Permalänk
Inaktiv

Max temp?

Hejsan! Jag har en ASUS laptop som ibland blir ganska varm när jag spelar... Någon som har svar på dom här frågorna?

1. Vad är maxtempen på en Intel Core i5 3210M 2.50Ghz CPU innan datorn kan ta skada?

2. Vad är maxtempen på ett ASUS K55VM moderkort?

3. Vad är maxtempen på en 2047MB NVIDIA GeForce GT 630M grafikkort?

4. Hjälper en kylplatta?

Permalänk
Medlem

En kylplatta hjälper bara lite.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Kolla upp specsen om du är nyfiken, men grejerna throttlar innan dom tar skada.

Permalänk

För att göra saker lite mer klara, om din dator blir så pass varm kommer den att stänga ner sig själv automatiskt vid ungefär 90-100 grader Celsius (Ni får rätta mig om jag har fel), att datorn blir varm är inget direkt problem. Däremot kan det bli ett problem i längden i och med att livstiden på komponenterna försämras.

Från min erfarenhet sägs kylplatta inte vara en orimlig lösning egentligen, men exakt hur stora underverk den kan utföra är tyvärr begränsade, däremot tycker jag att du borde testa ifall en kylplatta är en lösning för dig

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM