Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

ska testa brb

Permalänk

det gick! men synd att man kan inte skapa en gubbe på EU servers :SS får nog vänta...

Permalänk
Medlem

alla EU servrar är fulla för nya gubbar.
Bästa är att testa tidigt på morgonen eller sent på natten, när dom flesta har loggat ut

Permalänk
Medlem

Spelar också på Phoenix så lägga till Silver Fisk ifall ni drar igång en guild.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa spelet online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Var kan man köpa spelet online?

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/final-fan...

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/final-fan...

Tyvärr är dom out of stock, kan vara så att dom stoppat digitala försäljningen tillfälligt då SE gjort det.

Väldigt bra priser med deras rabattkoder, gav 240SEK för DCE varianten.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Har 2 fräscha kopior till spelet över ifall någon intresserad.

Jag och polaren har initiellt tänkt använda men jag har lyckats få tag på fysisk CE utgåvor så vi försöker bli av med vanliga utgåvan

Permalänk
Medlem

Lirar på Odin här om nån är vill köra lite:p Lirar för närvarande Conjurer blir väl White mage senare^^

Name: Elder Teco

Permalänk

väldigt fint lagg ingame idag

Visa signatur

Den som talar väl kan ljuga väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeremyNot:

väldigt fint lagg ingame idag

sitter du på bredbandsbolaget ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Spelar på en japansk server just nu (Durandal Legacy) går det att byta till en Eu-server utan kostnad ?

Permalänk

Finns det någon svensk guild på Odin? Har för mig att det skulle vara mycket svenskar där, men kanske är Phoenix som gäller nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorithlor:

Finns det någon svensk guild på Odin? Har för mig att det skulle vara mycket svenskar där, men kanske är Phoenix som gäller nu?

Yepp det finns en stor Svensk FC på odin http://nordanvind.nu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Yepp det finns en stor Svensk FC på odin http://nordanvind.nu/

Har nordanvind fullt upp med folk som vill komma med? Sökte/Registrerade mig när EA började men inte hört något alls från dom än :/

Permalänk
Avstängd

Spelat några timmar nu och kollat på en del live streams på twich.tv (http://www.twitch.tv/directory/game/Final%20Fantasy%20XIV%20O...). Riktigt skoj spel än så länge.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Master of Overkill

Någon som kan logga in på Odin?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Cerberus eller är alla på Odin?

Permalänk

Kan inte heller logga in på Odin

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorithlor:

Kan inte heller logga in på Odin

Kunde logga in på Odin klockan 00:30 utan några problem. Dock var JP listan nere istället
Duty servrarna fungerade också perfekt.

Synd att alla dessa loginproblem skall störa såpass mycket. När spelet väl fungerar är det riktigt bra. Körde min första dungeon idag, svinkul!

Skrivet av Sheytan:

Yepp det finns en stor Svensk FC på odin http://nordanvind.nu/

Finns det inte fler svenska guilds än Nordanvind?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Såatteeeeeh. Inte kunnat skapa karaktären på någon eu server alls idag. kl 9-14 fick jag fram world listen, resten av tiden var den borta också. Övrig tid var samtliga eu/na servrar fulla. Bra början ;O

Edit: Skapat 20st karaktärers utseende redan i ren tristess.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

Mm lite trist,taggad när man kom hem från jobbet..försökt från o till sen 17 inte kommit in någon gång..
Synd när man är så spelsugen,men i sinom tid antar ja

Permalänk
Sötast
Skrivet av Devlaska:

Spelar också på Phoenix så lägga till Silver Fisk ifall ni drar igång en guild.

Helskönt namn

Permalänk
Medlem

Svenskt Free company finns på Odin.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Gick ju inte att spela alls. Tidigare på kvällen så var serverlistan uppe men Odin var full (1017). Lite senare fick jag Lobby error 2002. Ännu senare blev det 5006 som också är någon typ av Lobby error. Allt detta avslutades med att NA/EU listan ej kunde uppdateras.

Låter nog bli att testa att logga in till efter maintenance imorgon när de fixat alla problem.

OT: Började köra Fallout 3 igår och körde ett antal timmar. Råkade gå in i ett hus med en arg robot i Megaton så jag gick ut men då började stadsborna skjuta på mig istället och hur jag än gjorde kunde jag inte ta mig undan därifrån utan dog gång på gång. Jäkla kassa savesystem som bara har en autosave slot istället för flera (om man nu gör ett sådant misstag som jag gjorde). Man får la köra manuella saves hela tiden :/ Orkade inte spela om allt från början utan avinstallerade spelet.

Skrivet av Devlaska:

Spelar också på Phoenix så lägga till Silver Fisk ifall ni drar igång en guild.

Sjukt coolt namn! /bow

Skrivet av Nimin:

Svenskt Free company finns på Odin.

Heter guilden "Svenskt Free Company"?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker quest-systemet är lite förvirrande. Jag har haft uppehåll lite dagar för att jag inte kom in och har varit iväg. Är ju ganska ny på spelet, men nu står jag där runt lvl 20, snart 21 och vet inte vart jag ska ta vägen. Jag följer såklart min Gladiator main quest. Saknar en karta som förklarar lvl områden eller liknande. Känns som man inte blir riktigt hänvisad till nästa ställe. Kanske är det en del av att utforska världen? Eller gör jag bara fel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Är det bara jag som tycker quest-systemet är lite förvirrande. Jag har haft uppehåll lite dagar för att jag inte kom in och har varit iväg. Är ju ganska ny på spelet, men nu står jag där runt lvl 20, snart 21 och vet inte vart jag ska ta vägen. Jag följer såklart min Gladiator main quest. Saknar en karta som förklarar lvl områden eller liknande. Känns som man inte blir riktigt hänvisad till nästa ställe. Kanske är det en del av att utforska världen? Eller gör jag bara fel?

Nä lite förvirrande är det nog allt fortfarande även om det är dag och natt i jämförelse med hur krångligt FFXIV var vid release.

Jag har inte hunnit längre än till level 10 än så jag har inte full koll men jag tror att du ska levla en "main quest" linje med, utöver den för Gladiator.

Inte riktigt vad du frågade efter men iaf en karta:

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Är det idag downtimen och datacenter uppgraderingarna är? Får hoppas man kan logga in efter den dåå.. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorithlor:

Är det idag downtimen och datacenter uppgraderingarna är? Får hoppas man kan logga in efter den dåå.. :/

Kl 02:00 till 12:00 ska den vara imorgon. Fast SE brukar vara klara före den tid de sagt så man kan hoppas att det går fortare...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorithlor:

Är det idag downtimen och datacenter uppgraderingarna är? Får hoppas man kan logga in efter den dåå.. :/

Imorgon mellan midnatt och kl 10 svensk tid (om jag inte minns fel).

Jag fick access till instansen Sastasha via quest. Dock får jag aldrig quest till Tam-Tara. Varför? Man måste se instansen i Duty Finder för att ens kunna komma in (även om man går via PMG).

Edit - Jag måste läst GMT och inte CET, så 02-12 som Strejf skrev.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Lirat lite under betan och blivit lite sugen på att testa en sväng till. Är det värt att köpa ett fysiskt ex. eller ska man vänta tills dom säljer digitalt igen? Går det att logga in överhuvudtaget?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|