Permalänk
Medlem

PS4 eller en resa till ett varmt land.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Eller varför inte båda ? synd bara att man åker utomlands exakt det datum ps4 släpps, blev lite fail men va fan

Permalänk
Medlem

Har allt kört på Xbox, men nu är jag less på alla hemska fasoner och kommer att vända mig till PS4, sen har jag införskaffat ett PS vita också

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Billig resa i sånt fall

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zombz:

Eller varför inte båda ? synd bara att man åker utomlands exakt det datum ps4 släpps, blev lite fail men va fan

Beror på hur välfylld plånboken är En resa under julen kostar ett större antal kronor.

Skrivet av GaMeR2K5:

PS4 ... helt utan tvekan.

Hehe det blir ju många timmars skôj med PS4an

Skrivet av alex5555:

Billig resa i sånt fall

Om man jämför prismässigt ja

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

xbox one alla dagar i veckan

playstation måste verkligen göra en helomvändning från PS3 om jag ska köpa PS4, men det är min personliga åsikt!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte någon annan som är lite bekymrad över skillnaden i kylning mellan dessa konsoler?
Xbox One är nästa dubbelt så stor, massor av ventilationshål samt svagare grafik och ram som borde alstra mindre värme. När jag kollar på PS4 så ser är den väldigt kompakt, (nätdelen i sig??) och har bara ventilationshål där bak som ser rätt begränsat ut. Frågan är hur fläktljudet är vid belastning och hur varm den kommer att gå.

Ja det tycker jag också ska bli intressant. Förhoppningsvis förstår både MS och sony att låg ljudnivå är viktigt, å andra sidan lyckades ju Ms sälja mängder av första gen 360 trots att den lät som den gjorde. Sen finns det ju även annat än kylningen som väsnas värsta oljudet på 360 (både första och slim vet ej hur den nya "E" är) är ju dvd spelaren.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det tycker jag också ska bli intressant. Förhoppningsvis förstår både MS och sony att låg ljudnivå är viktigt, å andra sidan lyckades ju Ms sälja mängder av första gen 360 trots att den lät som den gjorde. Sen finns det ju även annat än kylningen som väsnas värsta oljudet på 360 (både första och slim vet ej hur den nya "E" är) är ju dvd spelaren.

Jo, därför var det ju ganska välkommet att man kan läsa spelen från HDD då det är både tystare och snabbare laddningstider.
Tur att xbox Slim versionen kom senare som är betydligt tystare fast den går nästan ohälsosamt varm känns det som.

Permalänk
Medlem

Om det blir något överhuvudtaget så lutar det rätt mycket åt PS4:an. Har börjat tröttna på Microsoft och deras s.k. "tjänster". Att man sen ska göra en spelkonsol där musik, TV och andra entertainment står i centrum gör knappast saken bättre. En spelkonsol är till för att spelas på. Datorn fixar allt det andra.

Vill inte hiva in ytterligare krig till fanboykriget men känns det inte som om Microsoft börjat gå in på Googles och Apples linje alltmer? Helt plötsligt ska de sköta precis allt man gör. Jag är inte paranoid och bryr mig inte om Kinect-övervakning och NSA-affärer men jag tycker det är tråkigt att man i stället satsar på att förse oss med allt annat.

Nej Microsoft har spårat ur fullständigt på sista tiden och man kan ju bara hoppas på att det dyker upp vettiga alternativ. Men tills dess så är det Sony och PlayStation som har min röst och mitt stöd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte någon annan som är lite bekymrad över skillnaden i kylning mellan dessa konsoler?
Xbox One är nästa dubbelt så stor, massor av ventilationshål samt svagare grafik och ram som borde alstra mindre värme. När jag kollar på PS4 så ser är den väldigt kompakt, (nätdelen i sig??) och har bara ventilationshål där bak som ser rätt begränsat ut. Frågan är hur fläktljudet är vid belastning och hur varm den kommer att gå.

Man kan ju alltid hoppas att sony har någon superkompakt vattenkylning =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sony har ju många års erfarenhet av elektronik i små lådor så de vet nog vad de sysslar med även här.
Nu har jag inga planer på att skaffa någon av dessa nya konsoler men förhoppningsvis har både Microsoft och Sony tänkt till lite extra för att få ner ljudnivån på sina maskiner.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Tänk om Sony har koncentrerat sig på hög prestanda i kompakt format med en ny tyst kylning utvecklad för prestanda krävande spel? Ni vet ungefär som vad alla vill ha. Samtidigt som MS koncentrerat sig på allt med TV/Spel/Underhållning i ett stort paket och struntat i det väsentliga med högljudda fläktar som står och brummar.

Permalänk
Medlem

om någon av Xbox One eller PS4 låter mer än senaste versionerna av PS3 och 360 bör det ses som ett stort misslyckande från respektive tillverkare

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Jag är själv väldigt sugen på en PS4, men något som är jävligt grymt med Xbox one är att de har exklusivt avtal med "twitch.tv" så det ska vara enklare än någonsin att streama från xboxen - > twitch.tv. Hur bra detta funkar får vi se, men det låter helt klart riktigt bra

Det skulle dom väll ha extra betalt för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Jag är själv väldigt sugen på en PS4, men något som är jävligt grymt med Xbox one är att de har exklusivt avtal med "twitch.tv" så det ska vara enklare än någonsin att streama från xboxen - > twitch.tv. Hur bra detta funkar får vi se, men det låter helt klart riktigt bra

Skrivet av Erustoerd:

Det skulle dom väll ha extra betalt för?

Skickades från m.sweclockers.com

Sen så är ju inte Twitch.tv streaming exklusiv för Xbox One mer heller. Dom kanske hade avtal först, men aldrig exklusivt.
PS4 har också streaming till twitch. Skillnaden är väl att på Xbox One måste du ha xbox live gold, medans det på PS4 är gratis att använda.

PS4ans twitch funktion med att kunna hoppa in i spelet direkt via twitch är även den också ganska intressant. Bara trycka på Join och vips startar spelet och du joinar samma server som personer som streamar

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Tänk om Sony har koncentrerat sig på hög prestanda i kompakt format med en ny tyst kylning utvecklad för prestanda krävande spel? Ni vet ungefär som vad alla vill ha. Samtidigt som MS koncentrerat sig på allt med TV/Spel/Underhållning i ett stort paket och struntat i det väsentliga med högljudda fläktar som står och brummar.

Nu har jag verkligen inga belägg alls för vad jag är på väg att skriva men har för mig att jag läste någonstans tidigt i somras att i alla fall xbox one skulle vara passivt kyld(?), rätta mig gärna här om jag är ute och cyklar nu Kan mycket väl ha varit någon här på forumet som skrev att det hade varit fint OM de var så.

Annars ser jag inget problem med att MS valt att låta sin konsol ta hand om även andra grejer än bara spel, det är ju bara att den blir sämre på att köra spel för den sakens skull. Kapaciteten i hårdvaran finns ju där så varför inte utnyttja den och samtidigt skapa ett mervärde i produkten, så den blir attraktiv för fler än bara någon enstaka person i familjen?
Oavsett vilket så gör väl Sony samma sak med PS4:an i viss mån, alltså lägga till stöd för andra nöjesformer än spel, med skillnaden att de tryckt mer på spel i sin relativt tystlåtna marknadsföring? Sony har väl för övrigt alltid varit i framkanten på hårdvaran i tidigare generationer också (med reservation för att jag har dålig koll på hur det var med Xbox och PS2)?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Inget nytt om ordentligt SSD-stöd? Kan bli den avgörande faktorn för mig. Även om One har klart mest lockande exklusiva just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Jag tror inte det är fallet då MS har gått ut med ord som "10 års livslängd" "knäpptyst".
Det återstår att se så klart, både konsolerna är säkert bra på denna punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Nu har jag verkligen inga belägg alls för vad jag är på väg att skriva men har för mig att jag läste någonstans tidigt i somras att i alla fall xbox one skulle vara passivt kyld(?), rätta mig gärna här om jag är ute och cyklar nu Kan mycket väl ha varit någon här på forumet som skrev att det hade varit fint OM de var så.

Annars ser jag inget problem med att MS valt att låta sin konsol ta hand om även andra grejer än bara spel, det är ju bara att den blir sämre på att köra spel för den sakens skull. Kapaciteten i hårdvaran finns ju där så varför inte utnyttja den och samtidigt skapa ett mervärde i produkten, så den blir attraktiv för fler än bara någon enstaka person i familjen?
Oavsett vilket så gör väl Sony samma sak med PS4:an i viss mån, alltså lägga till stöd för andra nöjesformer än spel, med skillnaden att de tryckt mer på spel i sin relativt tystlåtna marknadsföring? Sony har väl för övrigt alltid varit i framkanten på hårdvaran i tidigare generationer också (med reservation för att jag har dålig koll på hur det var med Xbox och PS2)?

Det är säkert båda som är tysta, men tänk om, med tanke på prio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag tror inte det är fallet då MS har gått ut med ord som "10 års livslängd" "knäpptyst".
Det återstår att se så klart, både konsolerna är säkert bra på denna punkt.

Oj oj, ser iaf så stor och rymlig ut så det kanske stämmer.

Permalänk
Medlem

Xbox one här, vill ha lite finess i mediafunktionerna

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Jag är med dig

Mjukvaran är troligen bättre överlag i Xbox One, om det är i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Ett enkelt val. Gissa!

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Kan du, för mig som inte bestämt mig för vilken det blir, ge mig lite exempel på dessa finesser som x1 har i mediafunktionerna...

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv

Mysigt, Ps4'ans kontroll fungerar direkt i USB på PC.

Permalänk
Medlem

Varför förhandsbokar folk konsoller? Har de redan glömt vad som hände med RROD eller Sonys lögner från denna generationen?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Inget nytt om ordentligt SSD-stöd? Kan bli den avgörande faktorn för mig. Även om One har klart mest lockande exklusiva just nu!

Vad för stöd? De har redan annonserat att du kan byta hd i ps4. Samt att du inte kan byta ut hd i Xbox one. Dessutom kommer det inte gå att lagra externt till en början på Xbox one.

Värt att nämna är att spelen kommer bli åter igen mycket större så var beredd på att ssd kommer kosta dig otroligt mycket då du kommer behöva en rejäl en. Dock är du smart skaffar du en sshd. Och så länge inte Sony gör något galet lär de funka på ps4 som de gjorde på en ps3

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oggmeiler:

Varför förhandsbokar folk konsoller? Har de redan glömt vad som hände Sonys lögner från denna generationen?

?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sen har vi ju PSN som blev hackat också http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_outage

Glöm inte Sony plockade bort funktioner från PS3 efter att det släppts, Other OS.

Microsofts RROD va ju ett extremt stort problem http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems

Allt detta och ni litar fortfarande så mycket på Sony och Microsoft att ni förhandsbokar.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad för stöd? De har redan annonserat att du kan byta hd i ps4. Samt att du inte kan byta ut hd i Xbox one. Dessutom kommer det inte gå att lagra externt till en början på Xbox one.

Fullt stöd menar jag (OS/gränssnitt) - dvs tar till vara på SSD för max prestanda. Bryr mig inte alls om att ha tusen spel installerade... men de jag kommer spela ska inte lida av onödiga laddningstider.

M3 testar PS4