problem vid ominstallation av windows 7 som inte hittas.
tänkte ominstallera windows 7 premium på datorn igen på grund att den segat ner sig lite.
Stoppar i skivan och väljer att köra från cd/dvd och det gör den också, drivrutinera läses in och windows ska installeras men här uppstår ett dilemma.
Jag kommer så långt att jag kan välja språk och tid mm, sen ska man komma till den delen där man ska kunna välja vilken av partitionen man vill installera programvaran på, här slår det stop.
får upp en fel ruta som säger något i still med att program varan saknas, man får alternativet att installera från USB om man har operativsystemet på sådan om man vill, kan inte heller se några partitioner, finns ingenting.
Kolla lite på ditt moderkort lite hastigt, och fick se detta..
Asmedia SATA Controller Driver V1.3.4.0 for Windows XP/Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL)
Kan hända att du har din SSD kopplad till den kontrollern, vilket i så fall kan förklara dina problem.
Byt i så fall till dom portar som för intels kontroller, om detta inte stämmer så är jag borta på idéer
EDIT: kolla lite närmare
Din SSD ska vara inkopplad i nån av dessa portar SATA6G_1/2
Allt annat är fel, alternativt sänker prestandan.
Så sitter din SSD där jag antar du har Windows på i portarna som heter SATA6G_E1/E2 så har du hittat problemet.
provade men utan resultat, jag fattar inte varför den inte ens hittar diskarna,
Mina diskar var kopplade till SATA6G_1&2. när jag får det att fungera så sätter jag dom i SATA6G_E1/E2.
Men lyssna på det hära, när jag kör operativsystemet från windows från skrivbordet så funkar allt som det ska, raid partitionen hittas med jag kan givetvis inget göra åt dom för då måste jag starta om datorn från skiva, vilket inte fungerar
Ja det fungerar men diskarna hittas inte vilket jag antar är källan till felet.