Förhandsboka spel (GTA V) via Amazon?

Permalänk
Medlem

Förhandsboka spel (GTA V) via Amazon?

Hej allihopa!

Börjar dra ihop sig inför release och har sett att Amazon.co.uk ligger absolut lägst i pris med sina 420 kr inkl. frakt.

Har bara två frågor till dem som tidigare har handlat där eller har "bra koll":

1. Borde jag ha spelet innan helgen som kommer efter release (21:e Sep)?
2. Det är väl inga regionslåsningar eller liknande som kan göra att spelet inte går att lira?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa!

Börjar dra ihop sig inför release och har sett att Amazon.co.uk ligger absolut lägst i pris med sina 420 kr inkl. frakt.

2. Det är väl inga regionslåsningar eller liknande som kan göra att spelet inte går att lira?

Tack på förhand.

Amazon går att lita på så du borde ha spelet hyfsat fort, regionslåsningar finns nog inte iaf enligt R*

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk

Frågan är om det kommer vara så mycket billigare än i Sverige. Elgiganten och MM har ju krigat rätt rejält på stortitlar som COD och BF och då har de sålts för 399:- om inte ännu mindre. Men visst kan det vara skönt att ha förhandsbokat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb fråga OT:

Har de bytt/uppgraderat grafikmotorn till GTA V?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Amazon går att lita på så du borde ha spelet hyfsat fort, regionslåsningar finns nog inte iaf enligt R*

Ja amazon är bra, tycker de borde hinna på 4 dagar men skulle gärna villja ha det styrkt av andra som beställt därifrån!

Skrivet av Leopardkungens:

Frågan är om det kommer vara så mycket billigare än i Sverige. Elgiganten och MM har ju krigat rätt rejält på stortitlar som COD och BF och då har de sålts för 399:- om inte ännu mindre. Men visst kan det vara skönt att ha förhandsbokat.

Okej, för just nu är det billigaste man kan få tag i det för 499 inkl. frakt. Tror du att det kan hamna runt 399 under release veckan?

Skrivet av XpreS:

Snabb fråga OT:

Tror faktiskt att det är samma motor som GTA IV.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Snabb fråga OT:

Är rätt säker på att det är en uppgraderad variant från GTA IV, tror det är samma eller en senare än den i Red Dead Redemption, som var rätt mkt bättre än den i GTA IV, kanske inte så väldigt gällande grafik, men gällande animation/fysik.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är rätt säker på att det är en uppgraderad variant från GTA IV, tror det är samma eller en senare än den i Red Dead Redemption, som var rätt mkt bättre än den i GTA IV, kanske inte så väldigt gällande grafik, men gällande animation/fysik.

Okej, dåligt av mig, skall hålla tyst om sånt man inte vet..

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Okej, dåligt av mig, skall hålla tyst om sånt man inte vet..

Hehe, på sätt och vis har du ju rätt, är ju samma motor, bara att den är uppgraderad, det är i alla fall vad jag har hört, och känns konstigt om de inte skulle gjort någon uppgradering på 5 år

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa!

Tack på förhand.

Jag beställer en hel del från Amazon just för att det är flera hundra kronor billigare och många gånger man lyckas pricka in limited eller collectors edition för samma pris som vanliga versionen.

När jag senast fick tales of Xillia som släpptes på en fredag så fick jag spelet på onsdagen veckan efter. Så 4 dagars frakt då spelet skickades på torsdagen om man inte räknar med lördag och söndag.

Om spelet släpps 21 sep tror jag dom kommer skicka spelet redan på fredagen eller vem vet kanske tom torsdag så Harry Potter kan få sin version spelbar på lördag. Så om allt går rätt till borde du ha spelet veckan efter. Men man vet aldrig säkert då post kan strula ibland.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag beställer en hel del från Amazon just för att det är flera hundra kronor billigare och många gånger man lyckas pricka in limited eller collectors edition för samma pris som vanliga versionen.

När jag senast fick tales of Xillia som släpptes på en fredag så fick jag spelet på onsdagen veckan efter. Så 4 dagars frakt då spelet skickades på torsdagen om man inte räknar med lördag och söndag.

Om spelet släpps 21 sep tror jag dom kommer skicka spelet redan på fredagen eller vem vet kanske tom torsdag så Harry Potter kan få sin version spelbar på lördag. Så om allt går rätt till borde du ha spelet veckan efter. Men man vet aldrig säkert då post kan strula ibland.

Kanske formulerat mig dåligt men det jag menade var att jag ville ha spelet innan den 21:e då det är helg, spelet i sig släpps ju den 17:e och då man verkar få räkna med 4 dagars frakt kanske det blir på håret. Aja att få det måndagen veckan efter kanske inte är hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Kanske formulerat mig dåligt men det jag menade var att jag ville ha spelet innan den 21:e då det är helg, spelet i sig släpps ju den 17:e och då man verkar få räkna med 4 dagars frakt kanske det blir på håret. Aja att få det måndagen veckan efter kanske inte är hela världen.

Då är det stor chans att dom skickar den på måndag och du har 5 dagar på dig att få den.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tveksamt. De gånger jag beställt från amazon.co.uk så har det tagit mer än en vecka att få grejjerna.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha spelet så tidigt som möjligt och ska spela på PS3, skaffa ett US PS3 konto, köp det digitalt från där. Lite mer tricks som krävs men om du är intresserad kan jag berätta, inte precis svårt. Men krävs att du skaffar present kort från amazon till amazon för att sedan köpa PSN kort på amazon på en annan användare med amerikansk adress o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Då är det stor chans att dom skickar den på måndag och du har 5 dagar på dig att få den.

