Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Kolla likes/unlikes och visningar på dessa två officiella visningar av respektive konsol. Trenden pekar ju definitivt på att Playstation 4 kommer vinna konsolkriget den här gången.

PS4
http://www.youtube.com/watch?v=x7QhUL8NUK4

XBOX
http://www.youtube.com/watch?v=TP_E6Bn6fWM

360 vann denna generation, och jag tror att PS4 och XBox One kommer att vara väldigt jämna men jag är 90% säker på att One kommer att sälja fler enheter totalt.

Den enda förloraren i denna generation kommer att vara Wii U. Redan nu lutar det åt att det kommer säljas mer Xbox Ones innan jul än Wii U totalt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Spelen är ju viktigast och Naughty Dogs, Japan Studio, Polyphony Digital, MM och några till ökar värdet enormt. De exklusiva spelen till PS3 bara i år är ju knäckande överlägsna 360, vilket ger en viss trygghet i valet av PS4. Man vet att man kommer få exklusiva titlar i toppklass. När det gäller multiplatt så kommer PS4 ligga steget före i bästa fall, jämt skägg i sämsta fall, så där är valet lätt. Sony har helt enkelt ett bredare urval av intressanta titlar, milt sagt.

Nu kommer båda konsoler ligga på samma arkitektur och portning mellan konsoler kommer bli grymt mycket lättare.
Det kommer nog även bli dyrare för för Sony/Microsoft att behålla exklusiva utvecklare, jag menar, varför enbart satsa på en konsol när man kan nå ett bredare spektrum när man tar in båda. Se bara på Kojimas Metal Gear Solid 5 som kommer både till Xbox one och Playstation 4.

Skrivet av Fredag:

Gimmics eller inte, jag är glad att kameran inte är obligatorisk. Kinekt är ett stort minus för mig, då den ser lite för mycket, utan att gå in närmare på det. GIllar inte att vifta helt enkelt och är glad att slippa det. Inget större skäl direkt, men bör nämnas för att då avsluta varför jag anser det självklart att välja PS4 denna gång. Har hela tiden varit öppen för "720", men MS har verkligen övertalat mig att bara skaffa en konsoll denna gång.

Själv är jag mycket glad över att Kinect kommer bundlas med Xbox one. Inte för att sitta och vifta med händerna på spelen som alla verkar tro att man skall göra?
Klart det kommer komma spel som enbart använder sig av Kinect men sen får man även titta på vad utvecklarna kan göra med den för att höja spelupplevelsen. Som ett exempel så kan Kinect känna av hjärtslagen och ansiktsuttryck och tänk dig ett bra spel med en bra story där musik och karaktärer ändrar beteende efter hur du själv reagera.

Dock är detta bara spekulationer från min sida, men det var väl en utvecklare som hade liknande idéer för ett "Horror game"
Medans Sony släpper en "PS3" med uppdaterad hårdvara och inte riktigt vågar och satsa för att ändra hur vi spelar spel.

Skrivet av Fredag:

Borde väga in MS lögner om 360 vid lanseringen och deras usla kvalitetskontroll där mer än hälften av maskinerna var defekta, vilket även min var. Men jag antar att de lärt sig något. Fast de har ju problem med yieldsen, så känns ändå lite läskigt att hoppa på en lanseringsmaskin. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me...

Lögner? Dom utökade faktiskt garantin på Xbox konsolen för att det var såpass många som hade problem med sitt xbox.
Sen skadar det inte att kolla upp lite innan man tror blint på vad alla skriver
https://twitter.com/XboxP3/status/347111086589349888

Skrivet av Fredag:

Tycker nästan PR-kriget ska få en egen punkt, då Sony verkligen plockade sköna poäng och ställde sig på spelarnas sida och framför allt utvecklarnas sida. Skulle ljuga om jag sade att det inte spelar någon roll för att MS ändrade sig, Sony ska ändå ha credd för det. Kunde gått så mycket värre om Sony hoppat på MS idiotier.

Sony skall absolut inte ha någon Cred på hur det har skött sig, från att de hade första presentationen i Februari så hörde man knappt något om konsolen, sen fick man lite mer information på E3 men sen har det varit tyst sen dess.
Förstår inte hur folk kan höja en konsol till höjderna när man inte vet så mycket om den.
Vet inte hur många gånger jag skrivit detta, men det finns ju knappt ingen information om hur streaming till Vita kommer fungera, eller heller Gaikai som låter en spela gamla spel "streamande till konsolen"?

Det ända man får höra från Sony är när folk går ape-shizzle på Microsoft och Sony kommer med uttalandet att dom gör tvärtom med verkligen bristfällning information om hur dom själva skall göra det.

Skrivet av Fredag:

Sist men inte minst är Sonys vilja att plocka in indie-scenen och att de har byggt maskinen med utvecklarna i tanken med effektivare API:er och andra kretsar som avlastar ljud, video osv. Det som tidigare tog sex månader att koda till PS3 kan nu göra på en månad. Det kommer löna sig enormt och med det har jag 10-0 till PS4.

Microsoft har ju samma vilja att plocka in Indies-scenen också med tanke på att dom också har designat Xbox one med tanke på Indie-scenen samt att dom har tagit bort en massa restriktioner som det fanns på Xbox 360'n
Även enligt rykte att Xbox one enheterna även skulle kunna fungera som en debug-enhet.

Skrivet av Fredag:

Otroligt att en del förbiser allt det och ändå argumenterar för Xbox One, men för mig personligen är valet mycket enkelt.

Nej jag förbiser inte detta, jag är bara en helt vanlig fanboy

Permalänk
Medlem

Har köpt en Wii U för 1500 kr i år, då det kommer massa underbara titlar till den nu under hösten så är det inte säkert jag köper en PS4 än. Har en bokning på den liggande ifall jag bestämmer mig för att slå till, vi får se helt enkelt.

Valet är självklart för mig då jag är ett fan av Sonys spel, att den sen är kraftfullare och billigare än Xbox One är ju inte ett minus. Utöver det har Sony visat sin dedikation till sina kunder med PS+ för jävlar vilket mervärde det ger.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Sony skall absolut inte ha någon Cred på hur det har skött sig, från att de hade första presentationen i Februari så hörde man knappt något om konsolen, sen fick man lite mer information på E3 men sen har det varit tyst sen dess.

Till skillnad från Microsoft så förtjänar de all cred i världen. Microsoft presenterade sin konsol i Maj, flera månader efter Sony. De visade nästan inga spel, inga hårdvarudetaljer förutom nya Kinect. Visade massa features som förmodligen inte kommer finnas tillgängligt i Sverige vid release, 2014. Dom berättade att de skapade en Halo TV serie, ja för det är ju centralt för en spelkonsol eller hur.

Inga utvecklare syntes på scen, bara jätten EA och Activision CEO. Sony hade minst 10+ som var där, presentationen var också dubbelt så lång.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är egentligen ingen konsollspelare öht, men Sony har skött allting så bra att jag kommer köpa en PS4. Första konsollen jag köper på snart ett halvt sekel.

Man blev inspirerad av Sony, det verkade finnas en genuin glädje och entusiasm bakom produkten och spelen. Intressant produkt, intressanta och färgstarka personligheter.

Microsofts presentation kändes som ett styrelsemöte av den tråkigare sorten. De visade sig, föga förvånande, helt sakna kontakt med sina spelare och lansera en massa funktioner som ingen ville ha, för att därefter behöva backa på de flesta punkterna i panik.

Det är bra att man kan ändra sig om man har fel, men att lansera något i tredje generationen utan förståelse vad deras kunder och marknaden vill ha är väldigt märkligt, men inte olikt det "nya" Microsoft, tyvärr.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

PS4 för konsollen.
Xbox One för handkontrollen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Till skillnad från Microsoft så förtjänar de all cred i världen. Microsoft presenterade sin konsol i Maj, flera månader efter Sony. De visade nästan inga spel, inga hårdvarudetaljer förutom nya Kinect. Visade massa features som förmodligen inte kommer finnas tillgängligt i Sverige vid release, 2014. Dom berättade att de skapade en Halo TV serie, ja för det är ju centralt för en spelkonsol eller hur.

Inga utvecklare syntes på scen, bara jätten EA och Activision CEO. Sony hade minst 10+ som var där, presentationen var också dubbelt så lång.

Ska man hårdra det så presenterade aldrig Sony någon konsol, utan enbart handkontrollen. Sen var det väl bara runt 3 spel med "gameplay" resten var ju bara pre-rendered trailers och demos.
Återigen som hade Microsoft informerat om att de skulle visa upp konsolen och dess funktioner och vänta med spelen till E3 mässan.
Sen visade dom väl lika mycket information om hårdvaran som Sony (plus en konsol)

Halo är ett tv-spel och det är väldigt många som gillar Halo, så det är väl lika centralt som att visa upp ett spel.
En spelkonsol är inte en konsol enbart för att spela på längre, detta visade Sony med sin PS3 där dom dunkade in en Bluray spelare och vips så hade tv-spelkonsolen tagit steget vidare till en "Mediakonsol"

Jag tycker det är underbart att dom utvecklar sättet vi spelar på, synd bara att Sony valde att fortsätta på samma spår som PS3 och inte utveckla det mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Man har inte bara en utgift här i livet. Och inte någon jättelön så självklart får man vrida och vända på slantarna för att inte gå back.

Nej absolut inte. Har jag inte råd att köpa den konsollen jag vill ha så köper jag ingen för att gå en tafflig mellanväg och köpa en jag egentligen inte vill ha.
Jag menar att om du har råd med en konsoll, fokusera då på vad som är rätt för dig istället för att stirra dig blind på prislappen. Annars kommer du ångra dig.
Själv kommer jag vänta tills efter de båda släppts innan jag bestämmer mig för någon av dem.

Skrivet av Pimpim666:

För jag har inte lärt mig konsten att skita guld. Om jag ska ha råd med alla prylar jag köper som datorer, konsoler, mobiltelefoner osv. så måste jag spara inte några små slantar här och där för att få råd till allt.

Jag betalar gärna mer för kvalitet men jag gillar inte att betala dubbla priset för en bild på ett äpple på baksidan. Det ska vara billigt så länge som det inte påverkar kvalitet eller garantier.

Du verkar ha andra problem som får dig att fokusera för mycket på priset istället för vad som är rätt för dig.

Skrivet av Jonathanknet:

Jag vart sugen på ps4 då jag gillar deras exklusiva spel men jag kommer nog inte skaffa någon alls.
Gillar inte att jag ska behöva betala en summa för att spela online även om den summan inte är stor.
Sedan verkar det fortfarande bli för mycket social network över det hela.. Twitter/facebook/instagram osv har gått för långt.
Alla playstation fanboys kommer skaffa ps4 och xbox fanboys kommer skaffa xbone, det märks klart och tydligt på forum o youtube osv.
Att man kan tänka sig att välja innan man har sett hela interfacet o utan att klämma på konsolen irl förstår jag inte.

Som en casual player gillar jag riktningen konsollerna tar. Mer mediamaskin än spelfokuserad.
Håller med dig om det fetmarkerade, jag vill ha korten på bordet innan något köps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Du verkar ha andra problem som får dig att fokusera för mycket på priset istället för vad som är rätt för dig.

Vilka andra problem? Vilket fokus?

Tex. jag köpte en HTC One för att den är snygg, snabb och bättre än en iPhone 5 som kostar 3000kr mer. Det är ett aktivt smart val som ger mig en bättre produkt till ett bättre pris.

Du får mer än gärna utveckla hur du får det till ett annat problem.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

tycker båda är för dyra med tanke på vad de levererar prestanda och spelmässigt, att det tillkommer en månadskostnad för online till båda två (inte för att jag själv nånsin spelat så mkt online på min ps3) gör ju inte saken bättre direkt...

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

tycker båda är för dyra med tanke på vad de levererar prestanda och spelmässigt, att det tillkommer en månadskostnad för online till båda två (inte för att jag själv nånsin spelat så mkt online på min ps3) gör ju inte saken bättre direkt...

Är du säker på det.

Om vi drar fram lite historia igen som jag förmodligen dragit fram 500 gånger redan.

När PS3 släpptes gick den på ca 5000-6000kr vilket motsvarade ett 8800 GTX. En core2duo med ett 8800 GTX och hela faderullan hade gått på ca 12'000kr.
Sitter du på din PS3 som släpptes då så funkar den fint idag men din core 2 duo borde bytas ut redan för 3-4 år sen och ditt 8800 GTX borde ha bytts ut för 4 generationer sedan.
Om du nu skulle sitta på din core2duo och ett 8800GTX och spela spel så skulle spelen flyta rätt dåligt och ha otroligt ojämn fps även vid låga upplösningar. Medans en PS3 som har rätt dålig upplösning och oftast inte har världens bästa fps så har den fortfarande stabil fps och erbjuder en trevlig spelupplevelse, något en E6600 med en 8800GTX inte erbjuder.

Så för dom här 5000-6000kr som en spelkonsol kostar vid release är inte speciellt mycket eftersom den håller så länge.
Kostnaden för PS Plus som är 480kr för ett helt år är inte mycket med tanke på att du får hyra 3 nya spel till PS3 varje månad och ca 1-2 nya spel till PS Vita och det bästa av allt är att du får hyra spelen så länge som du vill så länge som du betalar dina 480kr per år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Är du säker på det.

Om vi drar fram lite historia igen som jag förmodligen dragit fram 500 gånger redan.

När PS3 släpptes gick den på ca 5000-6000kr vilket motsvarade ett 8800 GTX. En core2duo med ett 8800 GTX och hela faderullan hade gått på ca 12'000kr.
Sitter du på din PS3 som släpptes då så funkar den fint idag men din core 2 duo borde bytas ut redan för 3-4 år sen och ditt 8800 GTX borde ha bytts ut för 4 generationer sedan.
Om du nu skulle sitta på din core2duo och ett 8800GTX och spela spel så skulle spelen flyta rätt dåligt och ha otroligt ojämn fps även vid låga upplösningar. Medans en PS3 som har rätt dålig upplösning och oftast inte har världens bästa fps så har den fortfarande stabil fps och erbjuder en trevlig spelupplevelse, något en E6600 med en 8800GTX inte erbjuder.

Så för dom här 5000-6000kr som en spelkonsol kostar vid release är inte speciellt mycket eftersom den håller så länge.
Kostnaden för PS Plus som är 480kr för ett helt år är inte mycket med tanke på att du får hyra 3 nya spel till PS3 varje månad och ca 1-2 nya spel till PS Vita och det bästa av allt är att du får hyra spelen så länge som du vill så länge som du betalar dina 480kr per år.

Dock så klarar en core 2 duo och 8800GTX fortfarande många nya spel stabilt i över 60 fps i låg till medel-inställningar i tex 1440x900 jämfört med en ps3 som ofta har fps-cap på 30 fps i 1280x720 i nya spel.

källa: min bror har liknande hårdvara i sin dator.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Dock så klarar en core 2 duo och 8800GTX fortfarande många nya spel stabilt i över 60 fps i låg till medel-inställningar i tex 1440x900 jämfört med en ps3 som ofta har fps-cap på 30 fps i 1280x720 i nya spel.

källa: min bror har liknande hårdvara i sin dator.

Kolla Robbaz video med jämförelse mellan PC, PS3 och Xbox i Skyrim och du kommer se att han har större fps drops på sin i7 med GTX 295 än PS3an har när jätten stampar i marken och partiklar flyger runt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

360 vann denna generation, och jag tror att PS4 och XBox One kommer att vara väldigt jämna men jag är 90% säker på att One kommer att sälja fler enheter totalt.

Den enda förloraren i denna generation kommer att vara Wii U. Redan nu lutar det åt att det kommer säljas mer Xbox Ones innan jul än Wii U totalt

Att Wii U är denna generations förlorare håller jag med om.

Det kan ju bara spekuleras som sagt i hur många PS4- respektive XBOX One-enheter det kommer säljas. Jag tror inte att One kommer sälja fler enheter totalt, men det lär vi ju märka om några månader.

Båda två är bra konsoler och lika i prestanda. Jag tror det är s.k. Hearts and minds som spelar roll den här generationen, vem man litar mest på helt enkelt. Som sagt det är vad Jag tror, och jag tror Sony har fördelen här.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Att Wii U är denna generations förlorare håller jag med om.

Det kan ju bara spekuleras som sagt i hur många PS4- respektive XBOX One-enheter det kommer säljas. Jag tror inte att One kommer sälja fler enheter totalt, men det lär vi ju märka om några månader.

Båda två är bra konsoler och lika i prestanda. Jag tror det är s.k. Hearts and minds som spelar roll den här generationen, vem man litar mest på helt enkelt. Som sagt det är vad Jag tror, och jag tror Sony har fördelen här.

Ja, PS3 vann ju den här generationen, trots att boxen har haft ledningen i flera år. Man får nog vänta med att utvärdera den nya generationen ända tills PS5 och XboxTwo kommer..
Jag tror att "vinsten" ligger i vilken som levererar bästa produkten, som brukar visa sig med tidens hjälp (hihi!)

Permalänk
Medlem

Nu börjar den verkliga kampen! Xbox 1 - 0 Ps4. Sony får ta fram de stora kanonerna nu. InFamous räcker inte så långt...

https://twitter.com/Xbox/status/369534461601267712/photo/1

Permalänk
Medlem

Imorgon ger det sig!

Lista på tidigare releases av Playstation konsoler

PS1 - 3 December, 1994 - JP
PS1 - 9 September, 1995 - US
PS1 - 29 September, 1995 - EU

PS2 - 4 Mars, 2000 - JP
PS2 - 26 Oktober, 2000 - US
PS2 - 24 November, 2000 - EU

PS3 - 11 November, 2006 - JP
PS3 - 17 November, 2006 - US
PS3 - 23 Mars, 2007 - EU

Permalänk
Medlem

Så nu jag bestämt mig för kommande generation så kommer jag använda PS4:an som main console så blir det att köpa en Xbox one ifall det kommer något vettigt exklusive. Har tyvärr inte förhandsbokat en PS4 version o är lite sent ute så det blir att stå utanför en affär den 27 Nov för att hoppas att man får med sig en PS4 version

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vilka andra problem? Vilket fokus?

Tex. jag köpte en HTC One för att den är snygg, snabb och bättre än en iPhone 5 som kostar 3000kr mer. Det är ett aktivt smart val som ger mig en bättre produkt till ett bättre pris.

Yeah, O nej, jag är inte apple fanboy

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TuHack:

du kommer kunna ha runt 20+ spel på hårddisken innan den blir full, tror du klarar dig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Lutar helt klart åt PS4, men lär också bli Xbox One vid ett senare tillfälle

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Lutar helt klart åt PS4, men lär också bli Xbox One vid ett senare tillfälle

Samma öde för mig också

Permalänk
Konsolgrävare

ps4 för min del! överallt så leder ps4 över xbxox one men tror i slutändan kommer det blir rätt likt!

Ps3 har sålt fler än xbox 360, får se hur kriget blir denna gång!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Nu börjar Microsoft igen. Nu höjer de CPU frekvensen med från 1.6 GHz till 1.75. Patetiskt.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130904/xbox-one-trimmas-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Nu börjar Microsoft igen. Nu höjer de CPU frekvensen med från 1.6 GHz till 1.75. Patetiskt.

Patetiskt att de gör förbättringar/optimeringar på sin produkt innan den lanseras? Hur menar du nu? Det är väl bara positivt för de som tänkt köpa konsolen?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Patetiskt att de gör förbättringar/optimeringar på sin produkt innan den lanseras? Hur menar du nu? Det är väl bara positivt för de som tänkt köpa konsolen?

Jo det är ju kul. Men hur mycket ska dem ändra? Kunde dom inte gjort rätt från början? De som har jobbat på Xbox One har ju inte fått många "fullpoängare" när det kommer till konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Hur tänkte du nu?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jo det är ju kul. Men hur mycket ska dem ändra? Kunde dom inte gjort rätt från början? De som har jobbat på Xbox One har ju inte fått många "fullpoängare" när det kommer till konsolen.

Så de finjusterar hårdvaran innan den släpps, Sony lär ju göra precis det samma bara att de låter bli att publicera sitt förfarande. Att de klockar upp CPU:n har väl inget att göra med om huruvida de gjort rätt från början eller inte. En sådan optimering påverkar ju inte hur konsolen fungerar mer än att den kommer kunna jobba lite bättre.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Inte någon annan som är lite bekymrad över skillnaden i kylning mellan dessa konsoler?
Xbox One är nästa dubbelt så stor, massor av ventilationshål samt svagare grafik och ram som borde alstra mindre värme. När jag kollar på PS4 så ser är den väldigt kompakt, (nätdelen i sig??) och har bara ventilationshål där bak som ser rätt begränsat ut. Frågan är hur fläktljudet är vid belastning och hur varm den kommer att gå.