jäkla mycket folk som ber alla att reporta någon som faila creep pulla eller något annat löjligt nu när betan är över.
Någon annan som har märkt av det också?

Äh nog har det alltid funnits tryhards som ser sig själv som så mycket bättre än alla andra och hotar med att reporta för minsta lilla

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av safarisoya:

Åh, såklart dom ska sända det när semestern är slut Aja, får försöka att titta ändå

Jag är glad att det passade så bra med min semester i år. Förra året var man helt död första dagen efter ledigheten efter att ha sett på finalmatchen halva natten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelito:

Äh nog har det alltid funnits tryhards som ser sig själv som så mycket bättre än alla andra och hotar med att reporta för minsta lilla

Självklart har man stött på många sådana tidigare. Men nu är det väldigt ofta, varannat game som man kör så är det alltid någon grinig jäkel.
Brukar dock resultera i att personen som ber om reports på X får själven massa reports för bm

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag är glad att det passade så bra med min semester i år. Förra året var man helt död första dagen efter ledigheten efter att ha sett på finalmatchen halva natten

Skickades från m.sweclockers.com

Nu blir man helt död då man måste vända på dygnet

Permalänk

Vad händer? Köade i 20 min och ingen match, har aldrig varit med om att det tagit så lång tid innan :/

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Mylifestyle95:

Vad händer? Köade i 20 min och ingen match, har aldrig varit med om att det tagit så lång tid innan :/

Kolla på "average waiting time" där du väljer vilken region... För mig är det 15-20 minuter väntetid på varje server...

Permalänk
Skrivet av ace_of_bass:

Kolla på "average waiting time" där du väljer vilken region... För mig är det 15-20 minuter väntetid på varje server...

Har en average waiting time på 10 min :/ Fan vad Dota behöver komma igång, synd att ett sånt bra spel har minst spelare jämfört med Lol och HoN...