Skrivet av ozo64:

Tveksamt. De gånger jag beställt från amazon.co.uk så har det tagit mer än en vecka att få grejjerna.

Okej, ja det är dem här synpunkterna jag vill ha! Någon verkar tro att det kan anlända i tid, några inte.. Någon mer med erfarenheter från amazon?

Skrivet av MugiMugi:

Om du vill ha spelet så tidigt som möjligt och ska spela på PS3, skaffa ett US PS3 konto, köp det digitalt från där. Lite mer tricks som krävs men om du är intresserad kan jag berätta, inte precis svårt. Men krävs att du skaffar present kort från amazon till amazon för att sedan köpa PSN kort på amazon på en annan användare med amerikansk adress o.s.v

Haha det lät förskräckligt jobbigt!

Har redan ett US konto annars men måste jag gå igenom den processen så får det vara.. tack för ditt svar i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Okej, ja det är dem här synpunkterna jag vill ha! Någon verkar tro att det kan anlända i tid, några inte.. Någon mer med erfarenheter från amazon?

Haha det lät förskräckligt jobbigt!

Har redan ett US konto annars men måste jag gå igenom den processen så får det vara.. tack för ditt svar i alla fall!

Beställde en klocka från amazon uk, det gick på fyra dagar så väldigt smidigt. Jag har beställt GTA V CE från amazon nu med för att i Sverige är inte säkra på att dom ska få in osv. Tog express och den skulle anlända 17, 18 september. Tror och hoppas det inte blir problem

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X870 Hero / 7900X / 4080 / 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Beställde en klocka från amazon uk, det gick på fyra dagar så väldigt smidigt. Jag har beställt GTA V CE från amazon nu med för att i Sverige är inte säkra på att dom ska få in osv. Tog express och den skulle anlända 17, 18 september. Tror och hoppas det inte blir problem

Asså!? Om dem räknar med leverans runt 17-18-19 Sep. så är det väl bara för mig att slå till! Är du säker på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Asså!? Om dem räknar med leverans runt 17-18-19 Sep. så är det väl bara för mig att slå till! Är du säker på detta?

Alltså det ända jag kan visa är det här, http://1.ii.gl/HRtcIN.png, http://4.ii.gl/AJIp32.png. Med expressfrakt som kostar ungefär 20+~ pund. Det sjuka är att man tjänar in ändå med expressfrakten 1000kr jämfört med spelbutiken och dom var otrevliga på kundtjänsten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Alltså det ända jag kan visa är det här, http://1.ii.gl/HRtcIN.png, http://4.ii.gl/AJIp32.png. Med expressfrakt som kostar ungefär 20+~ pund. Det sjuka är att man tjänar in ändå med expressfrakten 1000kr jämfört med spelbutiken och dom var otrevliga på kundtjänsten.

Ser ju riktigt bra ut! Ja håller med, spelbutiken har varit vidriga att ha och göra med.

Vad är det som gör att du tänker köpa Collectors Edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Ser ju riktigt bra ut! Ja håller med, spelbutiken har varit vidriga att ha och göra med.

Vad är det som gör att du tänker köpa Collectors Edition?

Jag har varit ett fan av GTA över 10 år, har lirat alla och klarat ut alla. Jag var illa tvungen att köpa collecters edition den här gången för att jag missade ut på förra till GTA IV. Plus att man får saker som inte alla kommer ha heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Jag har varit ett fan av GTA över 10 år, har lirat alla och klarat ut alla. Jag var illa tvungen att köpa collecters edition den här gången för att jag missade ut på förra till GTA IV. Plus att man får saker som inte alla kommer ha heller

Jaha, kul att höra, själv ganska lik! Dock är det främst 3rd person spelen som jag har kört igenom åtskilliga gånger men även 1:an och 1969. Får se hur jag gör med CE men kan absolut vara värt. Tack för dina svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Jaha, kul att höra, själv ganska lik! Dock är det främst 3rd person spelen som jag har kört igenom åtskilliga gånger men även 1:an och 1969. Får se hur jag gör med CE men kan absolut vara värt. Tack för dina svar!

Inga problem, alltid kul att snacka lite GTA! Samma här det allting började med GTA III egentligen ;), det kommer en ny trailer idag!

EDIT: 45min

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa!

Kostar nu 370 kr på Amazon.co.uk

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kostar nu 370 kr på Amazon.co.uk

Oj, måste vara riktigt bra pris för ett nytt PS3 spel, dags att slå till antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Nu är ju tråden lite utdaterad, men jag har en fråga om expressfrakten. Fick du spelet på releasedagen? Är lite intresserad nämligen på om Amazon kan skicka frång enland till sverige på en dag(har själv en produkt förbokad som jag undrar för).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Nu är ju tråden lite utdaterad, men jag har en fråga om expressfrakten. Fick du spelet på releasedagen? Är lite intresserad nämligen på om Amazon kan skicka frång enland till sverige på en dag(har själv en produkt förbokad som jag undrar för).

Kan det vara GTA V till PC som du har förbokat? För det ska väl gå även där va? Ohh god! Ja längtaaarr

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB