Permalänk

Kompatibelt?

Hej jag ska bygga ihop en dator till min kompis!=) Men kommer inte in på moderkortets hemsida så kan inte kolla ifall prollen är kompatibel med det valda moderkortet =/ Jag länkar min kundvagn nedan. Kom gärna med förslag på sätt att krympa budgeten men att ändå inte förlora för mycket prestanda... Tackar i förväg!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3670060/2013-08-01

Permalänk

Står ju att det är komapibelt med am3+.

Permalänk
Medlem

Om det rätt bios på moderkortet är det inga problem med processorn. Tänk på att fx kylaren låter som bara den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slugstawishman:

Hej jag ska bygga ihop en dator till min kompis!=) Men kommer inte in på moderkortets hemsida så kan inte kolla ifall prollen är kompatibel med det valda moderkortet =/ Jag länkar min kundvagn nedan. Kom gärna med förslag på sätt att krympa budgeten men att ändå inte förlora för mycket prestanda... Tackar i förväg!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3670060/2013-08-01

Det skall passa. Du kan spara lite på nätaggregatet om du vill krympa budgeten, du behöver inte mer än 350-400W för den riggen.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av nakednakedguy:

Står ju att det är komapibelt med am3+.

Ja de ser jag men även om det står att det är AM3+ så är det inte alltid kompatibelt! Se där jag du har lärt dig nåt nytt Man lär hela livet.

Permalänk

Tack för hjälpen!=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Det skall passa. Du kan spara lite på nätaggregatet om du vill krympa budgeten, du behöver inte mer än 350-400W för den riggen.

Men ska aldrig spara in på nätagget!!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk

Självklart beror det på ifall tillverkaren har uppdaterade microcodes för processorn i BIOS. Vet nu inte hur mycket support tillverkarna har för amd baserade moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampee:

Men ska aldrig spara in på nätagget!!

Jag sa aldrig att han ska köpa et skitagg... Jag säger att det räcker med max 400W. Bättre att köpa ett bra 400W än ett dåligt 600W, eller hur?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2