Philips TV
Hej!
Jag köpte mig en ny TV i Januari i år och ända sedan början har det varit mycket strul med den, random krascher, ett flertal döda pixlar och allmänt buggig och ofärdig design.
I Juni kom jag fram till att dessa problem är olidliga och jag tog kontakt med Philips-supporten (har varit i kontakt med dessa flertalet gånger under våren också för att försöka få fram lösningar till mina problem- utan framgång) och den 5 Juni sa de att de skulle skicka en hemtekniker för att kolla på TVn.
Cirka en vecka senare ringer de och frågar när de kan komma och hämta TVn, alltså var inte hemtekniker längre aktuellt, utan förklaring.
De hämtade TVn i slutet av Juni och idag är det den 13:e Aug. Sitter fortfarande med deras usla låneTV på 32" och har efter flera dagars ihållande kontakt med deras support till slut fått några bollar i rullning.
De vill byta ut min gamla TV mot en ny eftersom de saknar reservdelar till min gamla och de påstår att den nya TVn är bättre än min gamla, men jag är inte så säker. Den TVn de vill propsa på mig är visserligen aningen nyare men den verkar vara från en av deras äldre generationer?
Denna TV kommer tidigast till mig om 2 veckor, alltså har min TV varit inlämnad i gott och väl över 2 månader, och obrukbar längre än så.
TVn som jag lämnade in: http://www.philips.se/c/tv-apparater/6900-series-47-tums-easy...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376587
Och den de vill ge mig istället:
http://www.philips.se/c/tv-apparater/5000-series-47-tums-easy...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1784001
Värt att nämna är att min TV kostade 13'000:- när jag köpte den och den de vill ge mig kostar 8'000.
Är det här ett bra utbyte? Har jag hanterat allt på rätt sätt? Vad kan jag göra om jag accepterar TVn och det visar sig att den är sämre än min gamla?
Detta har varit en pärs för mig och min bild av Philips har förändrats mot det väldigt mycket sämre hållet.
Tack på förhand