Permalänk
Medlem

Vars är forumen på http://eu.finalfantasyxiv.com/?

Skrivet av Pussmunnen:

Någon som vet när man får börja spela när man förbokat?

Edit: Såg att det är nu på lördag den 24. Får hoppas Cdon skickar ut kod då bara.

Bokade på Webbis och fick en länk av dem som pekade mot en FFXIV:ARR site där jag kunde registrera mig som pre-order kund. Skall få ett mail med early access av SE sen när det är dags.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vars är forumen på http://eu.finalfantasyxiv.com/?

Bokade på Webbis och fick en länk av dem som pekade mot en FFXIV:ARR site där jag kunde registrera mig som pre-order kund. Skall få ett mail med early access av SE sen när det är dags.

Fick själv min kod från Cdon igår, men den kom som xxxxxx-xxx-xxx-xxxxxx och där man ska fylla i den är det xxxxxx-xxx-xxxxxx-xxx. Så jag måste ju fått fel kod skickad åt mig känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Fick själv min kod från Cdon igår, men den kom som xxxxxx-xxx-xxx-xxxxxx och där man ska fylla i den är det xxxxxx-xxx-xxxxxx-xxx. Så jag måste ju fått fel kod skickad åt mig känns det som.

Fick också en liknande men kunde inte regga den på Square Enix hemsida = Invalid Code.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Fick också en liknande men kunde inte regga den på Square Enix hemsida = Invalid Code.

Ja det är väldigt underligt. Mailade CDON igår natt, men har ännu inte lyckats få något svar. Hur ser koden ut man reggar på PS3?

Permalänk
Medlem

Skumt med den redeem code. Funkade inte igår, bara felkod 3. Samma nu i morse men spelet är registrerad under min profil. Kan man ladda hem det innan den 24? Eller det kommer på nästa sida efter man redeemat koden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Ja det är väldigt underligt. Mailade CDON igår natt, men har ännu inte lyckats få något svar. Hur ser koden ut man reggar på PS3?

Skrivet av Trackmaster:

Skumt med den redeem code. Funkade inte igår, bara felkod 3. Samma nu i morse men spelet är registrerad under min profil. Kan man ladda hem det innan den 24? Eller det kommer på nästa sida efter man redeemat koden?

Skickades från m.sweclockers.com

Testade igår kväll och då fungerade det utan problem. Sidan såg dessutom annorlunda ut. En polare sa att den varit buggad men att den ska fungera nu.

Man gick alltså till FFXIV pre-order sidan och registrerade sin pre-order kod. Den gjordes om till en ny kod man kunde aktivera på en annan sida. Spelade man P4 beta så behöver man dessutom inte ladda ned allt igen. Märkte också att man kan flytta mappen utan problem (flyttade själv från en extern disk till en SSD).

Visa signatur

Permalänk

Jag reggade min kod för pc idag och det funkade. även koden efter den.
rörigt system.

fick there was a problem felmeddelande hela tiden igår

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Testade igår kväll och då fungerade det utan problem. Sidan såg dessutom annorlunda ut. En polare sa att den varit buggad men att den ska fungera nu.

Man gick alltså till FFXIV pre-order sidan och registrerade sin pre-order kod. Den gjordes om till en ny kod man kunde aktivera på en annan sida. Spelade man P4 beta så behöver man dessutom inte ladda ned allt igen. Märkte också att man kan flytta mappen utan problem (flyttade själv från en extern disk till en SSD).

Fick igenom min 6-3-3-6 kod idag genom att kasta om koden lite. Försökte med det förut också men fick bara felmeddelanden antagligen pga överbelastning.

Skrivet av akirasugoineko:

Jag reggade min kod för pc idag och det funkade. även koden efter den.
rörigt system.

fick there was a problem felmeddelande hela tiden igår

Fruktansvärt rörigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite tröttsamt. Hela dagen igår, och hela dagen idag. Error code 3. Jag har försökt med allt som de har skrivit på diverse forum och det är samma sak. Provade även på jobb. Suck..

Någon som har länk för klienten så man kan ha den färdig?

**EDIT**

Efter runt en 300 knapptryckningar med diverse saker prövade så funkade bara sådär när jag minst anade (Och nej inget funkade, för error 3 är bara att det är kö/överbelastade ). Otroligt att de inte skapar en form av kösystem.
Nu håller jag på att tanka hem clienten.
Kommer ni hålla till på någon speciell server?

Permalänk
Medlem

Köpte från square enix egna sida (standard edition, digital download, 250kr cirka) och fick key osv på cirka 2 minuter.
Rekommenderas.

Hur som helst, var inte därför jag postade, utan även jag tänkte höra vilken server som verkar bli ett populärt val?

EDIT: För dem av er (oss) med early access så är det 10.00 Lördag som gäller, vad jag har sett.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Blev också ganska förvånad när koden helt plötsligt gick igenom efter x antal försök igår, men var tydligen extremt tryck på sidan. Dom gick ut officiellt med early access tiden tidigare på lodestone och det är som sagt 0900 GMT så klockan 10.00 stämmer bra.

Angående server var det en del snack på beta forum att det kommer vara en del skandinaver på Ragnarok, men den är ju legacy så kanske inte är förstavalet för alla direkt. Själv kommer jag hålla till på Odin men jag tror Moogle kommer vara högst tryck på i början, den verkar väldigt populär.

Det nya FXIV ARR forumet är uppe nu också så glöm inte att regga er där. När ni väljer forum handle, tänk på att det inte går att ändra sedan så
välj med omsorg om ni hade tänkt lira en längre tid

nya forumet: http://forum.square-enix.com/ffxiv/forum.php

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

Men...en fråga:
Det blir ju ingen char wipe har SE sagt. Och jag minns att alla servrar utom några få (bara en EU) var lediga när jag loggade in i söndags. Betyder det att jag, vid EA, inte kan välja en ny server och levla ny gubbe? t ex Odin eller Ragnarok?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken server ska ni spela på?

Skrivet av Nanae:

Köpte från square enix egna sida (standard edition, digital download, 250kr cirka) och fick key osv på cirka 2 minuter.
Rekommenderas.

Hur som helst, var inte därför jag postade, utan även jag tänkte höra vilken server som verkar bli ett populärt val?

EDIT: För dem av er (oss) med early access så är det 10.00 Lördag som gäller, vad jag har sett.

GMG hade DCE för £25 utan pre order voucher. Jag köpte min lite före så den var lite dyrare (290kr) men orkade inte börja skicka mail för att få det några kronor billigare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Server

Gjorde ett par chars på Moogle men när alla polarna börja lira så fick vi ta Odin istället.

Knivigt läge! Hoppas dem släpper fler EU servrar!

Permalänk
Medlem

Verkar bli Odin här för mig med om ingen helt ny släpps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken tid startar det imorrn? EA dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men...en fråga:
Det blir ju ingen char wipe har SE sagt. Och jag minns att alla servrar utom några få (bara en EU) var lediga när jag loggade in i söndags. Betyder det att jag, vid EA, inte kan välja en ny server och levla ny gubbe? t ex Odin eller Ragnarok?

Om jag förstår din fråga rätt, så ja, du kan välja vilken server du vill och skapa en ny karaktär oavsett.
Det enda som kan bli ett problem vid EA är att det kommer vara högt tryck på vissa servrar(Jag gissar på Moogle,Odin,Shiva t.ex) vilket gör
att SE kommer stänga av entry till dessa servrar till en början och hänvisa till t.ex Cerberus och Phoenix. Så det kommer bli köer imorgon oavsett. Ett tips är att logga in så tidigt som möjligt(och ladda gärna ner patchen som släpptes idag så ni slipper det imorn).

Lite klarhet för er som undrar vilka som är EU servrar: Moogle, Shiva, Odin, Cerberus, Phoenix, Ragnarok(LEGACY)

EU servrar indikerar alltså vilka servrar som bäst är anpassade för spelare inom EU:s tidszoner(det kan fortfarande vara spelare från hela världen på dessa servrar alltså, bara så ni vet).

@skudd: Early access startar 10.00 för oss i Sverige.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

https://secure.square-enix.com/account/app/svc/ffxivearlytop?...

för att registrera early acces kod XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX

Kör nog på Moogle servern

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Verkar bli Odin här för mig med om ingen helt ny släpps.

Många svenskar på Odin servern.

Nordanvind

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Många svenskar på Odin servern.

Nordanvind

Går inte att se sidan om man inte är medlem i facebook.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som att Phoenix är den nyaste servern?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått Några Codes för Early access-.-

lame....

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkt:

@skudd: Early access startar 10.00 för oss i Sverige.

Kan inte logga in och det står 2am PDT vilket är klockan 11 i Sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstigt. Det står 09AM GMT i den officiella launchern. Och Sverige ligger i GMT+01, dvs borde det vara klockan 10.00.

Verkar som SE slarvat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Låter väldigt konstigt. Det står 09AM GMT i den officiella launchern. Och Sverige ligger i GMT+01, dvs borde det vara klockan 10.00.

Verkar som SE slarvat.

I min launcher finns det en Topic som står "Annoucing the Starting Time of Early Access!" och klickar man på den står det att det är 2am PDT.

Hoppas nu att jag inte sitter på amerikanska launchern och fått hem rätt. Att regga early access var ju en cirkus med koder hit och dit. Hela sidan är fan en enda röra.

EDIT: Nu är det GMT för mig också men GMT är just nu 8:54. Vi ligger GMT+2 sommartid tror jag.

EDIT2: Som magvest skrev innan mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Nanae Nej, vi ligger just nu GMT +2 eftersom vi har sommartid. GMT påverkas inte av sommartid därför är det +2 på sommaren och +1 på vintern.

Permalänk
Medlem

Öppet.

EDIT: Stängd igen.

EDIT2: Mega load på servrarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte ens var jag ska ladda ner klienten jag köpt från Square Enix butik.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats komma in på någon EU server än?
Jag får bara "unable to obtain the world list" när jag trycker på NA/EU. JP fungerar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hektik:

Någon som lyckats komma in på någon EU server än?
Jag får bara "unable to obtain the world list" när jag trycker på NA/EU. JP fungerar dock.

Ja, det problemet har nog alla just nu.
Servrarna är ju bombarderade av Finalfantasy-fans som skall in och lira

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2