Permalänk
Medlem

Philips TV

Hej!

Jag köpte mig en ny TV i Januari i år och ända sedan början har det varit mycket strul med den, random krascher, ett flertal döda pixlar och allmänt buggig och ofärdig design.

I Juni kom jag fram till att dessa problem är olidliga och jag tog kontakt med Philips-supporten (har varit i kontakt med dessa flertalet gånger under våren också för att försöka få fram lösningar till mina problem- utan framgång) och den 5 Juni sa de att de skulle skicka en hemtekniker för att kolla på TVn.

Cirka en vecka senare ringer de och frågar när de kan komma och hämta TVn, alltså var inte hemtekniker längre aktuellt, utan förklaring.

De hämtade TVn i slutet av Juni och idag är det den 13:e Aug. Sitter fortfarande med deras usla låneTV på 32" och har efter flera dagars ihållande kontakt med deras support till slut fått några bollar i rullning.

De vill byta ut min gamla TV mot en ny eftersom de saknar reservdelar till min gamla och de påstår att den nya TVn är bättre än min gamla, men jag är inte så säker. Den TVn de vill propsa på mig är visserligen aningen nyare men den verkar vara från en av deras äldre generationer?
Denna TV kommer tidigast till mig om 2 veckor, alltså har min TV varit inlämnad i gott och väl över 2 månader, och obrukbar längre än så.

TVn som jag lämnade in: http://www.philips.se/c/tv-apparater/6900-series-47-tums-easy...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376587

Och den de vill ge mig istället:

http://www.philips.se/c/tv-apparater/5000-series-47-tums-easy...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1784001

Värt att nämna är att min TV kostade 13'000:- när jag köpte den och den de vill ge mig kostar 8'000.

Är det här ett bra utbyte? Har jag hanterat allt på rätt sätt? Vad kan jag göra om jag accepterar TVn och det visar sig att den är sämre än min gamla?

Detta har varit en pärs för mig och min bild av Philips har förändrats mot det väldigt mycket sämre hållet.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Själv har jag också en Philips, men har varit väldigt nöjd med den. Ambilight är väldigt underskattat.

Jag vågar inte svara på om den nya TV:n är bättre eller sämre, men den ligger i 5000-serien vilket är i klassen under 6000-serien, så det låter onekligen som ett nerköp. Den ser dessutom ut att ha något sämre specifikationer enligt prisjakt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1376587,1784001

Jag hade inte accepterat det.

Permalänk

Den som de erbjuder är årets modell, så det är inte omöjligt att den är jämförbar med din gamla trots att den ligger en modellserie lägre. Men hur ska man som konsument veta det? Philips marknadsför ju TV:n till oss genom att få oss att tro att högre modellsiffror är bättre, så jag hade försökt stå på mig och kräva en ny ur 6000-serien.

Permalänk
Medlem

Pratade med deras support och de fattade mitt resonemang och de har nu framfört detta till deras chef. De ska höra av sig senare idag. Vilken jävla långbänk. Tack för svaren, återkommer med uppdatering senare.

Permalänk
Medlem

Som så många gånger innan så sa de att de skulle höra av sig innan dagens slut angående vad som händer(via telefon) men ingen har kontaktat mig än. Sämsta supporten någonsin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Miindz:

Som så många gånger innan så sa de att de skulle höra av sig innan dagens slut angående vad som händer(via telefon) men ingen har kontaktat mig än. Sämsta supporten någonsin.

Det är väl i princip ingen support som ringer tillbaka nuförtiden, trots löften? Jag har väntat på att Eon skulle ringa i ett par månader.

De enda som alltid ringer är telefonförsäljarna. Ljuva tid vi lever i.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro