Permalänk
Medlem

Har en liten fråga.

Eftersom Xbox One kommer att stödja externa fångare av video. Hur kommer detta bli när man snackar om Copyright m.m. T.ex så har ju Xbox One nu en bluray spelare + att de kommer göra mycket Tv-stuff. Måste bli svårt att se om folk spelar av en film eller en tv-serie? Vad jag har läst så är detta ett bekymmer för PS3 & PS4 och att det är därför PS4 kanske kommer att köra HDCP.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Har en liten fråga.

Eftersom Xbox One kommer att stödja externa fångare av video. Hur kommer detta bli när man snackar om Copyright m.m. T.ex så har ju Xbox One nu en bluray spelare + att de kommer göra mycket Tv-stuff. Måste bli svårt att se om folk spelar av en film eller en tv-serie? Vad jag har läst så är detta ett bekymmer för PS3 & PS4 och att det är därför PS4 kanske kommer att köra HDCP.

Har inte sett något om externa men One har ett inbyggt system som spelar in ditt spelande automatiskt för att kunna ladda upp achievements och guider till youtube

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

PS4:an om jag bestämmer mig för en ny konsol, hoppet från PS3 -> PS4 kommer nog inte kännas så stort av det man sett, därav lite tveksam. Kommer nog byta upp mig när det finns tillräckligt många titlar som lockar, man kommer ju klara sig ett tag på tex GTA5 på PS3:an

Tycker att PS4:an ser mycket bättre ut än Xbox One, sen verkar det bli billigare också Hoppas att Naughty Dog levererar några tunga titlar, uncharted 4 till PS4:an hade varit nice!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Rykte: Bundle med PS4 + Vita 500$ LÄNK: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130805/rykte-bundle-med-p...

Har redan bestämt mig för en PS4, men kan man få en Ps4 + Vita för samma pris som Xbox One så lägger jag gärna till lite extra. Och för alla som är osäkra på vilken konsol så blev det nog lite lättare nu. ( OM det stämmer )

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Rykte: Bundle med PS4 + Vita 500$ LÄNK: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130805/rykte-bundle-med-p...

Har redan bestämt mig för en PS4, men kan man få en Ps4 + Vita för samma pris som Xbox One så lägger jag gärna till lite extra. Och för alla som är osäkra på vilken konsol så blev det nog lite lättare nu. ( OM det stämmer )

Vet inte om det blir lättare?
Känns som att PS4 låser in sig själva med traditionell gaming (enbart handkontroll) medans Xbox One vågar gå andra vägar och använda Kinect för att ändra/utöka spelupplevelsen.

Visst, Playstation Eye kan man köpa till, men då kommer det enbart bli Playstation Eye specifika spel, medans de som utvecklar för Xbox One vet att alla ägare av ett Xbox One har Kinect och kan i bredare lag implementera den i spelen.

Permalänk
Skrivet av sprite:

Vet inte om det blir lättare?
Känns som att PS4 låser in sig själva med traditionell gaming (enbart handkontroll) medans Xbox One vågar gå andra vägar och använda Kinect för att ändra/utöka spelupplevelsen.

Visst, Playstation Eye kan man köpa till, men då kommer det enbart bli Playstation Eye specifika spel, medans de som utvecklar för Xbox One vet att alla ägare av ett Xbox One har Kinect och kan i bredare lag implementera den i spelen.

Enbart handkontroll har väl aldrig skadat någon, dessutom så har du ju nu en touchpad på kontrollen också och som du nämnde att man kan köpa till ps eye om man vill. Och att säga att man "låser in sig" genom att lägga till fler styr funktioner på en kontroll är bara dumt.

Det är just grejen med det påtvingade kinect som har fått mig att tappa intresset lite för x1an. Och presis som du säger så vet alla utvecklare för x1 att alla som äger en x1 också har kinect <- detta ser då inte jag som en bra sak utan mest att det kommer att komma påtvingade funktioner som endast kan skötas via kinect. Vill inte behöva släppa handkontrollen för att vifta med armarna för att uföra något som ett enkelt knapptryck kunde ha gjort. Och vill heller inte sitta och prata/ropa med konsolen.

Röststyrning iofs kommer utvecklare att kunna göra åt både PS4an och X1 eftersom headset med mic följer med ps4an.

För styrning och kontroll av spelkaraktären så anser jag ps move gör det mycket bättre. eftersom du har fysiska spakar och knappar, som dessutom har motion detection för att sikta och sånt.
För extra funktioner som inte egentligen tillför kontroll över spelet men som kan anses som en nice feature gör kinect det bättre. (känner av puls, Face recognition, Night mode med IR, inte behöva nån kontroll för att bläddra i menyer osv.)

Ryktas även att Dice ska införa någon typ av voice control till x1 i BF4, medan dom kanske inför Mus och tangenbord stöd till ps4an.

Tyckte Carmack slog huvudet på spiken när han jämförde kinect med en mus utan knappar.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Vet inte om det blir lättare?
Känns som att PS4 låser in sig själva med traditionell gaming (enbart handkontroll) medans Xbox One vågar gå andra vägar och använda Kinect för att ändra/utöka spelupplevelsen.

Visst, Playstation Eye kan man köpa till, men då kommer det enbart bli Playstation Eye specifika spel, medans de som utvecklar för Xbox One vet att alla ägare av ett Xbox One har Kinect och kan i bredare lag implementera den i spelen.

Jag antar att du aldrig använt Kinect förut. Det är kul i början men man inser rätt snabbt att det är inget annat än en gimmick.

Permalänk
Medlem

Blir intressant när någon låser upp ett easter-egg på X1 genom att dra en handtralla i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Enbart handkontroll har väl aldrig skadat någon, dessutom så har du ju nu en touchpad på kontrollen också och som du nämnde att man kan köpa till ps eye om man vill. Och att säga att man "låser in sig" genom att lägga till fler styr funktioner på en kontroll är bara dumt.

Det är just grejen med det påtvingade kinect som har fått mig att tappa intresset lite för x1an. Och presis som du säger så vet alla utvecklare för x1 att alla som äger en x1 också har kinect <- detta ser då inte jag som en bra sak utan mest att det kommer att komma påtvingade funktioner som endast kan skötas via kinect. Vill inte behöva släppa handkontrollen för att vifta med armarna för att uföra något som ett enkelt knapptryck kunde ha gjort. Och vill heller inte sitta och prata/ropa med konsolen.

Röststyrning iofs kommer utvecklare att kunna göra åt både PS4an och X1 eftersom headset med mic följer med ps4an.

För styrning och kontroll av spelkaraktären så anser jag ps move gör det mycket bättre. eftersom du har fysiska spakar och knappar, som dessutom har motion detection för att sikta och sånt.
För extra funktioner som inte egentligen tillför kontroll över spelet men som kan anses som en nice feature gör kinect det bättre. (känner av puls, Face recognition, Night mode med IR, inte behöva nån kontroll för att bläddra i menyer osv.)

Ryktas även att Dice ska införa någon typ av voice control till x1 i BF4, medan dom kanske inför Mus och tangenbord stöd till ps4an.

Tyckte Carmack slog huvudet på spiken när han jämförde kinect med en mus utan knappar.

Mja, det kommer ju även sätta press på speltillverkana, inte direkt så att de släpper ett FPS spel där du gång på gång måste släppa handkontrollen för att göra några handrörelser, ett sådant spel skulle nog få för mycket negativ kritik.

Jag tror mer på att de kommer två olika kategorier med spel, en där Kinect är den överhängande kontrollen och den andra där handkontrollen är i fokus och sedan tar hjälp av kinect att känna av ljud/hjärtslag o.s.v för att kanske ändra musiken/spelstilen eller liknande.

Men ja, det återstår att se vad som händer

Skrivet av Xclusiv8:

Jag antar att du aldrig använt Kinect förut. Det är kul i början men man inser rätt snabbt att det är inget annat än en gimmick.

Nej, det har jag inte. Men det kanske kommer bli skillnad nu när alla xbox one ägare har en Kinect och man inte behöver göra kinect specifika spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Jag har aldrig haft ett PS, har ett Xbox 360. Men kan inte förstå vad du menar... vad är det för funktioner den har? Dess största fördel verkar ju enligt MS vara att man kan växla supersnabbt till tv-kanaler (som förmodligen inte ens kommer funka i Sverige). Och inbyggt Kinect - vill jag ha det så köper jag väl till det? PS4 är billigare och de verkar ha snarlik prestanda (X1 har lite långsammare specs men har ett inbyggt framebuffer RAM som inte PS4 har, kommer inte på vad det heter nu, men det på 32MB tror ajg det var - som förmodligen kommer väga upp övriga långsammare specs). PS4 kommer bli 500-1000 kr billigare vid lansering... Om jag ev skulle köpa en konsol denna gång skulle det garanterat bli en PS4.

Frame buffern är långsammare än PS4:ans GDDR5 med 70%! Kommer inte att väga upp nånting alls! 8GB GDDR5 vs 8GB DDR3, PS4 vann och Xbox har kinect bara att välja!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av sprite:

Mja, det kommer ju även sätta press på speltillverkana, inte direkt så att de släpper ett FPS spel där du gång på gång måste släppa handkontrollen för att göra några handrörelser, ett sådant spel skulle nog få för mycket negativ kritik.

Jag tror mer på att de kommer två olika kategorier med spel, en där Kinect är den överhängande kontrollen och den andra där handkontrollen är i fokus

och sedan tar hjälp av kinect att känna av ljud/hjärtslag o.s.v för att kanske ändra musiken/spelstilen eller liknande.

Med det i åtanke anser jag att Sonys PS move gör det bättre eftersom till många spel som har Move stöd så får du välja mellan att använda just din move kontroller eller endast vanliga handkontrollen. Och dessutom att dom har spel som endast använder sig av Move.

Tror inte vi får alternativet att använda endast kontroller eller endast kinect på x1, eftersom du inte kan byta ut 100% användnig av handkontroll till 100% kontroll via kinect.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Med det i åtanke anser jag att Sonys PS move gör det bättre eftersom till många spel som har Move stöd så får du välja mellan att använda just din move kontroller eller endast vanliga handkontrollen. Och dessutom att dom har spel som endast använder sig av Move.

Sen finns det ju vanliga spel som är "Plays better with kinect" och sen finns det ju Kinect spelen, så det är ju i princip samma sak till båda konsolerna.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Tror inte vi får alternativet att använda endast kontroller eller endast kinect på x1, eftersom du inte kan byta ut 100% användnig av handkontroll till 100% kontroll via kinect.

Fast det är väl upp till spelutvecklarna? Gör dom ett spel där man enbart använder handkontrollen så använder man enbart handkontrollen?

Permalänk
Skrivet av sprite:

Sen finns det ju vanliga spel som är "Plays better with kinect" och sen finns det ju Kinect spelen, så det är ju i princip samma sak till båda konsolerna.

Ja det finns "plays better with kinect" men det finns inte alternativet att spela antingen med handkontroll eller kinect.

Skrivet av sprite:

Fast det är väl upp till spelutvecklarna? Gör dom ett spel där man enbart använder handkontrollen så använder man enbart handkontrollen?

Tror du missförstod mig lite. Finns en hel del spel med move stöd där du får välja mellan att använda 100% move eller 100% handkontroll.
T.ex Killzone - där får du välja om du antingen vill spela med move eller handkontroll. att göra det samma med kinect vore väldigt svårt om inte omöjligt pga av avsaknaden av knappar.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Det ær sant och lite tråkigt att man ær låst till att hålla kontrollen med båda hænder før att kunna ha full funktionalitet kvar, och det hindrar kinekt från att kunna implementeras på ett sætt som tilltalar mig;
Att exempelvis kunna hamna i slagsmål i spel och skifta till kinekt med båda hænderna fria.

Hoppas att det inte ær patenterat på något vis att splitta kontrollen likt det som visats tidigare:
http://gadgetynews.com/mad-genius-controller-detects-motion-a...

Før isåfall skulle jag nog fundera på att fortsætta med xbox æven denna generation istællet før att gå på ps4 som det ser ut nu.

Permalänk

Det enda som är intressant med konsol spel är ju sportspelen som FIFA, NHL osv. Så för mig handlar det mer om handkontroll än något annat när jag kommer välja konsol och PS kontrollen har alltid stört mig så kommer definitivt bli en X1.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Med det i åtanke anser jag att Sonys PS move gör det bättre eftersom till många spel som har Move stöd så får du välja mellan att använda just din move kontroller eller endast vanliga handkontrollen. Och dessutom att dom har spel som endast använder sig av Move.

Tror inte vi får alternativet att använda endast kontroller eller endast kinect på x1, eftersom du inte kan byta ut 100% användnig av handkontroll till 100% kontroll via kinect.

Självklart kommer du att kunna spela 100% med handkontroll ifall du vill det, man kommer inte att tvinga folk att använda Kinect enbart för att den är bundlad

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Självklart kommer du att kunna spela 100% med handkontroll ifall du vill det, man kommer inte att tvinga folk att använda Kinect enbart för att den är bundlad

Läs om, läs rätt.

Copy pastear mitt tidigare inlägg:
Tror du missförstod mig lite. Finns en hel del spel med move stöd där du får välja mellan att använda 100% move eller 100% handkontroll.
T.ex Killzone - där får du välja om du antingen vill spela med move eller handkontroll. att göra det samma med kinect vore väldigt svårt om inte omöjligt pga av avsaknaden av knappar.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Ser ut som alla TV samt Media tjänster för Xbox One kommer kräva att du betalar guld, Även om du vill streama o.s.v

http://arstechnica.com/gaming/2013/08/game-dvr-functions-on-x...

Ungefär som om du vill kunna nyttja media funktioner alls så behöver du betala i månaden nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ser ut som alla TV samt Media tjänster för Xbox One kommer kräva att du betalar guld, Även om du vill streama o.s.v

http://arstechnica.com/gaming/2013/08/game-dvr-functions-on-x...

Ungefär som om du vill kunna nyttja media funktioner alls så behöver du betala i månaden nu.

Men kan de inte införa en gratis mediastreaming från din dator till konsol upp till lvl 20 iallafall. Som World of Warcraft?

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vad som hände med "dual play"?
http://blogbaladi.com/dual-play-is-awesome/

Är det stöd för detta i ps4/xone?

Permalänk
Medlem

Kolla likes/unlikes och visningar på dessa två officiella visningar av respektive konsol. Trenden pekar ju definitivt på att Playstation 4 kommer vinna konsolkriget den här gången.

PS4

XBOX

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

PS4 utan tvekan av flera skäl i Min mening:

Bättre hårdvara
Seriösare presentation och inga klavertramp "än"
Billigare pris
Intressantare titlar (Uncharted-Gran Turismo deal breaker för mig)
Till synes mer tilltalande kontroll
Inte en MS produkt

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ni som håller priset som en så viktig faktor, varför gör ni det?

Är det för att ni är snåla eller för att fylla ut era korta listor så att det ser mer ut?

På en sak som tvspelskonsoller borde inte en tusenlapps skillnad ens vara en faktor att räkna med. Om konsollen ännu denna generation lever i sju år blir det blott 147kr per år, vilket är en droppe i havet.

En intressant tanke, hur hade det låtit om de haft omvända priser? Skulle jargongen då varit "bättre betala mer för kvalité"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Ni som håller priset som en så viktig faktor, varför gör ni det?

Är det för att ni är snåla eller för att fylla ut era korta listor så att det ser mer ut?

På en sak som tvspelskonsoller borde inte en tusenlapps skillnad ens vara en faktor att räkna med. Om konsollen ännu denna generation lever i sju år blir det blott 147kr per år, vilket är en droppe i havet.

En intressant tanke, hur hade det låtit om de haft omvända priser? Skulle jargongen då varit "bättre betala mer för kvalité"?

Skickades från m.sweclockers.com

Man har inte bara en utgift här i livet. Och inte någon jättelön så självklart får man vrida och vända på slantarna för att inte gå back.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

PS4. Har något bättre hårdvara, kostar visserligen att ha online men inte lika dyrt som Xbox ONE, billigare.
Interfacet är något jag inte riktigt bryr mig om... man vänjer sig i de flesta fall. Om det blir lite konstig navigering med olika stora fyrkanter (sånna som Xbox 360's senaste interface är, eller som win8 metro med olika stora fyrkanter) så kan man alltid använda sig av en mus eller så... vänjer man sig :), men jag skulle valt PS4 alla gånger.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spel utvecklarna rent tekniskt pressa dessa konsoler till max redan nu eller kommer man kanske se förbättringar i kommande spel när väl maskinen kommit ut på marknaden? Känns lite sådär om man redan nu kan pressa maskinen till sitt yttersta.

Permalänk
Skrivet av Sper:

Någon som vet om spel utvecklarna rent tekniskt pressa dessa konsoler till max redan nu eller kommer man kanske se förbättringar i kommande spel när väl maskinen kommit ut på marknaden? Känns lite sådär om man redan nu kan pressa maskinen till sitt yttersta.

Antagligen hittar de nya sätt att optimera och få ut så mycket av konsolerna som möjligt samt uppdaterar och jobbar på att förbättra grafikmotorerna hela tiden.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Ni som håller priset som en så viktig faktor, varför gör ni det?

Är det för att ni är snåla eller för att fylla ut era korta listor så att det ser mer ut?

På en sak som tvspelskonsoller borde inte en tusenlapps skillnad ens vara en faktor att räkna med. Om konsollen ännu denna generation lever i sju år blir det blott 147kr per år, vilket är en droppe i havet.

En intressant tanke, hur hade det låtit om de haft omvända priser? Skulle jargongen då varit "bättre betala mer för kvalité"?

Skickades från m.sweclockers.com

För jag har inte lärt mig konsten att skita guld. Om jag ska ha råd med alla prylar jag köper som datorer, konsoler, mobiltelefoner osv. så måste jag spara inte några små slantar här och där för att få råd till allt.

Jag betalar gärna mer för kvalitet men jag gillar inte att betala dubbla priset för en bild på ett äpple på baksidan. Det ska vara billigt så länge som det inte påverkar kvalitet eller garantier.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Överlag bättre ekonomi med PS4 med något prisvärdare plustjänster och ett bättre lanseringspris. Bundlas Vitan så blir det ännu bättre.

Prestandan är klart bättre och PS4 är således mera framtidssäker. Kommer garanterat att spela stor roll i slutet av livstiden.

Lanseringsdatum får vi snart reda på. Ingen big deal egentligen, väntade länge på PS3, min tur att vara först nu.

Funderar även på om Xbox One floppar när majoriteten väljer PS4, det kan påverka vilken plattform som blir favoriten bland utvecklarna och påverka utgivares satsningar till PS4:ans fördel. Så MS massiva PR-flopp kan ligga dem i fatet, trots deras kovändningar.

Designen är ingen big deal heller, men PS4 är en vackrare maskin att ha i hyllan och defenitivt mindre. Kan vägas av mot fläktljud, men man är ju van att de låter lite mera än en tyst PC vid det här laget. Men förbättringarna av kontrollern är oerhört välkommen. Smakfråga, men viktigt för mig. Shareknppen kommer jag använda många gånger och tryckplattan kommer underlätta en hel del.

Spelen är ju viktigast och Naughty Dogs, Japan Studio, Polyphony Digital, MM och några till ökar värdet enormt. De exklusiva spelen till PS3 bara i år är ju knäckande överlägsna 360, vilket ger en viss trygghet i valet av PS4. Man vet att man kommer få exklusiva titlar i toppklass. När det gäller multiplatt så kommer PS4 ligga steget före i bästa fall, jämt skägg i sämsta fall, så där är valet lätt. Sony har helt enkelt ett bredare urval av intressanta titlar, milt sagt.

Gimmics eller inte, jag är glad att kameran inte är obligatorisk. Kinekt är ett stort minus för mig, då den ser lite för mycket, utan att gå in närmare på det. GIllar inte att vifta helt enkelt och är glad att slippa det. Inget större skäl direkt, men bör nämnas för att då avsluta varför jag anser det självklart att välja PS4 denna gång. Har hela tiden varit öppen för "720", men MS har verkligen övertalat mig att bara skaffa en konsoll denna gång.

Borde väga in MS lögner om 360 vid lanseringen och deras usla kvalitetskontroll där mer än hälften av maskinerna var defekta, vilket även min var. Men jag antar att de lärt sig något. Fast de har ju problem med yieldsen, så känns ändå lite läskigt att hoppa på en lanseringsmaskin. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me...

Tycker nästan PR-kriget ska få en egen punkt, då Sony verkligen plockade sköna poäng och ställde sig på spelarnas sida och framför allt utvecklarnas sida. Skulle ljuga om jag sade att det inte spelar någon roll för att MS ändrade sig, Sony ska ändå ha credd för det. Kunde gått så mycket värre om Sony hoppat på MS idiotier.

Sist men inte minst är Sonys vilja att plocka in indie-scenen och att de har byggt maskinen med utvecklarna i tanken med effektivare API:er och andra kretsar som avlastar ljud, video osv. Det som tidigare tog sex månader att koda till PS3 kan nu göra på en månad. Det kommer löna sig enormt och med det har jag 10-0 till PS4.

Otroligt att en del förbiser allt det och ändå argumenterar för Xbox One, men för mig personligen är valet mycket enkelt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag vart sugen på ps4 då jag gillar deras exklusiva spel men jag kommer nog inte skaffa någon alls.
Gillar inte att jag ska behöva betala en summa för att spela online även om den summan inte är stor.
Sedan verkar det fortfarande bli för mycket social network över det hela.. Twitter/facebook/instagram osv har gått för långt.
Alla playstation fanboys kommer skaffa ps4 och xbox fanboys kommer skaffa xbone, det märks klart och tydligt på forum o youtube osv.
Att man kan tänka sig att välja innan man har sett hela interfacet o utan att klämma på konsolen irl förstår jag inte.