Permalänk

Tråkigt på jobbet

Hej!

Jag är sommarjobbare på en en liten IT-avdelning. Just nu finns det inte så mycket arbete för mig. Då undrar jag om någon har tips på vad jag kan göra? Typ labba något kul med datorn osv?

Permalänk
Medlem

vaddå labba vad ska du göra, ta fram flytande kväve och överklocka med ?
fråga din chef om han/hon har något du kan pyssla med.

kan få en trevlig musik video att titta på
Angel City - Sunrise (Music Video)

Permalänk
Medlem

Det finns garanterat något bra du kan göra för företaget där du jobbar, även om din omedelbara chef inte ser det direkt. Försök att se om det finns några brister i systemen eller rutinerna som du skulle kunna hjälpa till med. Till exempel, hur lagras informationen, finns det backuprutiner av data, kan du organisera det så att anställda kan få hjälp snabbare (gör ett webinterface/request låda) eller kan du helt enkelt städa om och inventera gamla datorer. Din chef kommer att bli mycket glad om du hittar på något själv, vilket du verkar vilja göra. Lycka till på jobbet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av billgatesson:

Hej!

Jag är sommarjobbare på en en liten IT-avdelning. Just nu finns det inte så mycket arbete för mig. Då undrar jag om någon har tips på vad jag kan göra? Typ labba något kul med datorn osv?

Gör något som hjälper dig i arbetet. Skriv ett skript för att automatisera något du gör, sätt upp någon webbsida där man kan registrera vad man nu gör. FInns massvis att göra. Lyckas du göra något coolt kommer du definitivt att få ett coolare sommarjobb nästa år.

Själv har jag satt upp lite automatiska backupsystem, förenklart visualiseringen av projektets framfart och en massa annat då jag har tid över på mitt sommarjobb.

Permalänk
Skrivet av hurtone:

Det finns garanterat något bra du kan göra för företaget där du jobbar, även om din omedelbara chef inte ser det direkt. Försök att se om det finns några brister i systemen eller rutinerna som du skulle kunna hjälpa till med. Till exempel, hur lagras informationen, finns det backuprutiner av data, kan du organisera det så att anställda kan få hjälp snabbare (gör ett webinterface/request låda) eller kan du helt enkelt städa om och inventera gamla datorer. Din chef kommer att bli mycket glad om du hittar på något själv, vilket du verkar vilja göra. Lycka till på jobbet!

Mycket bra tips, fick motivation på köpet också! Tack så mycket!

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden hör nog bäst hemma i Övriga Ämnen, men eftersom helt färska medlemmar inte har tillgång till den så flyttar jag inte utan låser.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro