Abios Gaming gör tablå för e-sport

Permalänk
Melding Plague

Abios Gaming gör tablå för e-sport

Svenska Abios Gaming satsar på gamers med planeringsbehov genom en tablå för kommande händelser inom e-sport. Kalendern täcker bland annat Starcraft II och League of Legends.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs, nu fungerar ju TL relativt bra för det, men kan bli en bra site, får bokmärka den!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Vet inte jag, är på Teamliquid 24/7 men detta kanske riktar sig åt mer casuals?

Gillar starkt att man stannar kvar på sidan när man vill titta på en stream och inte slängs direkt till hemsidan.
Kanske dom kan lägga till så man kan dölja chatten då den kan vara lite.. irriterande ibland

Permalänk
Medlem

Underbart! Sidan är sjukt smidig, kanske man kan ha lite bättre koll framöver. Har inte hållit mig uppdaterad på ett tag nu men detta gjorde det enklare och smidigare än team liquid och har LoL också.

Tummen upp!

Edit: Inte för att liquid är krångligt men har gått mer åt casual-hållet på sistone, med denna sida kan man får en smidig överblick direkt.

Permalänk
Avstängd

Viasat Sport kanske borde börja sända också, eller göra en ny e-sport kanal.

Permalänk

Najs, nu kanske jag kan ha lite bättre koll på LoL-turneringarna. Har mest snubblat in på dem slumpmässigt.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra sida... Känner inte riktigt att jag hänger med i svängarna längre så denna tjänst hjälper.

Permalänk
Medlem

Har använt teamliquid som nämns här i kommentarerna samt addon till chrome som håller koll på livestreams men detta ser bra ut och verkar smidigt! Blir bokmärke direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nice, nu behöver de bara kontologin så man kan välja spel man är intresserad av, och CalDAV så man kan få notifications med typ thunderbird strax innan streamen startar..

Permalänk
Skrivet av rektor:

Viasat Sport kanske borde börja sända också, eller göra en ny e-sport kanal.

tv6 sände en del från TI3, inte tillräckligt mycket tycker jag men dom gjorde iaf

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
ASUS Nordic

Trevligt initiativ detta. Speciellt om man ska introducera någon ny för e-sport, TL kan vara lite mycket att ta in som helt ny.

Permalänk
Medlem

e-sport-tablå? nja.. MOBA-tablå more like it.

Permalänk

Håller med föregående talare, var är csgo t.ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

e-sport-tablå? nja.. MOBA-tablå more like it.

Hade gärna sett CS:GO där ja. HoN är väl ändå väldigt litet nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Kul idé, brukar själv inte titta på e-sport just av den anledningen att jag inte har koll på alla matcher men när jag väl har snubblat in på nån så brukar det va kul ;). Längtar tills dem lägger till Counter Strike dock då det är det enda jag kollar på.

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort sitt LoL-konto?
Vill ta bort det eftersom jag aldrig spelar och nu får mail om att det blivit hackat igen.
Riot säger at de bara avvaktiverar kontot när man mailar dem och eftersom man fortfarande kan se personlig information i kontot så skulle jag vilja att de tog bort skiten helt.

Jag förstår att de inte vill det såklart då de skulle tappa "users" som de kallar det men en persoin kan väl inte spela så stor roll?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Tack för all feedback! CS:GO är på väg! //The Abios Team

Permalänk
Skrivet av The Abios Team:

Fan vad härligt!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk

Då ändrades uppfattning ifrån "Naah funkar inte för mig" till "Grymt, kommer användas"!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Härligt! Jag lade till det i nyheten

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

En match i SC2 (StarCraft 2 League) som började kl 18 fanns i listan från början, men nu medan matchen fortfarande är igång så syns den inte längre i listan. Gissar att den försvinner automatiskt vid en viss tid, men vore super om de fanns kvar i listan fram till matchen är över. Lätt att missa en bra match om man kom nyss hem från jobbet eller liknande, och den inte syns i listan.

Sidan är toppen annars, kommer använda den framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoship1:

En match i SC2 (StarCraft 2 League) som började kl 18 fanns i listan från början, men nu medan matchen fortfarande är igång så syns den inte längre i listan. Gissar att den försvinner automatiskt vid en viss tid, men vore super om de fanns kvar i listan fram till matchen är över. Lätt att missa en bra match om man kom nyss hem från jobbet eller liknande, och den inte syns i listan.

Sidan är toppen annars, kommer använda den framöver!

Har du testat att scrolla uppåt? Jag kan se alla matcher från igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Har du testat att scrolla uppåt? Jag kan se alla matcher från igår.

Ah! Du har rätt, missade det

Permalänk
Medlem

Detta är ju perfekt! Letade ett tag efter något liknande för SC2 men hittade inget.

Permalänk
Medlem

Skulle precis säga "trevligt initiativ... tänkt göra något liknande då jag saknat det. Synd bara att CS:GO inte är med... "

Men nu slipper jag säga det

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Btw... En XBMC plugin av detta hade varit nice!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Btw... En XBMC plugin av detta hade varit nice!

Det hade varit helt AWSOME!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, det här skulle helt klart kunna bli riktigt bra.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Vore riktigt trevligt om man kunde synca den till sin Android kalender. Ungefär som på samma sätt Facebook syncar allas födelsedagar till din kalender, man bara loggar in och den frågar om man vill synca. Vore sjuuuuuukt bra

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem