Permalänk
Avstängd

Tekkit VS Bukkit?

Tjena!
Jag hade tänkt starta en Minecraft server, men är lite osäker om jag ska använda Tekkit eller Bukkit.
Det är meningen att det ska bli en ganska stor server.
Jag har tidigare använt Bukkit, men nu läste jag att bukkit var bra för större servrar. Stämmer det eller är det ingen större skillnad?'

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du vet att tekkit är ett bestämt modpaket men bukkit fixar du mer själv?

Visa signatur

it's not about the kills, it's about the calls

Permalänk

Det är mycket mer konfigurering med Tekkit servrar, speciellt om du ska ha mycket spelare på den. Sen vet jag inte hur det är med plugins på de nyare varianterna av Tekkit heller, däremot vet jag att Tekkit Classic kan ha Bukkit plugins.

Permalänk
Medlem

Vad är det du försöker jämföra?
Tekkit är mods för hela spelet minecraft och därför ändrar helt hur du spelar.
Bukkit är ett server program som gör att du kan lägga till egna serverside mods och därför inte ändra minecraft direkt stort.
Bukkit kan användas samtidigt som tekkit till och med om jag inte minns fel.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Skrivet av Yppen:

Tjena!
Jag hade tänkt starta en Minecraft server, men är lite osäker om jag ska använda Tekkit eller Bukkit.
Det är meningen att det ska bli en ganska stor server.
Jag har tidigare använt Bukkit, men nu läste jag att bukkit var bra för större servrar. Stämmer det eller är det ingen större skillnad?'

Tack på förhand!

Tekkit är ett mod paket som lägger till mod. Bukkit är ett server program som oftast laggar mindre än en vanlig minecraft server. Bukkit är vanligt på stora servrar.

Permalänk
Medlem

Tekkit classic är ett modpack framtaget med bukkit som grund. Det är i stort sett så som tekkit var förr innan de utökade antalet modpack.

Är du ute efter att köra en vanilla liknande server med ett fåtal mods så kör på bukkit.

Är du ute efter att få mer tekniska, fantacy liknande och futuristiska saker att leka med så bör du kolla på något tekkit pack eller Feed the beast (FTB).

Mvh
Mattias